טיפים לקיצור זמן עריכת והפצת הפודקאסט

טיפים לקיצור זמן עריכת והפצת הפודקאסט

משהו שחוזר על עצמו אצל הרבה מהלקוחות שלי ולא רק זה כל עניין ייעול וקיצור הזמן בהתעסקות עם הפודקאסט.

ללא ספק עבודה יעילה לא רק תקצר את משך ההתעסקות עם הפודקאסט, אלא היא גם תעלה את הסיכויים שלכם להתמיד בו לאורך זמן.

לכן היה לי חשוב להעלות את הנושא ולעשות על כך לייב. בלייב נתתי כל מיני טיפים, טריקים ושיטות שיצרתי לעצמי שמאפשרים לי לערוך פרק ולהפיץ אותו במינימום התעסקות וזמן.

וגם… בפינת השבוע דיברתי על מהו פודקאסט פרטי, למי הוא יכול להועיל ואיפה ניתן לפתוח אחד כזה…

בלייב דיברתי על הנושאים הבאים:

  • פתיח ודברי פתיחה – מדקה 0:00
  • הצגת הנושא ולמה החלטתי לדבר עליו – מדקה 2:09
  • בעיות נפוצות שמאריכות את משך העריכה – מדקה 4:45
  • בעיות נפוצות שמאריכות את ההפצה – מדקה 25:30
  • כמה מילים לסיכום – מדקה 33:26
  • פינת מושג השבוע – פודקאסט פרטי PRIVATE PODCAST – מדקה 35:32
  • הודעות ודברי סיום – מדקה 40:52

כדי לקבל עדכונים בכל פעם שאעלה ללייב הצטרפו לרשימת התפוצה שלי בקישור הזה (אל דאגה, אני לא מציקה יותר מדי) ועשו לייק לעמוד הפייסבוק של “אודיובריין – פודקאסטים לעסקים”.

הקלטת הלייב

האזנה כפודקאסט

סיכום בנקודות

בעיות נפוצות שמאריכות את משך העריכה:

בעיות סאונד – גם פרונטלית וגם באונליין יכולות להיות בעיות. החל מבעיות של זליגת סאונד ועד לרעשים סטטיים מעצבנים לאורך כל ההקלטה (יותר נפוץ באונליין). לא תמיד ניתן לפתור זאת לפני ההקלטה למרות שמאוד רצוי כי זה יפשט את העריכה מאוד. קודם כל להבין מאיפה הבעיה, ואז לנסות להבין האם צריך להחליף ציוד / כבל.

אפשר לעשות עריכות כמו NOISE REDUCTION. אם הסאונד ממש גרוע להעביר לעורך סאונד או להשלים עם פרק פחות טוב. יש דברים שניתן לעשות כדי להימנע מבעיות סאונד. אני מדברת על כך בקורס האונליין וגם בייעוץ והליווי. צרו לעצמכם פריסטים ואז תוכלו להלביש אותם על פרקים עתידיים במקום ליצור הכל מחדש.

המון חיתוכים – קורה לפעמים שיש פרקים בהם נצטרך לעשות יותר חיתוכים. בין אם אלו הפסקות של אחד הצדדים, כחכוחים בגרון, שיעול, צינון, התרגשות, בלאק אאוט… יש המון סיבות לחיתוכים קטנים אך גזלני זמן. לא תמיד נוכל למנוע אותם. בדרך כלל לא. אם אתם לא מרגישים טוב מומלץ לדחות את הראיון למועד אחר. תמיד שימו לידכם מים ותנו לגימה כשהצד השני מדבר.

אם זה מהתרגשות אז רצוי להפיג את המתח לפני ההקלטה. לעשות מינגלינג, להתחיל לדבר אחרי שלחצתם על רקורד אבל סתם לנהל סמול טוק. לגרום לצד השני להרגיש בנוח, להגיד לו שאתם גם מתרגשים. לעשות צחוקים. כל אלה יעזרו להפיג את המתח.

פרק ארוך מדי ואין לכם מושג מה להוריד ומה ולהשאיר (סובייקטיבי) – תמיד תמיד לשים שעון מול העיניים, לעשות הכנה טובה לקראת הפרק, לדבר על הנקודות החשובות שתרצו לדבר במהלך הפרק, אם המרואיין סוטה מהנושא להחזיר אותו על ידי שאילת שאלה למקום שבו אתם רוצים. לא לקטוע אותו אבל להחזיר בעדינות. אני פחות בעד להוריד קטעים, גם לא תמיד מה שאתם רוצים להוריד זה באמת משהו לא חשוב או בעל ערך. אני בעד להשאיר את האורך כמו שהוא.

מבחינת ייעול זמן העריכה, אתם יכולים להגביר את מהירות הניגון ואז אם נניח הפרק שעה שלמה תאזינו לו רק חצי שעה. זה חוסך משמעותית בזמן. באודסיטי ניתן לעשות זאת בקלות על ידי הגברת ה- PLAYBACK SPEED, באדובי אודישן (למי שיש רישיון) זה נקרא STRETCH. זה קצת ישנה את הטון של הדיבור ויהפוך אותו לקצת צ’יפמנקי אבל זה עדיף. בסופו של דבר ניתן להחזיר את המצב לקדמותו ולייצא את הקובץ במהירות רגילה.

אממממממ שחוזר על עצמו המון – זה כבר דורש המון תרגול, לדבר לאט יותר, לחשוב מהר יותר משאתם מדברים, להיות מודעים. אם כבר קרה ואמרתם אממממ או אהההה אל תחברו את ההברה הזו עם המילה שאתם רוצים להגיד. קחו שניה הפסקה ורק אז דברו. לאחר מכן יהיה לכם קל לזהות על גבי הטראק את גל הקול הזה ולחתוך אותו בזריזות.

אתם מרגישים שאתם חופרים – אתם מתחילים להקשיב ומרגישים שאתם חופרים יותר מדי. לרוב זה לא ממש כך. כדאי לתת לכמה קולגות שאתם סומכים עליהם להאזין ולחוות דעה. לרוב תגלו שזה רק בראש שלכם.

עקומת למידה איטית – כמו כל תוכנה חדשה שלומדים, לוקח זמן להכיר את התוכנה איתה אתם עובדים. זה הגיוני. עם הזמן תלמדו איך לעבוד איתה ותרגישו שיפור משמעותי לאורך הפרקים.

הקלטתם ואתם פשוט דוחים את העריכה עוד ועוד ואז לא זוכרים בכלל איפה הקבצים, מה צריך לערוך וכו – אני ממליצה מניסיון לא למשוך כמו מסטיק את עריכת הפודקאסט. הקלטתם פרק? שריינו לכם עוד שעתיים לאחר מכן (רצוי באותו יום / יום אחרי) לעריכה. אל תחכו עם זה חודשים, זה גם לא נעים למרואיין שהתראיין ובפועל הפרק לא מתפרסם, וזה גם לא נעים עבורכם כי זו משימה שיושבת לכם כמו עצם בגרון ואתם דוחים אותה שוב ושוב.

העריכה מתסכלת אתכם, אתם שונאים אותה וזה מעכב אתכם מאוד – אתם יכולים להוציא את העריכה החוצה. לשלם למישהו שיערוך עבורכם. עדיין כדאי לתת הנחיות כלשהן לעורך ולוודא איתו אילו עריכות עושה בדיוק (הוספת פתיח, עריכת סאונד…) ואז אתם תקבלו קובץ מוגמר ותעלו אותו.

בעיות נפוצות שמאריכות את ההפצה:

לוקח זמן רב להכין את חומרי השיווק וההפצה – את חומרי השיווק וההפצה רצוי לעשות תוך כדי העריכה. לרשום את הנקודות העיקריות מהשיחה, להכין את התמונות, הטיזרים, תסמנו קטעים שאח”כ תרצו לייצא כאודיוגרמים. את כל זה אפשר להספיק בזמן שאתם מאזינים לפרק. זו מיומנות אבל זה אפשרי. באודישן יש לכם אפשרות לסמן מרקרים, באודסיטי זה נקרא לייבלים.

התחלתם לזרוק לינקים לכל עבר ואתם כבר לא זוכרים איפה פרסמתם – נהלו טבלת הפצה מסודרת באקסל עם עמודות איפה אתם רוצים להפיץ ולשווק את הפודקאסט. בכל מקום בו פרסמתם קישור סמנו וי בטבלה.

שיווק – השיווק הוא החלק שאף פעם לא נגמר ואתם יכולים לעשות אותו בקצב המתאים לכם. עשיתי כמה לייבים על איך לשווק את הפודקאסט.

לסיכום:

תחזוק פודקאסט לאורך זמן הוא טיים קונסיומינג ועל כך לא ניתן להתווכח. כן ניתן למצוא כל אחד את הדרכים והשיטות שלו להתייעל ולעבוד יותר נכון.

צרו לעצמכם סיסטמים שעובדים לכם ופעלו לפיהם.

אפילו אם תקחו טיפ או שניים מהלייב הזה ותיישמו אותם זו כבר תהיה התחלה טובה.

פינת מושג השבוע – פודקאסט פרטי PRIVATE PODCAST

מה זה פודקאסט פרטי?

פודקאסט פרטי הוא פודקאסט שכשמו כן הוא… פרטי ולא ציבורי. כלומר: רק מי שיש לו גישה לרסס יכול לגשת ולהאזין לפודקאסט. בשונה מפודקאסט ציבורי שלכלל הציבור יש אליו גישה דרך אפליקציות הפודקאסטים השונות או דרך מנועי החיפוש.

למה משמש פודקאסט פרטי?

פודקאסט פרטי הינו כלי מעולה לחברות, ארגונים, עסקים, אוניברסיטאות ועוד כדי להפיץ את התוכן שלהם כפודקאסט אבל רק לקהל שלהם.

התוכן יכול להיות הכשרות, קורסים, השלמת חומרי לימוד, פודקאסט פרטי רק לחברי מועדון ועוד…

הקהל יכול להיות סטודנטים (אוניברסיטאות, מכללות), עסקים (לקוחות), חברות וארגונים (לעובדים).

איך ניתן ליצור פודקאסט פרטי?

יש שירותי אחסון שמציעים הקמת פודקאסט פרטי, כדוגמת פודבין או קאפטיבייט. יש שירותי אחסון שממש מאפשרים לכם ליצור קהלים שונים. מאזיני הפודקאסט יוכלו להתחבר ולקבל גישה לתכנים או לקבל קישור ייחודי אותו הם יכולים להזין באפליקציית הפודקאסטים שלהם ולהאזין. לכל שירות יש הגדרות ומאפיינים מעט שונים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבלו גישה מיידית לכל המדריכים והתכנים באתר:

לאתר אני מעלה מדריכים וטיפים מהניסיון שצברתי ב-3 וחצי שנים האחרונות מהקמה ותחזוק הפודקאסטים שלי: “פודקאסט על עקבים” ו”מאחורי המיקרופון”, ומליווי עסקים, חברות וארגונים בכל תהליך הפקת הפודקאסט שלהם. הירשמו וקבלו גישה מיידית למדריכים באתר: