מדריכי וידאו
איך ליצור סיסטם עבודה יעיל לפודקאסט?
כשלא עובדים בצורה מסודרת ועם סיסטם עבודה קבוע ומסודר לאורך זמן, מאוד קשה להתמיד בתחזוק הפודקאסט. כבר כמה שנים שאני מתחזקת שלושה פודקאסטים במקביל, ויצרתי
איך להיכנס למוזה של הקלטה?
אחת הסיבות העיקריות שבגללה אנשים לא מתחילים פודקאסט היא כי הם מחכים ל”מוזה” שתיפול עליהם כדי להתחיל להקליט. מניסיון, המוזה מגיעה רק תוך כדי עשייה.
איך להזמין אנשים מפורסמים להתראיין בפודקאסט שלכם?
זו אחת השאלות הפופולאריות שנתקלתי בהן לאחרונה. זה ברור לכולם שלאנשים מוכרים בתחומם יש קהל עוקבים גדול, וקהל עוקבים גדול שווה חשיפה גדולה יותר. אנשים
איך להתמודד עם הצפה של פניות להתראיין בפודקאסט שלכם
לא יודעים איך להתמודד עם ההצפה של אנשים להתראיין בפודקאסט שלכם? לא נעים לכם לומר לא? ככל שיש יותר ויותר פודקאסטים, ויותר ויותר אנשים מבינים
איך להפוך מטכנופובים לטכנולוגים?
לצפיה בוידאו המלא: הרבה אנשים חוששים מהעניינים הטכניים שכרוכים בתהליך הפקת הפודקאסט. זה יכול להיות חשש מלהבין איך לתפעל את ציוד ההקלטה של הפודקאסט, חשש
מה פחות מביך… לראיין פרונטלית או אונליין מרחוק?
אחת התגובות הנפוצות כשאני מציעה ללקוחות לעבור להקליט את הפודקאסט שלהם אונליין מרחוק היא שזה קצת מביך אותם, כי הם לא תמיד מכירים את המרואיינים
איך אני מתכוננת להקלטת פרקי הסולו שלי?
פודקאסט סולו הוא אחד הפורמטים הכי חזקים שיש היום. יש יותר ויותר פודקאסטים שמקליטים פודקאסט סולו עם תכנים מקצועיים לקהל שלהם. בעיה מאוד נפוצה אצל
איך לשווק באותנטיות את הפודקאסט?
לא מזמן מישהו שאל אותי האם אני מלמדת לשווק את הפודקאסט באופן אותנטי. עניתי לו שלדעתי לא ניתן ללמד מישהו להיות אותנטי… או שהוא מחליט
האם מספיק ציוד טוב כדי להפיק סאונד איכותי בפודקאסט?
אז קניתם ציוד סופר איכותי כדי להקליט את הפודקאסט שלכם… אבל האם זה באמת מספיק ובהכרח הסאונד של הפודקאסט שלכם יישמע מעולה? אני מאזינה להמון
האם פודקאסט מתאים לכל סוג עסק?
בגלל המלחמה יש עכשיו צורך מאוד גדול של עסקים קטנים לשווק את עצמם, ופודקאסט הוא כלי שיווקי נפלא ועוצמתי במיוחד. ואתם לא חייבים להאמין לי,
למה להתחיל פודקאסט דווקא עכשיו בזמן מלחמה
אנחנו חודשיים פלוס לתוך המלחמה, והיא עומדת להימשך עוד זמן רב. לי באופן אישי לקח חודשיים עד שהצלחתי להביא את עצמי להקליט פרקים חדשים לוידאוקאסט
5 תקלות נפוצות שעלולות לקרות לכם בעת הקלטת הפודקאסט ואיך להימנע מהן
בשבוע שעבר פנו אלי מספר לקוחות שהיו בפגרה עם הפודקאסט ושרצו להקליט תכנים במיוחד למלחמה, אך נתקעו בתקלות טכניות שונות. אז החלטתי ליצור מדריך חירום,
הדרכה מלאה על שירות האחסון לפודקאסטים פודבין PodBean
לא בטוחים איפה לאחסן את הפודקאסט שלכם? לא מרוצים משירות האחסון הנוכחי של הפודקאסט ושוקלים לעבור לשירות אחר? שמעתם על השירות של פודבין (PodBean)? העליתי
6 סוגי תכנים שכדאי לשלוח לרשימת הדיוור של הפודקאסט
יש לכם פודקאסט אבל אתם לא שולחים למאזינים שלכם עדכונים במייל? או אולי יש לכם רשימה כזו, אבל אתם לא שולחים דרכה עדכונים? או אתם
איך להיות אוטוריתה בפודקאסט ראיונות
הפורמט הכי פופולארי בפודקאסטים הוא פורמט בסגנון ראיון. לפודקאסט בפורמט ראיון יש כמה וכמה יתרונות: הרבה יותר כיף להקליט יחד עם אדם נוסף,לרוב האנשים קל יותר להקליט
איך לכתוב כותרות מושכות ומעניינות לפודקאסט
אני רואה לא מעט פודקאסטרים שלא מנצלים את הכוח של הכותרות כדי למשוך מאזינים. בלייב הזה דיברתי על למה חשוב להשקיע בכותרות טובות, איך לקבל רעיונות
כך תחזרו להקליט את הפודקאסט אחרי פגרה או חופשה ארוכה
יצאתם לפגרה או לחופשה מהקלטת הפודקאסט וקשה לכם להתניע ולחזור לשגרת הקלטות? הוידאו הזה בדיוק בשבילכם! בוידאו אני משתפת מה הסיבה שבגללה יצאתי לפגרה של
האם לרכוש ציוד הקלטה לפודקאסט בארץ או בחו”ל? לייב מיוחד לקראת מבצעי בלאק פריידיי, סייבר מאנדיי, שופינג IL ועוד…
יש עכשיו מלא מבצעים לקראת הבלאק פריידיי, סייבר מאנדיי, יום הרווקים הסיני וכמובן… שופינג IL יש לי לקוחות שמזמינים מחו”ל כדי לחסוך כסף, ויש כאלה
האם להקליט את הפודקאסט באולפן או לקנות ציוד ולהקליט לבד?
הרבה פודקאסטרים מתחילים מתלבטים האם כדאי להם להקליט את הפודקאסט באולפן או לרכוש ציוד ולהקליט לבד? זו ללא ספק אחת השאלות הפופולאריות ששואלים אותי שוב
למה חשוב להקים אתר לפודקאסט?
כחלק מליווי עסקים רבים, ולא רק, יוצא לי להיתקל לא מעט בכאלו שעדיין לא הקימו אתר לפודקאסט שלהם, או אפילו אין להם כלל אתר עסקי
האם לבעלי עסקים חדשים וללא קהל כדאי להתחיל פודקאסט?
בלייב דיברתי על האם לבעלי עסקים מתחילים, לא מוכרים וללא קהל נכון להקים פודקאסט, או האם כדאי לחכות לצבור ניסיון ו”להשתפשף” בתחום. השבוע פנה אלי
האם להקליט פתיח לפודקאסט לבד או להוציא לקריינות
אחד מהלבטים שמעסיקים אנשים, ובעיקר עסקים, שרוצים להתחיל פודקאסט היא השאלה האם להקליט את הפתיח של הפודקאסט לבד או האם להקליט את הפתיח אצל קריין
איך לתחזק מספר פודקאסטים במקביל
לכבוד יום הפודקאסטים הבינלאומי החלטתי לעשות לייב קצת שונה (כמו בכל שנה), ולהכניס אתכם קצת למאחורי הקלעים של הפודקאסטים שלי. כמי שמתחזקת כיום 3 פודקאסטים,
עד כמה כדאי לערוך את הפודקאסט?
הרבה פודקאסטרים מתחילים, ביניהם גם לקוחות שלי, שואלים לגבי אורך מומלץ לפרק ועד כמה באמת כדאי לערוך את פרקי הפודקאסט. האם הפרק חייב להיות סופר
איך פודקאסט יכול לשמש ככלי לימודי מעולה
אני מזמן כבר אומרת שפודקאסט הוא כלי שיווקי מעולה, הוא כלי להעברת הידע שלכם, לחיזוק הקשר עם קהל היעד שלכם, משפר יכולות וורבליות, מפתח קשרים
8 דרכים אפקטיביות למימון הוצאות הפודקאסט שלכם
בלייב דיברתי על איך תוכלו לממן את הוצאות הפודקאסט שלכם. להקים ולתחזק פודקאסט עולה לא מעט כסף. מלבד הכסף הראשוני על הציוד, המשאב העיקרי שעולה כסף
האם כדאי להעביר את הפודקאסט לשירות אחסון אחר?
יש היום כל כך הרבה שירותי אחסון לפודקאסטים, שזה מרגיש לפעמים בלתי אפשרי להחליט מהו שירות האחסון הנכון ביותר. זו דילמה שלא מעט פודקאסטרים נתקלים בה
האם לפתוח בלוג, ערוץ יוטיוב או פודקאסט?
יש המון ערוצי שיווק, ואנחנו מרגישים שאנחנו חייבים להיות בכל הפלטפורמות כדי למקסם את את ההפצה שלנו. אבל כל ערוץ שיווק שכזה דורש עוד זמן והתעסקות,
איך להיפטר מהדהוד במהלך הקלטת הפודקאסט
הרבה פודקאסטרים נתקלים בבעיות סאונד, אחת הבעיות הנפוצות ביותר היא הדהוד שגורמת לסאונד להישמע מרוחק ולא נעים לאוזן. ויש בעיות סאונד שנשמעות כמו הדהוד אבל
איך להזמין מרואיינים לדבר על נושאים רגישים בפודקאסט
בתקופה האחרונה יצא לי ללוות כמה עסקים שנושא הפודקאסט שלהם, או פרקים ספציפיים בפודקאסט, מדברים על נושאים סופר רגישים, מה שגורם למרואיינים להירתע מלהגיע. בלייב
סוגי מרואיינים שונים בפודקאסט ואיך להתמודד איתם
פודקאסט ראיונות הוא הפורמט הכי פופולארי היום. משיחות רבות עם לקוחות שאני מלווה אני מרגישה וחווה לפי השאלות שיש להם קושי בלראיין וזה אחד הדברים
האם לפתוח עמוד או קבוצת פייסבוק לפודקאסט?
שואלים אותי המון האם כדאי לפתוח עמוד עסקי לפודקאסט, האם לשתף מאישי או האם לפתוח קבוצת פייסבוק למאזינים. בלייב הזה הסברתי מה ההבדלים בין כל אחת
איך תהפכו את תכני הוידאו שלכם לפודקאסט בקלות
בעלי עסקים רבים מפיקים היום תכני וידאו כלשהם, וידאו הפך לערוץ שיווק עיקרי לעסק. יש המון תוכן מעולה שנמצא שם ברשתות החברתיות אבל הוא לא
כל היתרונות והחסרונות בהקמת פודקאסט (או: האם כדאי לכם להתחיל פודקאסט?)
מהם היתרונות והחסרונות של הקמת פודקאסט (או: האם כדאי לכם לפתוח פודקאסט?) הרבה אנשים ועסקים יודעים שפלטפורמת הפודקאסטים היא אחת הפלטפורמות החמות היום. הם שומעים
פעולות שיעזרו לכם להתמיד עם הפודקאסט לאורך זמן
יש לי נכון להיום 3 פודקאסטים, פודקאסט על עקבים, מאחורי המיקרופון ותוכנית הלייבים השבועית של אודיובריין: הוותיק שביניהם, פודקאסט על עקבים, רץ כבר 3 וחצי
העלויות הראשוניות והמתמשכות הכרוכות בהקמת ותחזוק פודקאסט
כמה עולה להתחיל פודקאסט זו אחת השאלות הכי פופולאריות ששואלים אותי. כל מי שרוצה להתחיל פודקאסט בעצם מתחיל פחות או יותר עם השאלה “במה זה
איך להנגיש את הפודקאסט כדי להגדיל את כמות המאזינים שלכם
מה הדבר שהכי מעניין פודקאסטרים? כמה אנשים מאזינים לפודקאסט שלהם… בלייב הזה דיברתי על פעולות שאתם יכולים לעשות כדי להנגיש את הפודקאסט שלכם, בכך לחסוך
טיפים לקיצור זמן עריכת והפצת הפודקאסט
משהו שחוזר על עצמו אצל הרבה מהלקוחות שלי ולא רק זה כל עניין ייעול וקיצור הזמן בהתעסקות עם הפודקאסט. ללא ספק עבודה יעילה לא רק
איך תחזירו לחיים את פרקי הפודקאסט הישנים שפרסמתם?
אז איך אפשר להפנות תנועה גם לפרקים שפורסמו מזמן אבל עדיין סופר רלוונטיים? יש כבר לא מעט פודקאסטרים שיש להם עשרות פרקים ומתחילים להתעניין איך
איך להתמודד עם חששות מהחלקים הטכניים הכרוכים בהפקת פודקאסט?
הרבה רוצים להתחיל פודקאסט אבל נרתעים בגלל החלקים הטכניים. יש אנשים שחוששים בכלל להתעסק עם כל הטכני, אפילו מגדירים את עצמם כטכנופובייםיש כאלה שאין להם
איך תוכלו למדוד את הצלחת הפודקאסט שלכם
יש היום כמה מאות פודקאסטים, לחלקם הגדול יש כבר כמה עשרות פרקים, ולא מעט פודקאסטרים התחילו לנסות להבין איך הם יכולים למדוד את ההצלחה של
איך תגדילו את התנועה האורגנית לפודקאסט באמצעות המרואיינים שלכם
אנשים מחפשים כל הזמן דרכים יצירתיות, ובעיקר ללא עלות, על מנת לקדם את הפודקאסט שלהם. אז לאחרונה החלטתי לעשות יותר לייבים על כל נושא שיווק
באילו שעות וימים כדאי לפרסם פרקים חדשים בפודקאסט?
באילו שעות וימים לפרסם פרקים חדשים בפודקאסט? זו אחת השאלות הנפוצות אצל אנשים שרק מתחילים פודקאסט, וזו שאלה שחוזרת על עצמה המון פעמים. בלייב דיברתי
איך להדגיש ולחזק את המותג שלכם בפודקאסט
כששומעים את המילה “שיווק” ישר עולה קונוטציה שלילית אצל הרבה אנשים. בדיוק השבוע עלה דיון כזה באחת מקבוצות הפודקאסטים בהן אני חברה. אבל שיווק ממש לא
איך לשווק את הפודקאסט שלכם ברשתות החברתיות בדרך יצירתית (לייב פורים)
בלייב הזה דיברתי על שיווק, שיווק ועוד קצת שיווק של הפודקאסט… מאוד רציתי לעשות לייב מיוחד לפורים ורציתי לקשר את הנושא לסממן של פורים, חשבתי
האם להקים קבוצת פייסבוק עבור מאזיני הפודקאסט?
אחת הדרכים הנפוצות לשמור על קשר עם המאזינים היא על ידי פתיחת קבוצת פייסבוק למאזיני הפודקאסט. מן הסתם מתעוררות המון שאלות בעניין, ולכן ריכזתי אותן
מהו האורך האופטימלי לפרקי הפודקאסט?
מהו אורך מומלץ לפרקים בפודקאסט זו שאלה שחוזרת על עצמה המון! כמעט בכל שיחת ייעוץ, וגם בקבוצות השונות ברשתות החברתיות. החלטתי לתת לכם את הטיפים
האם כדאי לעשות פרסום ממומן לפודקאסט?
מדי פעם אני נתקלת בשאלה על פרסום ממומן לפודקאסט, ובכל פעם שאני נתקלת בדיון על הנושא ברשתות החברתיות יש כאלה שניסו והפרסום הממומן לא עבד
להפסיק לדחיין ולהתחיל להקליט… פודקאסט!
מאז שנכנסתי לעולם הפודקאסטים דיברתי ואני מדברת עדיין עם המון עסקים שמבינים את החשיבות של פלטפורמת הפודקאסטים בחיזוק המותג שלהם. ועדיין, רבים מהם מתקשים לעשות
עד כמה להעמיק במחקר על המרואיינים שלכם
אחד הנושאים הפופולאריים ביותר הוא פודקאסט בפורמט תוכנית ראיונות. יש המון חששות שעולים כשצריכים לשבת פתאום בכסא המרואיין וכובד האחריות מורגש מאוד. אתם לא רוצים
איך לשפר את חוויית ההאזנה לפודקאסט שלכם
אחד הנושאים שמעסיקים פודקאסטרים רבים הוא שיפור חוויית ההאזנה של המאזינים. קורה לא מעט שאני נתקלת ברעשים לא נעימים בפודקאסטים אליהם אני מאזינה, רעשים שבאמצעות
איך להציע את עצמכם כמרואיינים בפודקאסטים של אחרים
יכול להיות ששמתם לב שיש אנשים שמתארחים בכמה וכמה פודקאסטים, שלא לומר הפכו להיות מרואיינים סדרתיים… 🙂 אם אתם מאוד רוצים שיראיינו אתכם לפודקאסט, אבל
יצירת פודקאסט עם שותף
יותר ויותר אנשים מקימים היום פודקאסט עם שותף, יש לזה יתרונות רבים, וכמעט ואין חסרונות! בתקופה האחרונה יוצא לי ללוות לא מעט עסקים שמתחליטים להקים
5 טעויות נפוצות בפודקאסטים ואיך ניתן להימנע מהן
לפני כמה חודשים עשיתי לייב על כל הטעויות שעשיתי מהקמה ותחזוק של שני הפודקאסטים שלי לפני 3 שנים ועד היום. אחרי שעשיתי סיעור מוחות עם
איך ליצור פודקאסט סולו קולח ומעניין
לאט לאט פודקאסט סולו הופך ליותר ויותר פופולארי ושואלים אותי לא מעט בעניין, ואיך אפשר לעשות פודקאסט סולו קולח ומעניין. אז החלטתי להקדיש לכך לייב
איך להפוך את תכני הוידאו / הלייבים שלכם לפודקאסט
הרבה בעלי עסקים מייצרים תכני וידאו על בסיס קבוע כחלק משיווק העסק שלהם. את אותם התכנים אפשר לקחת ולהפוך לפודקאסט. יש לזה המון המון יתרונות!!
איך להפיק סאונד איכותי בפודקאסט?
איך להפיק סאונד איכותי בפודקאסט? זו ללא ספק אחת השאלות הפופולאריות ביותר… בלייב הזה דיברתי בדיוק על איך להפיק סאונד איכותי, וממש לא צריך ציוד
איך לפצח קונספט לפודקאסט?
אחד השלבים הראשונים בהפקת פודקאסט הוא פיצוח הקונספט של הפודקאסט. פיצוח הקונספט הוא חלק חשוב בתהליך כדי שתוכלו לראות את הפודקאסט שלכם קורם עור וגידים
גניזת פרקים של הפודקאסט
לקוחות פונים אלי פעם בכמה זמן ומשתפים אותי שהם נאלצו לגנוז פרק בפודקאסט שלהם ואין להם מושג איך הם הולכים להגיד את זה למרואיין שלהם
איפה ואיך מדרגים פודקאסט?
פונים אלי פודקאסטרים רבים שרוצים להפנות את המאזינים שלהם לדרג את הפודקאסט שלהם ולהשאיר להם ביקורת טובה, אבל הם לא יודעים איפה ואיך ניתן לעשות
איך לעשות מרתון הקלטות / ראיונות לפודקאסט
זמן הוא משהו שלכולנו חסר, במיוחד בימים אלה של הקורונה והסגר השלישי שמרחף לנו מעל הראש… כולנו רוצים לייעל את הזמן שלנו ולהספיק יותר… הרבה
איך לעשות מחקר תכנים לפודקאסט שלכם
בלייב הזה דיברתי על איך לעשות מחקר תכנים מעמיק לפודקאסט שלכם. נתתי את הטיפים שלי בעניין וגם כלים פרקטיים לביצוע מחקר מעמיק על מנת להבין
איך לעשות מחקר מתחרים לפודקאסט
ככל שיש יותר ויותר פודקאסטים, ויותר בעלי עסקים מבינים שפודקאסט הוא כלי שיווקי מעולה לעסק שלהם, כדאי לעשות מחקר מתחרים על הנישה שלכם כבר בהתחלה.
כל הטעויות שעשיתי מהקמת הפודקאסט הראשון שלי לפני 3 שנים ועד היום
יום הפודקאסטים הבינלאומי חל ב-30/9. לכבוד יום זה הכנתי לייב מיוחד ובו שיתפתי את כל הטעויות המשמעותיות שעשיתי מהרגע שהחלטתי להתחיל את הפודקאסט הראשון שלי
האם כדאי לכם לתמלל את הפודקאסט ואיך לעשות זאת?
הרבה פודקאסטרים מתלבטים לגבי השאלות: האם כדאי להם לתמלל את הפודקאסט שלהם? אם כן, האם התמלול אכן תורם? איך מתמללים פודקאסט? האם זה יגזול מהם
שיווק וקידום הפודקאסט באמצעות המרואיינים שלכם
תוכנית ראיונות היא הפורמט הפופולארי ביותר בפודקאסטים, ולא סתם… חוץ מזה שהרבה יותר כיף לנהל שיחה עם אנשים מאשר לדבר למיקרופון לגמרי לבד, וחוץ מזה
האם כדאי לצלם את הפודקאסט גם בוידאו (וידאוקאסט)?
הרבה פודקאסטרים מתחבטים בשאלה האם כדאי להם להתחיל לצלם את הפודקאסט גם בוידאו. יש לי המון המון טיפים לתת בהקשר הזה, שכן פודקאסט על עקבים
פודקאסט ככרטיס הביקור החדש שלכם
אם אתם עדיין לא בטוחים שפודקאסט יכול לשמש ככלי שיווקי עבור העסק שלכם, אז הפוסט הזה בדיוק בשבילכם! בלייב דיברתי על איך פודקאסט יכול לשמש
איך תגרמו ללקוחות ולקוחות פוטנציאליים לאהוב את הפודקאסט שלכם – לייב מיוחד לט”ו באב
טיפים איך להפוך את הפודקאסט שלכם לכלי שיווקי מעולה לעסק שלכם! הרבה עסקים חוששים לשווק את עצמם, חוששים שהשיווק שלהם יהיה אגרסיבי מדי ויבהיל לקוחות
מה ההבדלים בין יוטיוב לפלטפורמת הפודקאסטים ולמה לא לפרסם רק ביוטיוב
הרבה אנשים שרוצים להתחיל פודקאסט תוהים מה בעצם ההבדל בין פלטפורמת הפודקאסטים ליוטיוב, לא בטוחים איפה כדאי להם לפרסם את התכנים שלהם ומה היתרונות של
דגשים חשובים כשמשיקים פודקאסט חדש
הרבה אנשים רוצים שהכל יהיה מושלם בעת השקת הפודקאסט שלהם ודוחים את מועד ההשקה שוב ושוב. בלייב דיברתי על הנושאים הבאים: מה חשוב בעת השקת
דוגמאות לעסקים שהפודקאסט משמש עבורם כלי שיווקי
אם אתם עדיין לא משוכנעים שפודקאסט הוא כלי שיווקי נפלא, אתם חייבים לצפות בהקלטת הלייב הזה! בלייב הצגתי בעלי עסקים, במה הפודקאסט שלהם עוסק ואיך
פעולות פשוטות שיחסכו לכם זמן בתחזוק וניהול הפודקאסט
עדיין הרבה בעלי עסקים נמנעים מהלתחיל פודקאסט, או שהם מתחילים אבל לא מתמידים, כי תחזוק פודקאסט דורש השקעה לא מבוטלת של זמן. בלייב הזה דיברתי
מה מעכב אתכם מלהתחיל פודקאסט ומה אתם צריכים תכלס כדי להתחיל?
הרבה מהעסקים אותם אני מלווה בתהליך הקמת הפודקאסט שלהם משתפים אותי בסיבות שבגללן לא התחילו עד היום פודקאסט ולמה לקח להם הרבה זמן לצאת לדרך,
עד כמה לשווק את עצמכם בפודקאסט?
יותר ויותר עסקים מקימים פודקאסט כדי לחזק את המותג שלהם ולהנגיש את הידע שלהם לקהל שלהם, אבל הרבה מהם משתפים אותי שהם לא מרגישים בנוח
ההבדלים בין הקלטת פודקאסט אונליין (מרחוק) לבין הקלטה פרונטלית
בעקבות הקרורונה הרבה אנשים עברו להקליט את הפודקאסט שלהם אונליין. יצא לי לשוחח עם לא מעט פודקאסטרים שלפני הקורונה היו מקליטים את הפודקאסט שלהם פרונטלית,
האם ואיך להקליט פודקאסט בתקופת הקורונה?
זה לייב מיוחד שעשיתי ממש בתחילת הקורונה, במרץ 2020, כאשר היינו בתחילתו של הסגר הראשון והרבה פודקאסטרים לא היו בטוחים מה כדאי להם לעשות עם
סוגי תכנים שכבר יש לכם ואתם יכולים להפוך לפודקאסט
לא פעם פונים אלי בעלי עסקים שמאוד רוצים להתחיל פודקאסט ולהנגיש את הידע שלהם לקהל נוסף, אבל הם לא בטוחים במה כדאי שהפודקאסט שלהם והפעם
מושגים בפודקאסטים
קומפרשן (COMPRESSION)
קומפרשן (גם: קומפרסור) זו פעולה שבה מפחיתים את הטווח הדינאמי שבין הנקודה הרועשת ביותר לבין הנקודה השקטה ביותר של גל הקול. זוהי אחת מעריכות הסאונד
קליפינג (Clipping)
קליפינג הוא מצב שבו הסאונד נהיה גבוה מדי, ברמה שהתדרים של הקול שלנו מתחילים להיחתך ואז נוצר עיוות בקול. העיוות חמור יותר ככל שהקליפינג אגרסיבי
פטראון Patreon
פטראון הוא למעשה מימון הפודקאסט על ידי קהל המאזינים שלכם. כמו במימון המון, ניתן להציע מספר תוכניות, כך שכל תומך משלם מנוי חודשי במסלול שבחר
שירות אחסון לפודקאסטים
שירות האחסון מאחסן את קבצי האודיו של הפודקאסט שלכם על מנת שניתן יהיה לגשת אליהם, להוריד ולהאזין להם. שירות האחסון נותן לכם RSS FEED ייחודי
נגן פודקאסטים להטמעה (Embeddable Player)
בוידאו זה דיברתי על מה זה נגן פודקאסטים להטמעה, אילו שירותי אחסון מאפשרים להטמיע את הנגן ואיפה, איך הטמעת הנגן משפיעה על הסטטיסטיקות של הפודקאסט
פתיח וסגיר לפודקאסט (Podcast Intro & Outro)
פתיח וסגיר אלו שני דברים שלפעמים לוקחים ליוצר הפודקאסט המון זמן ליצור. יש כאלה שלוקח להם המון זמן למצוא מוזיקה מתאימה (שיש טריק שיעזור לכם
זליגת סאונד (Mic Bleed)
זליגת סאונד (Mic Bleed) היא בעיה מאוד נפוצה כאשר מקליטים פודקאסט עם מספר דוברים. יש פודקאסטרים שמתבלבלים וחושבים שמדובר בהד (אקו), אבל זה לא… ניתן
מגבר אוזניות
בפוסט ובוידאו זה אני מסבירה מה זה מגבר אוזניות, מה עלותו, מה ההבדל בין מפצל אוזניות פשוט למגבר אוזניות ומתי כדאי לכם לרכוש אחד? אם
מדריכים כתובים
5 מקורות חשובים לאיסוף נתונים וסטטיסטיקות על הפודקאסט שלכם
אני לא מכירה פודקאסטר או פודקאסטרית שלא רוצים לדעת כמה מאזינים יש להם, האם הם נוטשים אחרי דקה או באמת מקשיבים עד הסוף, מהם הפרקים
חשיבות הקלטת ניסיון + מאחורי הקלעים של תפעול תקלה בלייב לפני ראיון
לפני מספר חודשים הקלטתי את פרק מספר 47 של פודקאסט על עקבים, וכמו לפני כל פרק בפודקאסט, אני עורכת ביחד עם המרואיינת שלי הקלטת ניסיון.
6 נתונים שמשפיעים על מספר ההאזנות של הפודקאסט שלכם
אחד הדברים שמעניינים פודקאסטרים רבים הוא מספר ההאזנות שלהם ואיך הם יכולים להגדיל אותו.
בפוסט הזה אני משתפת אתם ב:
6 הנתונים שמשפיעים הכי הרבה על מספר ההאזנות / הורדת של הפודקאסט
איך אתם יכולים להקפיץ את המספר ולמה לא תמיד כדאי לעשות זאת
אז איך בכל זאת אתם יכולים למדוד את הצלחת הפודקאסט שלכם? (קישור ללייב מיוחד שעשיתי בנושא)
5 סיבות שבגללן כדאי לכם להקליט טריילר לפודקאסט שלכם
את הפוסט הזה כתבתי מהניסיון שלי עם יצירת טריילר לפודקאסט החדש שלי “מאחורי המיקרופון”.
בפוסט הזה ריכזתי עבורכם את כל המידע החשוב לגבי יצירת טריילר לפודקאסט:
למה כדאי לכם להקליט בכלל טריילר?
מה כדאי לכם לכלול בטריילר שלכם?
איפה מגדירים את הטריילר בשירות האחסון?
סוגי סטנדים למיקרופון וטיפים לבחירת הסטנד המתאים להקלטת הפודקאסט שלכם
טוב אז אני מודה שלא חשבתי בכלל ליצור פוסט על סוגי סטנדים של מיקרופונים, חשבתי לתומי שזה סתם עוד פרט משעמם שאף אחד לא ירצה לשמוע עליו…
אבל טעיתי… בכל סדנה, כאשר אני מדברת על הציוד הנדרש להקלטת פודקאסט, אני נשאלת איזה סטנד כדאי לרכוש, ובאילו מקרים אני ממליצה להשתמש בכל סוג של סטנד.
ככה בעצם נולד הפוסט הזה…
בפוסט אני עוברת על: סוגי סטנדים פופולאריים לפודקאסט, היתרונות והחסרונות של כל אחד מסוגי הסטנדים, מתי אני ממליצה להשתמש בכל אחד מסוגי הסטנדים, הסטנדים בהם אני משתמשת בפודקאסט שלי “פודקאסט על עקבים”(ואפילו יש תמונות מאחורי הקלעים, וגם צירפתי קישורים לסטנדים במחירים שפויים באמזון
8 טיפים להקלטה עם מיקרופון בלו יטי Blue Yeti
הבלו ייטי הוא מיקרופון קונדנסר שהפך להיות סופר פופולארי פה בארץ, ופודקאסטרים רבים משתמשים בו. התוכן הינו חינמי לחלוטין אבל מצריך הרשמה (חינמית) לאתר החברים הסגור. תוכלו להירשם ולקבל גישה גם לתוכן זה וגם לכל התכנים הסגוריםעל ידי הרשמה לאתר דרך הטופס למטה…
הבעיה היא שהיטי, מעצם היותו מיקרופון מסוג קונדנסר, הוא קולט בערך כל רעש רקע אפשרי לתוכו, ומכניס אותם לתוך ההקלטה.
בעזרת יישום כמה טיפים פשוטים יחסית כבר תוכלו להפיק מהייטי סאונד הרבה יותר טוב ונעים לאוזן שלכם ושל המאזינים שלכם.
7 פעולות שאתם חייבים לעשות לפני כל הקלטת פרק בפודקאסט
אחרי שנתיים שבהן הקלטתי כבר 42 פרקים של “פודקאסט על עקבים” צברתי המון המון טיפים שקשורים לעולם הפודקאסטים.
בפוסט הזה אשתף אתכם ב-7 פעולות שכדאי לכם לבצע לפני שאתם מתחילים הקלטה של כל פרק חדש בפודקאסט.
7 טיפים לשמירה על ציוד ההקלטה שלכם
פוסט חשוב לכל מי שמקליט פודקאסט, אבל ממש לא רק… והוא בעצם רלוונטי לכל מי שמחזיק ציוד יקר שחשוב לו לשמור עליו (כגון: תאורת צילום, מצלמות יקרות וכו…) בפוסט אשתף אתכם ב: 7 טיפים חשובים מהניסיון שלי לשמירה על הציוד שלכם, כך שיאריך שנים על גבי שנים, תמונות של ציוד ההקלטה שלי ואיך אני שומרת עליו…
5 סוגי תכנים שכבר יצרתם ואתם יכולים להפוך לפודקאסט
אתם מאוד רוצים להקים פודקאסט אבל לא בטוחים אילו תכנים כדאי לכם לפרסם?
כבר יש לכם פודקאסט אבל אתם מתקשים למצוא תכנים ורעיונות חדשים ומעניינים?
רוצים לייעל את הזמן שלכם ולקחת תכנים שכבר יצרתם בעבר ולהפוך אותם לפודקאסט שיביא לכם קהל חדש ואולי גם לקוחות חדשים?
בפוסט הזה תקבלו 5 סוגי תכנים שכבר יש לכם וכבר עבדתם עליהם ותוכלו בקלות להפוך אותם לפודקאסט!
אז ממש כדאי לכם לקרוא את הפוסט הזה…
איזה מחשב מומלץ לקנות לצורך הקלטת ועריכת פודקאסט?
לאחר שנשאלתי כמה וכמה פעמים על איזה מחשב אני ממליצה כדי להקליט ולערוך פודקאסטים החלטתי לכתוב את הפוסט הבא ולתת לכם כמה טיפים ודגשים חשובים לפני שאתם מבצעים את הרכישה.
מה בפוסט?
אילו הנושאים עליהם נעבור בפוסט:
האם להקליט על מחשב נייד או נייח, מה הקריטריונים החשובים כשבוחרים מחשב, האם לקנות מחשב MAC או PC, איפה כדאי לקנות.
מדריך לעבודה עם מכשיר ההקלטה Zoom H6
את הפודקאסט שלי, פודקאסט על עקבים, אני מקליטה באמצעות מכשיר ההקלטה ZOOM H6 (קישור שותפים), שהוא אחר המכשירים הטובים והאמינים ביותר שקיימים היום בשוק.
מכיוון שאני נשאלת המון פעמים, גם בסדנאות שלי וגם בפרטי, איך עובדים עם המכשיר, מה ההבדלים בין הקלטה על גבי מכשיר הקלטה לעומת הקלטה עם תוכנת הקלטה (כמו אודסיטי) וכו’… החלטתי ליצור מדריך מקיף בוידאו.
במדריך אני עוברת על הדגשים הבאים:
ההגדרות של מכשיר ההקלטה, איך מקליטים עם המכשיר בצורה טובה ונכונה, אילו סוגי מיקרופונים ניתן לחבר למכשיר, כמה מיקרופונים ניתן לחבר למכשיר, טיפים מהניסיון שלי לעבודה עם המכשיר, למה ובאילו מקרים מומלץ להקליט על גבי מכשיר הקלטה ולא על תוכנת הקלטה.
מדריך לשירות האחסון פודבין (PodBean)
את הפודקאסט שלי, פודקאסט על עקבים, אני מאחסנת בשירות האחסון של PodBean (קישור שותפים שלי) ואני מאוד מרוצה ממנו, מכמה סיבות עיקריות
הממשק שלהם קל, נוח וידידותי למשתמש, התמיכה שלהם מצויינת ומהירה, יש להם המון אפשרויות ופיטצ’רים חשובים לפודקאסטרים,
המחיר שלהם אחלה ($14 לחוד במנוי חודשי / $9 לחודש במנוי שנתי).
יצרתי עבורכם מדריך ובו אני עוברת על הגדרות חשובות בשירות האחסון של פודבין, הגדרות כגון:
מהן ההגדרות החשובות ביותר שיש להגדיר, איך מעלים פרקים לפרסום, איך ניתן לעצב את עמוד הפודקאסט שלכם בפודבין, אילו הגדרות רלוונטיות ל-iTunes ואיפה להגדיר אותן, איך לקשר את חשבונות הסושיאל שלכם (פייסבוק, טוויטר וכו’…) לפודבין ועוד…
7 טיפים שיחסכו לכם זמן יקר בניהול ותחזוק הפודקאסט שלכם
פלטפורמת הפודקאסטים היא פלטפורמה מצויינת להפיץ את הידע שלכם, להנגיש אותו לקהלים נוספים ולחזק את המותג שלכם.
אבל… כמו כל פרויקט חדש שנכנסים אליו, גם הקמה ותחזוק של פודקאסט דורש זמן, לא מעט זמן,
ובמיוחד בהתחלה, עד שתכנסו לעניינים, זה ייקח להם אפילו המון זמן.
בפוסט הזה ריכזתי עבורכם 7 טיפים שלמדתי מניהול בתחזוק הפודקאסט שלי, פודקאסט על עקבים, ושיכולים לעזור לכם לחסוך זמן יקר בתחזוק הפודקאסט שלכם.
ובנוסף, צירפתי לכם בפוסט קובץ להורדה: “פורמט לסיכום פרק בפודקאסט” – פורמט בו אני משתמשת לסיכום פרקי הפודקאסט שלי כדי לחסוך זמן בזמן עריכת הפרקים.
12 טעויות נפוצות שכדאי להימנע מהם כשמתחילים פודקאסט (ואיך להימנע מהם…)
כמה מהסיבות שבגללן אנחנו נמנעים מלעשות דברים חדשים ולא מוכרים הן החשש שלא נעשה דברים בצורה מספיק טובה, שנטעה, שאנשים יבקרו אותנו.
מאז שהקמתי את פודקאסט על עקבים ואת אודיובריין יוצא לי לדבר עם המון אנשים שממש רוצים להתחיל פודקאסט אבל חוששים בדיוק מהסיבות שציינתי למעלה.
אז קודם כל אני ארגיע אתכם שכולם טועים, אין מנוס מלטעות, וזה אפילו ממש חשוב לטעות, כי רק ככה לומדים. לומדים ומשתפרים תוך כדי תנועה, אבל הכי חשוב זה להיות בתנועה ולא לקפוא במקום.
בפוסט הזה אני משתפת אתכם בכמה טעויות נפוצות, חלקן ממש פשוטות ואפשר להימנע מהן ממש בקלות. אלו טעויות שחלקן אני עשיתי וחלקן מאוד נפוצות וחוזרות על עצמן אצל לא מעט אנשים.
המטרה בפוסט היא לא להפחיד אתכם, אלא להיפך! לעזור לכם לשחרר חסמים ולהתחיל להקליט את הפודקאסט שאתם כל כך רוצים שיהיה לכם.