איך לשווק את הפודקאסט שלכם (איך לעשות רעש עם הפודקאסט)

איך לשווק את הפודקאסט שלכם ברשתות החברתיות בדרך יצירתית (לייב פורים)

בלייב הזה דיברתי על שיווק, שיווק ועוד קצת שיווק של הפודקאסט…

מאוד רציתי לעשות לייב מיוחד לפורים ורציתי לקשר את הנושא לסממן של פורים,

חשבתי איזה סממן של פורים יכול להתקשר לתוכן… וחשבתי שאין סממן טוב יותר מרעשן!

אחד הנושאים שהכי מעניינים פודקאסטרים זה איך לשווק את הפודקאסט ואיך לחשוף אותו בפני קהל חדש.

אז הלייב הזה מוקדש כל כולו לאיך לעשות רעש עם הפודקאסט שלכם (כלומר: איך לשווק את הפודקאסט שלכם) ואיך להגדיל את החשיפה וההאזנות לפודקאסט.

בלייב הזה נתתי שלל של רעיונות יצירתיים לשיווק הפודקאסט ברשתות החברתיות (שאני בעצמי מיישמת בפודקאסטים שלי) שאולי ייתנו לכם השראה.

נושאי הלייב:

  • פתיח ודברי פתיחה [מדקה 0:00]
  • למה החלטתי לדבר על הנושא [מדקה 0:51]
  • רעיונות יצירתיים לשיווק הפודקאסט שלכם [מדקה 2:41]
  • כמה מילים לסיכום [מדקה 22:30]
  • מושג השבוע – מה זה GAIN ומה חשיבותו? [מדקה 23:32]
  • הודעות ודברי סיום [מדקה 30:10]

כמו בכל הקלטת לייב, יש גם סיכום, אבל אני ממש ממליצה לצפות בלייב עצמו שכן אני מראה דוגמאות על מסך המחשב שלי במהלך הלייב.

כדי לקבל עדכונים בכל פעם שאעלה ללייב הצטרפו לרשימת התפוצה שלי בקישור הזה (אל דאגה, אני לא מציקה יותר מדי) ועשו לייק לעמוד הפייסבוק של “אודיובריין – פודקאסטים לעסקים

הקלטת הלייב:

להאזנה כפודקאסט:

ניתן להאזין לפודקאסט דרך אפליקציות הפודקאסטים השונות או דרך הנגן הזה:

סיכום בנקודות:

למרות הסיכום, אני ממליצה לצפות בהקלטת הלייב, מכיוון שבלייב עצמו אני מרחיבה ומשתפת הרבה מעבר למה שרשום בסיכום, וגם תוכלו לצפות בשתי פינות בלייב: “פינת שאלות ותשובות” שם אני עונה על שאלות של צופים ו”פינת מושג השבוע” בה אני מרחיבה על נושא אחד מעולם הפודקאסטים.

יצירת תוכן שיווקי יצירתי לפודקאסט שלכם

לייבים – אחרי הראיון כדי לתת טיזר ולמשוך מאזינים לצפות

תמונות של מאחורי הקלעים של הפודקאסט – הכנת הסט להקלטה, פספוסים עם המרואיינים, קטעים שירדו בעריכה, סלפי לפני / אחרי הראיון. רכשתם ציוד חדש לפודקאסט? שיניתם סט הקלטה? כל מה שקשור לפודקאסט אפשר למנף לפוסט נחמד, עורכים פרק? העלו תמונה מהעריכה

תמונות – תמונות לפני / אחרי ההקלטה, קולאז’ של המרואיינים, הפודקאסט שלכם קיבל דירוג טוב באייטיונס? שווה תמונה ושיתוף… ביקורת טובה – שיתוף
יצירת טיזרים מכל פרק – בתמונות, סיפור בתמונות, אודיוגרמים

שימוש בימים מיוחדים בשנה כדי ליצור פרקים מיוחדים – חגים, מועדים, חופש גדול (פרק שעשיתי עם עדי הרפז לקראת החופש הגדול), יום ה… הבינלאומי וכו’… ביום השנה של הפודקאסט אני מעלה פוסט מיוחד: בשנה שעברה עובדות עלי, השנה שאלון אמריקאי “עד כמה אתם מכירים את הפודקאסט?”, 3 תשובות שגויות + 1 נכונה, לייב שאלות ותשובות על הפודקאסט

לפודקאסט עם מרואיינים – אם היה איזה שהוא ארוע מיוחד עבור אותו מרואיין לשתף אצלכם

כל הזמן להיות במודעות לשיווק ולחפש תוכן ייחודי שיכול להתאים לפרקים ספציפיים או לפודקאסט – דוגמת הכורסאות של פודקאסט על עקבים, הוספתי בפודקאסט על עקבים נקישות עקבים, יצרתי אודיוגרם, ושיתפתי וביקשתי תגובות ופידבקים

שיתוף תגובות מרגשות שקיבלתם ממאזינים – צילום מסך (עם או בלי הזדהות)

שיתוף תגובות מרגשות שקיבלתם ממרואיינים – מרואיינים ששולחים לכם הודעות שהם קיבלו תגובות חמות על הפרק שלכם יחד, לשתף

אם יש נושאים שיותר נוגעים ללב שלכם או יותר אישיים עבורכם – לכתוב פוסט מרגש מהלב שייתקשר לנושא הפרק (למשל, העליתי פוסט אישי לפני פרק 53 של פודקאסט על עקבים עם האוסתיאופטית זואי מרכזי שקיבל מלא תגובות ובו אני משתפת למה הזמנתי אותה לראיון וכמה הטיפול אצלה עזר לי)

הביאו מרואיינים מוכרים בתחומם – הולך להגיע אליכם אורח סופר מוכר? אתם יכולים להעלות פוסט מעניין בהקשר לפני הגעתו וליצור שיח (מתכונים בעשר דקות), העלו פוסט היכרות לפני שמגיעים, תמונה ממותגת של הפודקאסט, תנו למאזינים לשאול שאלות בפודקאסט

צרפו קישור לפרקים ספציפיים ברשתות איפה שרלוונטי – ראיתם פוסט שהפודקאסט שלכם יכול לתת עליו מענה ברשתות? צרפו קישור לפרק בעדינות ובמתינות
תמונות אישיות שלכם – שלבו תמונות אישיות לחיזוק הקשר עם המאזינים

כשעולה לכם זיכרון מפייסבוק – תמונות מהקלטה לפני שנה… שתפו שוב…

איפה לשווק את הפודקאסט שלכם?

ברשתות החברתיות (ולא רק):

  • פייסבוק – עמוד העסק / עמוד הפודקאסט, קבוצת הפייסבוק שלכם, קבוצות רלוונטיות, סטוריז, פרופיל אישי
  • אינסטגרם – סטוריז, פרופיל אישי
  • לינקדאין – אם אתם פעילים שם

מושג השבוע – מה זה GAIN ולמה חשוב שתבינו איך לכוון אותו?

מה זה GAIN?

GAIN הוא עוצמת ההגברה של הקול שלכם

ככל שתגבירו את ה-GAIN כך עוצמת הקול שלכם תגבר ולהיפך

מה חשיבותו של ה-GAIN?

את ה-GAIN מכוונים לפני ההקלטה והעוצמה שתכוונו חשובה ויכולה להשפיע מאוד על איכות ההקלטה

חשוב לכוון את ה-GAIN של כל אחד מהדוברים לפי עוצמת הקול שלו.

אובר הגברה תגרום לעיוות בקול וליותר רעשים להכנס לתוך ההקלטה – ככל שההגברה תהיה אגרסיבית יותר, כך גם העיוות בקול (הסיגנל צריך להגיע ל 6- עד 12-) וכך גם הרעש שייכנס לתוך ההקלטה

אם ה-GAIN יהיה נמוך מדי ייקלטו פחות תדרים מהקול שלנו לתוך המיקרופון אבל ניתן לחיות עם זה לרוב, פשוט יהיה צורך לעשות נורמליזציה לעוצמה בפוסט

איך ניתן לכוון את ה-GAIN?

במכשירי הקלטה ובממשקי אודיו לרוב תמצאו כפתור שניתן להנמיך ולהגביר דרכו את העוצמה

ניתן לכוון גם את העוצמה בכל אחת מתוכנות ההקלטה (אודסיטי, אדובי אודישן וכו…)

מה ההבדל בין GAIN ל-VOLUME?

ה-GAIN נקבע לפני ההקלטה והוא העוצמה שתיכנס לתוך ההקלטה (INPUT)

ה-VOLUME הוא כיוון העוצמה לאחר ההקלטה, כשרוצים להאזין לתוצר המוגמר (OUTPUT) לאחר עריכות

הפודקאסטים שלי:

קישורים רלוונטיים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *