איך לתחזק מספר פודקאסטים במקביל

איך לתחזק מספר פודקאסטים במקביל

לכבוד יום הפודקאסטים הבינלאומי החלטתי לעשות לייב קצת שונה (כמו בכל שנה), ולהכניס אתכם קצת למאחורי הקלעים של הפודקאסטים שלי.

כמי שמתחזקת כיום 3 פודקאסטים, שניים מהם בפורמט ראיון, פודקאסטרים שרוצים לעשות את הצעד ולהתחיל פודקאסט נוסף פונים אלי מדי פעם ומתייעצים האם ואיך כדאי להתחיל פודקאסט נוסף.

ולכן החלטתי בלייב השנה לתת לכם את כל הטיפים הכי הכי שלי לאיך אני מצליחה לתחזק 3 פודקאסטים במקביל.

בלייב דיברתי על הנושאים הבאים:

  • פתיח, דברי פתיחה והצגת הנושא – מדקה 0:00
  • למה בחרתי לדבר על הנושא? – מדקה 1:14
  • אילו פודקאסטים אני מתחזקת? – מדקה 3:35
  • 8 הטיפים הכי חשובים שלי לתחזוק מספר פודקאסטים במקביל – מדקה 6:59
  • השורה התחתונה… האם כדאי לפתוח פודקאסט נוסף או לא? – מדקה 33:03
  • דברי סיום – מדקה 34:18

כדי לקבל עדכונים בכל פעם שאעלה ללייב הצטרפו לרשימת התפוצה שלי בקישור הזה (אל דאגה, אני לא מציקה יותר מדי) ועשו לייק לעמוד הפייסבוק של “אודיובריין – פודקאסטים לעסקים”.

הקלטת הלייב

האזנה כפודקאסט

סיכום בנקודות

אילו פודקאסטים אני מתחזקת?

אז קודם כל אעשה יישור קו לטובת מי שלא מכיר אותי עדיין…

נכון להיום אני מתחזקת 3 פודקאסטים:

8 הטיפים הכי חשובים שלי לתחזוק מספר פודקאסטים במקביל:

הגדירו תדירות פרסום ריאלית לכל פודקאסט – אתם כמובן תמיד יכולים לשנות תדירות תוך כדי תנועה, אבל חשוב שתהיו כנים עם עצמכם, כי לתחזק כמה פודקאסטים, במיוחד כשמדובר בתוכנית ראיונות / שיחות עם אנשים נוספים, אפילו לעבור מפעם בשבועיים לפעם ב-3 שבועות זה משמעותי מאוד.

הגדירו מטרות לכל פודקאסט – וודאו שהמטרות הללו תמיד תהיינה לכם מול העיניים ובדקו מדי פעם שהן עדיין רלוונטיות ועדיין משרתות אתכם. זה בסדר לדייק את המטרות לאורך הדרך.

צרו לעצמכם סיסטמת עבודה ברורה – כל סיסטמת עבודה שיכולה לעזור לכם, להקל על חייכם ולחסוך לכם זמן יקר והתעסקות מיותרת. לדוגמא: שימוש בתוכנות אוטומטיות, שימוש בטמפלטים קבועים (למשל: ליצירת טיזרים וחומרים שיווקיים לפודקאסט), קבעו לעצמכם סדר עבודה קבוע וברור וכו…

למשל: לפודקאסטים שלי יש לי טמפלטים שהם פוסטים דוגמא אותם אני משכפלת ורק משנה את התוכן בפנים, את התוכן השיווקי את הפודקאסטים אני מקלידה ישירות באתר תוך כדי שאני מאזינה לפרקי הפודקאסט, כך שכשאני מסיימת לערוך את הפרק התוכן והחומרים השיווקיים כבר מוכנים והפוסט מוכן לפרסום…

עברו להקליט אונליין / הקליטו לבד – יש לכם תוכנית ראיונות ורוצים להתחיל עוד אחת? שקלו להקליט אחת (או את שתיהן) אונליין במקום פרונטלית. אולי בכלל את הפודקאסט הנוסף תקליטו סולו? זה הרבה יותר פשוט וגם דורש פחות זמן (פודקאסט סולו לרוב גג 20-30 דקות).

ערכו את פרקי הפודקאסטים מיד לאחר הקלטתם – זהו אחד הטיפים הכי חשובים שלי, אם לא ה-טיפ! זה מוכיח את עצמו בכל פעם מחדש. ברגע שמתחילים לדחות את מועד עריכת הפרק זה נדחה עוד ועוד… ואני באמת אומרת זאת מניסיון. עדיף שהפרק יהיה ערוך ומוכן ויתוזמן להפצה מאשר ימתין לעריכה שבועות אם לא חודשים לאחר הקלטתו. ושוב, יש בלת”מים, ולא תמיד זה מתאפשר, אבל זה אפשרי. פשוט שריינו לכם זמן לאחר הקלטת הפרק ושהזמן הזה יהיה מוקדש נטו לעריכה, הפצה והכנת החומרים השיווקייים.

שמרו על סדר ותיעוד הדברים – עשו לכם רשימת מרואיינים פוטנציאליים (הכי טוב במקום נגיש כמו בטלפון הנייד) כך שכשתצטרכו לתאם ראיונות נוספים לא תצטרכו להתחיל לחפש מרואיינים, אלא פשוט לפנות למי שכבר רשום לכם ברשימה. עשו טבלה מסודרת עם תאריכי הפרסום העתידיים של פרקי הפודקאסטים כך שתדעו מתי אמור להתפרסם כל פרק. יש לכם תהליכים קבועים שחוזרים על עצמם? רשמו לכם אותם. לדוגמא: יש לי טבלת הפצה ושיווק עם כל המקומות בהם אני מפרסמת פרקים חדשים. ממש מה קורה עם הפרק מיד לאחר שאני מפרסמת אותו בשירות האחסון. ואני עוברת על הרשימה ומסמנת לי וי על כל אחד מהשלבים. כמובן שעם הזמן זה יהיה אוטומטי יותר ולא תצטרכו לתעד ממש כל פעולה שאתם עושים.

היו ריאליים לגבי כמות ההורדות – אל תתאכזבו מכמות ההורדות של הפודקאסט, אל תהיו במרדף בלתי פוסק אחר המספר הסופי, ואל תהיו בתחרות עם אף אחד. בכלל, הצלחה של פודקאסט לא נמדדת בעיניי במספר הסופי, אלא בכל כך הרבה מעבר… דיברתי על כך בלייב “איך תוכלו למדוד את הצלחת הפודקאסט שלכם

אל תתישו את עצמכם – הכי חשוב שלא תתישו את עצמכם, שהפודקאסטים לא יהפכו למרכז חייכם ולמטרת העל שלכם, כי אתם פשוט תתישו את עצמכם ואז הסיכוי שתנטשו את הפודקאסטים גדול יותר. תתחילו לאט לאט, אל תהיו בלחץ שאין לכם עוד אתר או שאתר הפודקאסט מכוער, שהלוגו מעפן וכו… תיהנו מהדרך ותיישמו את שאר הטיפים שציינתי בלייב והכי חשוב… תהנו מהדרך 🙂

בשורה התחתונה… האם כדאי להתחיל פודקאסט נוסף? 

אם זה ממש בוער בכם ואתם יודעים למה אתם רוצים להתחיל פודקאסט נוסף אז לכו על זה!

אם אתם עדיין חוששים, לא בטוחים או אין לכם כרגע פניות לכך, הייתי ממליצה להתבשל על כך קצת, או אפילו לחפש שותף לפודקאסט ואז לחלוק בנטל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבלו גישה מיידית לכל המדריכים והתכנים באתר:

לאתר אני מעלה מדריכים וטיפים מהניסיון שצברתי ב-3 וחצי שנים האחרונות מהקמה ותחזוק הפודקאסטים שלי: “פודקאסט על עקבים” ו”מאחורי המיקרופון”, ומליווי עסקים, חברות וארגונים בכל תהליך הפקת הפודקאסט שלהם. הירשמו וקבלו גישה מיידית למדריכים באתר: