שאלות ותשובות על פודקאסטים - לייב #18

שאלות ותשובות על פודקאסטים – לייב #18

אלו השאלות עליהן עניתי בלייב הזה (בצירוף התשובות בנקודות):

קרן שואלת: אני מזמינה לראיון אנשים שכבר התראיינו לא מעט בתקשורת, חלקם אף התארחו בפודקאסטים אחרים. האם מניסיונך כדאי לי להאזין לתכנים אלו לפני או שזה יכול לפגוע בריאיון?

  • אני ממליצה כחלק מהמחקר על האדם אותו אתם מראיינים כן להאזין ולקרוא תכנים קודמים וגם ראיונות שעשה
  • לדעתי זה יכול יותר לעזור מאשר לפגוע, זה יכול לעזור למקד את השיחה ולאפשר לך להציג את הדברים מזווית קצת שונה או לנסות למצוא מקומות במהלך הריאיון שניתן לקחת את השיחה למקום קצת שונה.

דנה שואלת: החלטתי שהפודקאסט שלי יהיה מקסימום חצי שעה בה אני מראיינת כל פעם פרסונה אחרת. אני מוצאת את עצמי בחלק מהראיונות נאבקת להתכנס לחצי שעה כי יש כל כך הרבה ערך שאני יודעת שאפשר להעביר עם אותו מרואיין. אשמח לטיפים איך אפשר למקד את התכנים לחצי שעה.

  • חצי שעה של ראיון זה בהחלט מאתגר
  • אם יש מישהו שיכול לתת המון ערך שווה לעשות איתו כמה פרקים, נניח לפצל כל פרק לנושא ספציפי ולעשות סדרת פרקים יחד
  • לרשום נקודות שיכוונו אותך וימקדו את הפרק, וגם לשים שעון מול העיניים
  • לעשות תיאום ציפיות טוב עם המרואיינים לפני הריאיון
  • ממליצה לך להאזין לפודקאסט של ערן גפן – חצי שעה של השראה, הוא עושה את זה מצוין

מור שואל: אנחנו תיכף בפסח, האם כדאי לעשות הפסקה בפרסום הפרקים בחגים? אני ממש מתלבט מה נכון לעשות

  • החגים זו בהחלט תקופה שיכולה להיות בעייתית להרבה אנשים ויש לרבים פחות זמן להאזין
  • מהצד השני, זה גם תלוי בקהל היעד שלכם, אז לא בטוח
  • אני באופן אישי חושבת שכדאי לשמור על רצף של פרסום ולכן, אם יום הפרסום נופל על החג כן לפרסם לטובת מי שכן רוצה להאזין
  • ובכל מקרה, לתזכר גם אחרי החג לטובת אלה שאין להם זמן במהלך החג להאזין

יואב שואל: בכל פעם שאני צריך לפרסם פרק חדש אני נתקע עם השם של הפרק. אשמח לקבל טיפים איך להפוך את תהליך יצירת כותרות טובות ומושכות ליעיל וקצר יותר

  • קודם כל, אני תמיד ממליצה לחשוב על כותרות מעניינות ומסקרנות שימשכו אנשים לרצות להאזין לפרק
  • בדיוק כמו כשמפרסמים פוסט בבלוג וצריך להשקיע בכותרות מושכות
  • מה שמקל עלי הוא שכבר במהלך עריכת הפרק אני כותבת את הנקודות לפרק ומנסה להעלות שמות שיתארו את הנושא או הנושאים העיקריים של הפרק
  • אני עושה ממש בריינסטורמינג וכותבת לעצמי כמה רעיונות
  • לפעמים מתייעצת עם המרואיינות שלי כדי לחדד את הכותרת
  • דוגמא לאיך הגעתי לכותרת של פרק 34 פודקאסט על עקבים: הפרק האחרון עם לינדה מרשל שנקרא “ניהול זמן באקסטרים: איך עושות את זה אימהות עצמאיות ברוכות ילדים”

גלית שואלת: מה לעשות אם ראיינתי מישהו לפרק ויצא ראיון יבש ומשעמם וממש לא הייתה כימיה ביני לבין המרואיין? האם כדאי לפרסם את הפרק? האם להגיד למרואיין שהפרק לא יפורסם? ממש אשמח לתובנות ממך

  • קודם כל, אם מזהים שזה הולך להיות פרק יבש ומשעמם אפשר ורצוי לעשות הפוגה במהלך הריאיון ולנסות לדבר עם המרואיין ולהתייעץ איתו ולראות אם אפשר לעשות משהו לשפר את התוצאה
  • לעשות תאום ציפיות לפני הריאיון ולפני להשאיר זמן למינגלינג, לשבור את הקרח עם המרואיין
  • אפשר לשלוח לו את ההקלטה ולקבל ממנו פידבק ולהתייעץ איתו
  • אפשר להקליט את הפרק מחדש
  • אם לא מצליחים להגיע להבנה ומבחינתך זה פרק שלא ניתן לפרסום בשום מצב אז לא לפרסם

לצפיה בוידאו:

קישורים ומידע נוסף רלוונטי:

סדנאות להקמת פודקאסט

אתר פודקאסט על עקבים

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *