איך להפוך את תכני הוידאו והלייבים שלכם לפודקאסט

איך להפוך את תכני הוידאו / הלייבים שלכם לפודקאסט

הרבה בעלי עסקים מייצרים תכני וידאו על בסיס קבוע כחלק משיווק העסק שלהם. את אותם התכנים אפשר לקחת ולהפוך לפודקאסט. יש לזה המון המון יתרונות!!

את פודקאסט על עקבים הקלטתי תקופה בוידאו – הסיבה שהפסקתי כי הקמת הסט וההפקה מסביב ערכה המון זמן. לא הרגשתי שהיתרונות עולים על החסרון העיקרי שהוא זמן.

את מאחורי המיקרופון – אני מקליטה אונליין, את הוידאו מעלה ליוטיוב ואת האודיו כפודקאסט. הסט יותר פשוט וקל מכיוון שהוא מוקלט אונליין (למרות שגם הוא כולל הפקה. תאורה…)

בלייב דיברתי על הנושאים הבאים:
  • למי כדאי להפוך את התוכן שלו לפודקאסט?
  • למה כדאי לעשות זאת?
  • איך בפועל הופכים את התוכן לפודקאסט
  • דגשים חשובים כשמחליטים לעשות זאת

כדי לקבל עדכונים בכל פעם שאעלה ללייב הצטרפו לרשימת התפוצה שלי בקישור הזה (אל דאגה, אני לא מציקה יותר מדי) ועשו לייק לעמוד הפייסבוק של “אודיובריין – פודקאסטים לעסקים

הקלטת הלייב:

סיכום בנקודות:

למרות הסיכום, אני ממליצה לצפות בהקלטת הלייב, מכיוון שבלייב עצמו אני מרחיבה ומשתפת הרבה מעבר למה שרשום בסיכום, ולעיתים עונה גם על שאלות ששואלים אותי תוך כדי.

למי כדאי להפוך את תכני הוידאו שלו לפודקאסט?

מתאים מאוד לעסקים שמייצרים תכנים על בסיס קבוע, לדוגמא:

  • מצלמים סרטונים על בסיס קבוע ורוצים להנגיש את הידע שלהם לקהל נוסף
  • עושים לייבים ברשתות החברתיות ורוצים שהתוכן לא יעלם וייבלע באותן רשתות
  • לייבים ברדיו החברתי
  • מקיימים הדרכות ו/או הרצאות סגורות / לפי ביקוש / לקהלים ספציפיים ורוצים שגם השאר יהנו מהתכנים
  • יש להם ערץ יוטיוב פעיל והם מעלים סרטונים על בסיס קבוע

למה כדאי לכם להפוך את תכני הוידאו שלכם לפודקאסט?

  • בעיקר כדי להתייעל ולחסוך המון זמן! לא צריך ליצור עוד תוכן חדש לערוץ שיווק נוסף לעסק, אלא להשתמש בתוכן קיים
  • להנגיש את הידע שלכם לקהל שלכם
  • לחשוף את הידע שלכם בפני קהל חדש
  • חוץ מזה שיש עוד המון יתרונות בלהיות בפלטפורמה הזו שהופכת לפופולארית יותר ויותר – יצירת קשרים חדשים, שיפור יכולות וורבליות, פתיחת דלתות…

איך בפועל הופכים את התוכן לפודקאסט (דגשים חשובים)?

  • קודם כל אני ממליצה להאזין לפודקאסטים, בעיקר כאלה שרלוונטיים ועסקים משתמשים בהם ככלי שיווקי (עשיתי על כך לייב נפרד – דוגמאות לעסקים שהפודקאסט משמש עבורם כלי שיווקי), לשאוב השראה ולנסות לדמיין איך אתם רוצים שהפודקאסט שלכם יראה ויישמע
  • לעטוף את התוכן כפודקאסט – לקחת את התוכן ולהוסיף לו פתיח וסגיר, חשבו מה אתם רוצים שהפתיח יכלול, מה תרצו לומר, הצגה עצמית שלכם, מה תרצו לשווק… לא לוותר על השיווק העצמי
  • להתאים את התוכן לפלטרפומת הפודקאסטים – אולי חלק מהתוכן בלייבים צריך לרדת? אולי תרצו להשאיר אבל נניח אם מדובר בלייבים ויש שאלות של אנשים תוך כדי אז לציין זאת בהתחלה שמדובר בהקלטה של לייב…
  • רצוי להשתמש בציוד שיפיק איכות סאונד טובה – שווה לשקול לשדרג את המיקרופון שלכם לאחד כזה שיפיק סאונד איכותי יותר. אם אתם מקליטים לייבים אז אולי במקום להשתמש במיקרופון של הסמארטפון לרכוש מיקרופון שמתחבר אליו ויפיק תוצאה איכותית ונעימה יותר לאוזן. אם אתם מקליטים דרך זום אז לשקול לרכוש מיקרופון בחיבור USB למחשב – מיקרופון דינאמי שלא קולט הרבה רעשי רקע ויפיק סאונד איכותי (לייב משבוע שעבר על איך להפיק סאונד איכותי בפודקאסט)
  • האם תרצו להשתמש גם בוידאו ולהעלות אותו ליוטיוב – אם אתם מעבירים הדרכות בזום תוכלו להשתמש בוידאו ולהעלות אותו ליוטיוב כדי לקבל חשיפה אורגנית וכדי לתת לאנשים אפשרות להתחבר אליכם, לפנים שלכם. אם אתם רוצים גם להתמש בוידאו אז תעשו את העריכות בתוכנת וידאו ואז תייצאו ממנו את האודיו לבד כ-mp3 ואת הוידאו כ-mp4
  • רצוי שהוידאו יהיה איכותי – תאורה מספקת, רקע נעים ונחמד מאחורה, הופעה ייצוגית

לסיכום

נכון שזה דורש לא מעט עבודה, בעיקר בהתחלה, אבל…

  • בסופו של דבר תלמדו לייעל את הזמן שלכם, לעבוד בצורה חכמה ומהירה יותר ותוכלו אף לייצר לעצמכם סיסטם עבודה קבוע ופשוט
  • בשורה התחתונה, פודקאסט הוא כלי שיווקי מעולה לעסקים, ורוב הלייבים האחרונים שלי עסקו בדיוק בנושא הזה.
  • ואם אתם צריכים עזרה, התייעצות, להבין מאיפה כדאי לכם להתחיל ואיך למקד את עצמכם, וגם אולי לתת לכם את הפוש לצאת לדרך… אפשר לתאם שיחת ייעוץ ממוקדת, לעבור על הדברים שחשובים לכם ולצאת לדרך.

הפודקאסטים שלי:

קישורים רלוונטיים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *