כששומעים את המילה “שיווק” ישר עולה קונוטציה שלילית אצל הרבה אנשים. בדיוק השבוע עלה דיון כזה באחת מקבוצות הפודקאסטים בהן אני חברה.
אבל שיווק ממש לא חייב להיות אגרסיבי!
יש המון פעולות ודרכים להדגיש את המותג שלכם בפודקאסט ובאמצעות הפודקאסט מבלי למכור את השירותים והמוצרים שלכם בצורה ישירה, ועל כך בדיוק דיברתי בלייב הזה.
וכמו תמיד, בלייב נתתי רעיונות איך לחזק ולהדגיש את המותג ואת המומחיות שלכם בדרך שתהיה נוחה ונעימה לכם, כך שהיא לא תרגיש מאולצת או אגרסיבית.
בלייב דיברתי על הנושאים הבאים:
- פתיח ודברי פתיחה [מדקה 0:00]
- למה החלטתי לדבר על הנושא [מדקה 1:08]
- פעולות להדגשת וחיזוק המותג שלכם [מדקה 4:02]
- כמה מילים לסיכום [מדקה 27:00]
- פינת “מושג השבוע” – מה זה אחסון לפודקאסטים? [מדקה 27:34]
- דברי סיום [מדקה 31:11]
כדי לקבל עדכונים בכל פעם שאעלה ללייב הצטרפו לרשימת התפוצה שלי בקישור הזה (אל דאגה, אני לא מציקה יותר מדי) ועשו לייק לעמוד הפייסבוק של “אודיובריין – פודקאסטים לעסקים”.
הקלטת הלייב:
להאזנה כפודקאסט:
ניתן להאזין לפודקאסט גם דרך אפליקציות הפודקאסטים השונות. הנה קישורים לאפליקציות הפופולאריות:
סיכום בנקודות:
למרות הסיכום, אני ממליצה לצפות בהקלטת הלייב, מכיוון שבלייב עצמו אני מרחיבה ומשתפת הרבה מעבר למה שרשום בסיכום, וגם תוכלו לצפות בשתי פינות בלייב: “פינת שאלות ותשובות” שם אני עונה על שאלות של צופים ו”פינת מושג השבוע” בה אני מרחיבה על נושא אחד מעולם הפודקאסטים.
8 פעולות לחיזוק המותג שלכם בפודקאסט
פעולות שיעזרו לכם להדגיש ולחזק את המותג שלכם, ולמעשה לאפשר לכם לשווק את הפודקאסט ואת העסק שלכם בצורה נעימה שנוחה לכם:
1. השתמשו בתמונה, בשם ובצבעי המותג שלכם בקריאיטיב של הפודקאסט:
- בלוגו של הפודקאסט
- בטאמבניילס של האודיוגרם ביוטיוב. יש לפודבין אפשרות להעלות באופן אוטומטי את הפודקאסט ליוטיוב עם תמונה. רצוי לשים דווקא טאמבנייל שאתם יצרתם ולא לקחת את התמונה שפודבין מייצרת עבורכם.
- בנגן שאתם מטמיעים באתר (תלוי בהגדרות בשירות האחסון)
- בתמונות של הפודקאסט – לא רק תמונות של מרואיינים, אלא גם שלכם
- בטיזרים שאתם יוצרים ברשתות החברתיות – לא רק טיזרים של מרואיינים, גם שלכם
- בכל מקום בו יש ארט או קריאייטיב של הפודקאסט
2. בפתיח של הפודקאסט:
- לא לשכוח לציין את השם המלא שלכם, את הטייטל שלכם ואת העיסוק שלכם.
- אני שומעת בלא מעט פודקאסטים שהמנחה /המראיין מדלג על עצמו ועובר להצגה של המרואיין.
- מצאו את הדרך שבה נעים לכם לשווק את עצמכם בעדינות ועשו זאת.
- אל תסתכלו על שיווק כעל משהו סליזי, אלא חשבו על כך שאתם משקיעים המון זמן בהפקת הפודקאסט ובנתינת המון ערך חינמי, והשירותים שלהם הם שירות משלים לערך החינמי הזה
3. תבלו את הפודקאסט בסיפורי לקוחות, קייס סטאדיס ובמידע שיעזור לכם לבסס את המותג שלכם:
- אם אתם עושים פודקאסט בפורמט ריאיון לפעמים יותר קל לנו לתת את כל הבמה למרואיינים שלנו, כי בסופו של דבר הזמנו אותם לתוכנית כדי לשמוע אותם.
- אבל חשוב שתזכרו שגם לכם יש מקום ושבסופו של דבר הפודקאסט נועד כדי לחזק את המותג שלכם.
- לכן, כן חשוב שגם הקול שלכם יישמע:
- אם זה להביא מקרים או סיפורים מהקליניקה שלכם, מלקוחות או מטופלים שלכם ואיך עזרתם להם
- לראיין לקוחות שהתהליך אתכם נחל הצלחה ולנתח את התהליך בפודקאסט
- לשתף בתובנות ובטיפים שלכם
4. צרו קטגוריה נפרדת לפודקאסט באתר:
- שימו את הפודקאסט בקטגוריה נפרדת באתר (בתפריט העליון).
- היום לומר שיש לכם פודקאסט מעיד על חדשנות ואימוץ טכנולוגיות ודרכי שיווק חדשות.
- אנשים רבים גם מאזינים היום לפודקאסטים.
- לכן זה סופר חשוב שתדגישו שיש לכן פודקאסט ותנו לו קטגוריה נפרדת.
- מכיוון שפודקאסטים הפכו להיות פופולאריים וזה נהיה יותר ויותר נפוץ לראות בתפריט קטגוריה של “פודקאסט”, ואנשים אפילו מחפשים קטגוריה כזו.
5. בחרו שירות / מוצר ותנו עליו בריף או אזכור במהלך הפרק
- זה יכול להיות בתחילת הפרק בכמה מילים בספונטניות, זה יכול להיות במהלך הפרק תוך כדי סיפור מעניין שקרה לכם או ללקוח שלכם.
- אתם לא חייבים לדבר על מוצר או שירות בתשלום, זו יכולה להיות איזו שהיא הדרכה חינמית, להזמין אנשים ללייבים שלכם (אם רלוונטי) או לכל מוצר חינמי אחר שנותן המון ערך.
6. צרו שת”פים עם פודקאסטרים אחרים:
- התארחו בפודקאסטים אחרים וארחו אותם אצלכם בפודקאסט.
- אתם יכולים גם ליצור פרק קרוסאובר – פרק שיפורסם גם אצלכם וגם אצל הפודקאסטר השני וכל אחד ישים את הפתיח שלו, אבל תוכן הפרק יהיה זהה.
- הרבה אנשים מוזמנים לפודקאסטים וזה גם משהו שהופך להיות פרסטיז’י
- אתרו פודקאסטים רלוונטיים לתחום שלכם והציעו לעשות שיתופי פעולה.
7. הקפידו על איכות הקלטה מצויינת
- תחשבו איך אתם מרגישים כשאתם נכנסים לאתר אינטרנט שנראה לא מקצועי ולא מעוצב יפה.
- או איך אתם מרגישים כשאתם צופים בסרטון וידאו לא מקצועי, וידאו לא חד או ללא תאורה מספקת.
- בפודקאסט אין ויזואליות, לכן השמע עוד יותר חשוב.
- אל תתפשרו על איכות הקלטה מצויינת, וזה לא מסובך להשיג אותה עם הציוד הנכון.
- אם תציצו בלייבים האחרונים שעשיתי, יש את פינת “מושג השבוע” ושם אני נותנת המון טיפים ודגשים על איך להפיק סאונד איכותי.
- ויש גם את הלייב “איך לשפר את חוויית ההאזנה לפודקאסט שלכם” שמומלץ לצפות בו גם.
- איכות סאונד תעיד על מקצועיות.
8. תוכן תוכן ועוד פעם תוכן!
- אל תתפשרו על תוכן איכותי ואל תחששו שאם תתנו אותו אנשים לא יפנו אליכם ולא ישלמו לכם כסף, ההיפך הוא הנכון.
- לדוגמא: הפודקאסט – מאחורי המיקרופון שבו אני מראיינת פודקאסטרים ואנחנו משתפים טיפים ותובנות על הפקת פודקאסט.
- לדוגמא: הלייבים השבועיים שלי בהם אני נותנת המון ערך.
- השמיעו את הקול שלכם, דברו על נושאים שיש לכם תשוקה אליהם וידע רב, מצבו את עצמכם כמומחים.
- גם מי שלא יהפוך ללקוח ורק יצרוך את התכנים החינמיים שלכם יהיה שגריר שלכם, בוודאות!
מושג השבוע: שירות אחסון לפודקאסטים
- שירות האחסון מאחסן את קבצי האודיו של הפודקאסט שלכם על מנת שניתן יהיה לגשת אליהם, להוריד ולהאזין להם
- שירות האחסון נותן לכם RSS FEED ייחודי שבאמצעותו תוכלו להפיץ את הפודקאסט שלכם באפליקציות ובאתרי דיירקטוריז שונים
- חוץ מזה, לכל שירות אחסון יש הגדרות מעט שונות, וכל אחד נותן רוחב פס ומקום אחסון בהתאם לתנאים שלו
- שירות האחסון מרכז עבורכם את הסטטיסטיקות של הפודקאסט מכל הפלטפורמות והאפליקציות השונות, כך שכל מי שמשתמש ב-RSS לצורך ההפצה, הסטטיסטיקות שלו יכללו בשירות האחסון
- יש המון שירותים, בחינם ובתשלום. שירותים בתשלום נותנים יותר אפשרויות וסטטיסטיקות משירותים בחינם
- אני ממליצה לפתוח חשבונות בחינם, להתנסות ולהחליט מה מתאים עבורכם