באילו ימים ושעות כדאי לפרסם פרקים חדשים בפודקאסט

באילו שעות וימים כדאי לפרסם פרקים חדשים בפודקאסט?

באילו שעות וימים לפרסם פרקים חדשים בפודקאסט?

זו אחת השאלות הנפוצות אצל אנשים שרק מתחילים פודקאסט, וזו שאלה שחוזרת על עצמה המון פעמים.

בלייב דיברתי על הנושאים הבאים:

  • פתיח ודברי פתיחה 0:00
  • למה החלטתי לדבר על הנושא 1:45
  • האם זה משנה באילו שעות וימים מפרסמים פרקים חדשים? 3:20
  • מה אפשר לעשות כדי לקבל יותר נתונים? 5:56
  • כמה מילים לסיכום 13:15
  • ניתוח מקרה (סיכום המקרה ותשובה שלי בהמשך הפוסט) 14:23
  • הודעות ודברי סיום 24:36

כדי לקבל עדכונים בכל פעם שאעלה ללייב הצטרפו לרשימת התפוצה שלי בקישור הזה (אל דאגה, אני לא מציקה יותר מדי) ועשו לייק לעמוד הפייסבוק של “אודיובריין – פודקאסטים לעסקים”.

הקלטת הלייב

האזנה כפודקאסט

סיכום בנקודות

האם זה משנה באיזו שעות וימים מפרסמים פרק?

כן ולא

כן – כי יכול להיות שיש לכם קהל שיש שעות שבהן הוא תמיד יותר פנוי / לא פנוי ולכן אם תקפוץ לו התראה על פרק חדש הוא יאזין לו בסמוך לפרסום הפרק

לא – כי כל המהות של הפלטפורמה הזו היא האזנה מתי שנוח לכל אחד, מכל מקום ובכל זמן. ואני רואה את זה בסטטיסטיקות, גם שלי וגם של לקוחות.

מה אפשר לעשות כדי לקבל יותר נתונים?

הנה כמה דברים שתוכלו לעשות כדי לקבל יותר נתונים על העדפות ההאזנה לפודקאסט שלכם:

להבין את קהל היעד שלכם ואת הזמינות שלו – למשל: אמהות בסופי שבוע פחות זמינות, אני רואה את זה בנתונים. אם הקהל שלכם הוא סטודנטים – אז בקרים זה זמן שנוסעים בו לאקדמיה. אם זה פודקאסט לילדים אז דווקא כן סופי שבוע כשנוסעים לטיולים עם ההורים ושמים ברכב.

להסתכל בסטטיסטיקות – פודבין מאפשרים לכם לראות נתוני האזנה לפי ימים ושעות. בפלטפורמות השונות אפשר לבדוק הורדות לפי ימים. קחו בחשבון שבסמוך לפרסום אתם תראו את ההורדות של המנויים שלכם, בעיקר אלה שהפעילו הורדת פרקים באופן אוטומטי דרך האפליקציה דרכה הם מאזינים.

לנסות ימים שונים ולבחון לאורך זמן את הנתונים – כמובן שזה תלוי בסטטיסטיקות שלכם ובכמות ההאזנות, ככל שיהיו יותר יהיו לכם יותר נתונים, אבל אתם פשוט יכולים להתנסות

להחליט שאתם מפרסמים בשעה קבועה ואפילו להכריז על כך בפרקים – כך תרגילו את המאזינים שלכם שלא משנה מה, הפרקים יפורסמו תמיד באותו היום ובאותה השעה, כך שעם הזמן הם פשוט יזכרו לבד וזה יגדיל את הסיכויים לכך שיאזינו

לעשות סקר מאזינים – אם אתם בקשר עם המאזינים שלכם אתם יכולים לעשות סקר ולבדוק איתם. לא וודאי ולכל אחד תהיה את הדעה שלו.

לסיכום:

היום והשעה לא קריטיים, ואם קרה ופרסמתם פרק גם בזמן הכי גרוע שיכול להיות מבחינת קהל היעד שלכם, הדברים החשובים באמת הם: תוכן מעולה והתמדה.

גם אם המאזינים שלכם יפספסו פרק אחד, ברגע שתקפוץ להם התראה על פרסום פרק נוסף, אם הם ייכנסו הם יראו שיש עוד פרקים שטרם האזינו להם.

ניתוח מקרה:

הסטאפ לפי הצילום של אודסיטי שצירפה צפנת בפוסט הזה:

ניתוח מקרה תקלה באודסיטי

השאלה של צפנת:

“משום מה 2 המיקפונים הוקלטו יחד ובמפוצל (כנראה מיקרופון ימין ושמאל, נכון?).

השאלה- מה עשיתי לא נכון? וגם איך אני יכולה לערוך את זה נכון עכשיו? כאמור לצערי מיקרופון אחד מכוון גבוה מדי.

השתמשתי בממשק behringer umc204 hd, רמקול אחד היה סמסון Q2ו מחובר לכרטיס קול ומיקרופון שני בלו ייטי מחובר ישירות למחשב (חיבור USB)”

התשובה שלי:

כביכול שני המיקרופונים חוברו למחשב, כל אחד דרך התקן ה-USB שלו, אבל אודסיטי יכול לזהות רק התקן אחד, כלומר: מה שהיה מחובר זה הממשק אודיו (סימנתי באדום בתמונה), ולכן רק המיקרופון שהיה מחובר אליו הוא זה שקלט.

הניחוש שלי הוא שמי שדיבר עם הסמסון (זה שהיה מחובר לממשק אודיו) הוא זה שאצלו גלי הקול גבוהים, ומי שדיבר לתוך הייטי הוא זה שאצלו גלי הקול נמוכים יותר כי הסאונד שלו נקלט למעשה דרך הסמסון.

עדכון:

בעת הלייב צפנת ציינה כי דווקא נראה שהבלו ייטי הוא זה שהיה מחובר ולא הסמסון מכיוון שהעוצמה של המרואיינת דווקא היתה הגבוהה (המראיינת היתה עם הבלו ייטי). 

במקרה זה, ההשערה שלי היא שמה שגרם לבעיה זה שצפנת חיברה שני התקני USB, שכן חיבור של יותר מהתקן אחד עלול לשגע את המחשב (מגבלת רוחב פס במחשב) ולכן מאוד יכול להיות שבסופו של דבר הבלו יטי הוא זה שנקלט ולא הסמסון דרך הממשק אודיו.

מסקנות:

לא ניתן לחבר שני התקנים לתוכנת ההקלטה – היית צריכה או להשתמש בייטי לשניכם (פחות מומלץ) או לחבר שני מיקרופונים דינאמיים לממשק אודיו.

הטראק הינו סטריאו אבל שני הצדדים אותו הדבר – מכיוון שהיה רק מיקרופון אחד מחובר לממשק. אם היה מיקרופון נוסף אז הסאונד שלו היה נקלט בצד השני.

עדיין ניתן לערוך את הפרק – כן אפשר להיתקל בבעיה בעריכה אם דיברתם יחד ואת רוצה להשתיק צד אחד או לסנן רעש של צד אחד. אבל עדיין ניתן לערוך. בסיום תעבירי את הקובץ דרך שירות Auphonic והוא יאזן את הסאונד לשניכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *