איך להתמיד עם הפודקאסט לאורך זמן

פעולות שיעזרו לכם להתמיד עם הפודקאסט לאורך זמן

יש לי נכון להיום 3 פודקאסטים, פודקאסט על עקבים, מאחורי המיקרופון ותוכנית הלייבים השבועית של אודיובריין: הוותיק שביניהם, פודקאסט על עקבים, רץ כבר 3 וחצי שנים.

פנו אלי כמה לקוחות שעזרתי להם בתהליך הקמת הפודקאסט שלהם, וביקשו את עצתי מה יכול לעזור להם להתמיד עם הפודקאסט כי הם מתחילים להרגיש שקשה להם להמשיך ולהתמיד בפרסום פרקים חדשים.

בלייב דיברתי על הנושאים הבאים:

  • פתיח ודברי פתיחה – מדקה 0:00
  • למה החלטתי לדבר על הנושא – מדקה 1:35
  • למי הלייב הזה מיועד? – מדקה 2:58
  • 8 פעולות שיעזרו לכם להתמיד עם הפודקאסט – מדקה 3:38
  • כמה מילים לסיכום הנושא – מדקה 23:46
  • פינת השבוע (פעולות שימושיות) – 5 פעולות שימושיות שאולי לא ידעתם שניתן לעשות דרך שירות האחסון של הפודקאסט שלכם – מדקה 26:29
  • דברי סיכום – מדקה 32:05

כדי לקבל עדכונים בכל פעם שאעלה ללייב הצטרפו לרשימת התפוצה שלי בקישור הזה (אל דאגה, אני לא מציקה יותר מדי) ועשו לייק לעמוד הפייסבוק של “אודיובריין – פודקאסטים לעסקים”.

הקלטת הלייב

האזנה כפודקאסט

סיכום בנקודות

למי הלייב הזה מיועד?

  • אם אתם לא נהנים יותר להפיק את הפודקאסט
  • אם אתם מגיעים בלי חשק לראיונות או להקלטות
  • אם אתם מתחילים לדחות הקלטות, עריכות והפצה של תכנים חדשים

הלייב הזה בשבילכם!

8 פעולות שיעזרו לכם להתמיד עם הפודקאסט

תחושת תשוקה אמיתית לנושא הפודקאסט – אם התחלתם פודקאסט אבל אין לכם תשוקה אמיתי לנושא, או שהתשוקה שלכם כבר במקום אחר, זה בסדר. היו כנים עם עצמכם. אולי אתם צריכים לשנות כיוון? אולי לעשות לפודקאסט מיתוג מחדש? לשנות את השם? לדייק את התכנים שלכם? זה בסדר וזה טבעי.

שימו לכם מול העיניים את המטרות, או: למה בכלל הקמתם את הפודקאסט מלכתחילה? – מה מטרות הפודקאסט עבורכם? כל עוד הפודקאסט אכן משרת מטרות אלו, או מטרות אחרות אם הם השתנו לאורך הדרך, זה מעולה וזה מאוד יעזור לכם להתמיד.

ליצור אינטראקציה עם המאזינים – תנו להם דרך ליצור אתכם קשר, לתת לכם פידבק. אפילו התייעצו עמם על נושאים חדשים, פרקים או מרואיינים שאתם רוים להזמין. פידבקים הם דלק להמשיך לעשות את הפודקאסט.

להפיץ פרקים חדשים בקצב שלכם – לא להיות בלחץ לגבי העלאת פרקים חדשים. העלאת פרקים כל שבוע זה קשוח, פעם בשבועיים לתוכנית ראיונות זה מעולה אבל גם לחוץ, פעם ב-3 שבועות זה ממש אחלה. אם אתם ממש בהתחלה ואתם רוצים בוסט של פרקים, פרסמו 3-4 ביחד בהתחלה ואז האטו את הקצב לקצב שמתאים לכם. העיקר שתוכלו ליהנות ולהפיק את הפודקאסט בקצב המתאים לכם, כדי שבאמת תהנו.

לא להיות בלחץ על סטטיסטיקות – במיוחד לא בפרקים הראשונים, אם אין לכם קהילת עוקבים ואתם מתחילים מאפס אז לפחות לא ב-10-20 פרקים הראשונים. סטטיסטיקות נמוכות יכולות מאוד להשביז. מצד שני, אם אין לכם קהילה ואתם ממש מתחילים מאפס זה מאוד הגיוני שקהילת המאזינים שלכם תיבנה לאט יותר.

לצאת לפגרה ולחשוב מה ואיך אתם רוצים להמשיך – כשנמצאים באינטנסיביות של הקלטה, עריכה, הפצה ושיווק פרקים חדשים כל הזמן אתם אף פעם לא עוצרים למנוחה או למחשבה וזה מתיש. קחו הפוגה, צאו לפגרה, תנו למוח שלכם קצת להתרענן ולחשוב. זה חשוב ולא מעט פודקאסטים עושים את זה.

להגדיר מראש עונות לפודקאסט – חלקו את הפודקאסט לעונות, ומראש הגדירו שלכל עונה יהיו 15 פרקים (נניח) ומספרו את הפרקים S1:E1 וכו…

לגוון את הפודקאסט – שנו פורמט, הוסיפו שותף, אתגרו את עצמכם כדי שיהיה לכם מעניין (הזמינו מרואיין סופר מוכר שאתם מתרגשים מאוד לפגוש, עברו להקליט פרונטלית ולא אונליין (אם אתם מקליטים אונליין), עשו ראיונות של יותר משני אנשים בו זמנית (אם מתאים), עשו פרק לייב (ארוע של ממש)

דברי סיכום:

פודקאסט הוא טיים קונסומינג, בעיקר בהתחלה ועד שמצליחים לסגל הרגלי עבודה לייעול וקיצור משך העבודה על הפודקאסט, כל אחד וההרגלים המתאימים לו.

בסופו של דבר, אם אתם מרגישים שאין לכם כבר אנרגיות, חשוב שקודם כל תהיו כנים עם עצמכם ותבינו את הסיבה האמיתית לעייפות ולחוסר מוטיבציה להמשיך. אחרי שתבינו מה מקור הבעיה, תדעו כבר איך לפתור אותה.

וזה גם בסדר להבין שפודקאסט כרגע פחות מתאים לכם (אם זה המצב) ופשוט ללכת להתראיין בפודקאסטים של אחרים (קישור ללייב על הנושא).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבלו גישה מיידית לכל המדריכים והתכנים באתר:

לאתר אני מעלה מדריכים וטיפים מהניסיון שצברתי ב-3 וחצי שנים האחרונות מהקמה ותחזוק הפודקאסטים שלי: “פודקאסט על עקבים” ו”מאחורי המיקרופון”, ומליווי עסקים, חברות וארגונים בכל תהליך הפקת הפודקאסט שלהם. הירשמו וקבלו גישה מיידית למדריכים באתר: