איך תוכלו למדוד את הצלחת הפודקאסט שלכם

איך תוכלו למדוד את הצלחת הפודקאסט שלכם

יש היום כמה מאות פודקאסטים, לחלקם הגדול יש כבר כמה עשרות פרקים, ולא מעט פודקאסטרים התחילו לנסות להבין איך הם יכולים למדוד את ההצלחה של הפודקאסט שלהם.

זו שאלה מאוד פופולארית ואני נתקלת בה יותר ויותר, לכן החלטתי לעשות לייב על הנושא.

בלייב דיברתי על הנושאים הבאים:

  • פתיח ודברי פתיחה – מדקה 0:00
  • הצגת הנושא ולמה החלטתי לדבר עליו – מדקה 1:44
  • 6 נתונים שמשפיעים על הסטטיסטיקות של הפודקאסט שלכם – מדקה 3:15
  • 6 דרכים אפקטיביות למדידת ההצלחה של הפודקאסט – מדקה 12:19
  • מושג השבוע: הורדות לעומת האזנות בפודקאסטים – מדקה 21:05
  • סיכום הנושא – מדקה 30:09
  • הודעות ודברי סיום – מדקה 32:10

כדי לקבל עדכונים בכל פעם שאעלה ללייב הצטרפו לרשימת התפוצה שלי בקישור הזה (אל דאגה, אני לא מציקה יותר מדי) ועשו לייק לעמוד הפייסבוק של “אודיובריין – פודקאסטים לעסקים”.

הקלטת הלייב

האזנה כפודקאסט

סיכום בנקודות

6 נתונים שמשפיעים על הסטטיסטיקות של הפודקאסט שלכם:

1. גודל קהל היעד

עשו תיאום ציפיות עם עצמכם לגבי גודל קהל היעד שלכם כדי שלא תתאכזבו. אתם לא חייבים שיהיו לכם מיליון האזנות כדי שהפודקאסט שלכם ייחשב הצלחה. הגדירו מהי הצלחה עבורכם והיו ריאליים לגבי כמות הורדות הגיונית לקהל שלכם.

אם יש לכם פודקאסט נישתי מאוד, לדוגמא: האם 300 הורדות לפרק זה הרבה או מעט? המספר פחות משמעותי, להיפך, לפעמים פודקאסט שפונה לקהל ספציפי מאוד זו דווקא חוזקה כי הקהל סופר מטורגט.

2. תדירות הפרסום:

אם תפרסמו פרק כל שבוע הגיוני שכמות ההאזנות תגדל. אם תפרסמו כל חודש, מן הסתם כמות ההאזנות תקטן.

3. אורך הפרקים:

אם תפרסמו פרקים של 5-15 דקות, יכול להיות שאנשים יעשו בינג’ על הפודקאסט שלכם, אם הפרקים ארוכים, פחות סביר למרות שזה גם קורה. כל פרק נחשב הורדה.

4. כמות המנויים לפודקאסט:

ככל שיהיו לכם יותר מנויים, כך הסיכוי שיהיו לכם יותר הורדות גבוהה גבוה יותר. מנויים מקבלים התראה כשפרק חדש מתפרסם, ואם בהגדרות של האפליקציה הורדה אוטומטית מופעלת, הפרק ירד בצורה אוטומטית, זאת למרות שהמאזין לא האזין כלל לפרק.

5. נוכחות באפליקציות הפודקאסטים השונות:

ככל שהפודקאסט שלכם יהיה ביותר אפליקציות, כך הסיכוי שיאזינו לכם גבוה יותר. בארץ האפליקציות הפופולאריות הן אפל פודקאסטס, גוגל פודקאסטס וספוטיפיי, ועדיין כדאי להופיע בעוד אפליקציות.

6. קהילה גדולה של עוקבים:

חד משמעית פודקאסטרים שיש להם קהל עוקבים גדול כבר בהתחלה נהנים מכמות הורדות גבוהה לפודקאסט, מה שתורם משמעותית לקבלת דירוג גבוה של הפודקאסט באפליקציות השונות, מה שתורם לחשיפה, מה שתורם להורדות וחוזר חלילה…

6 דרכים אפקטיביות למדידת ההצלחה של הפודקאסט:

בכוונה אני נותנת פה דרכים שלא קשורות בניתוח יבש של הסטטיסטיקות:

1. פידבקים שאתם מקבלים:

ממרואיינים (פידבקים שהם קיבלו) וממאזינים, המלצות על הפודקאסט שלכם ברשתות השונות, תיוגים ברשתות החברתיות, פניות בפרטי

2. הפניות לעסק:

חשוב לשאול מתעניינים מאיפה הגיעו אליכם, לאט לאט תתחילו לקבל עוד ועוד הפניות מהפודקאסט

3. יצירת קופונים ייחודיים למאזיני הפודקאסט:

אם אתם משתמשים במערכת איקומרס, אתר חברים או מערכת סליקה שמאפשרת לאנשים להזין קופון ולקבל הנחה תוכלו ליצור קופון מיוחד למאזינים ואז לראות כמה רכשו דרכו או כמה נניח אם זה קופון 100% הנחה אז כמה השתמשו בו

4. שימוש בקישורים מקוצרים כמו BITLY:

ניתן לשים בתיאור הפרק קישור מקוצר ולראות כמה לחצו עליו, וכמה ביצעו את הפעולה באתר אליו הקישור מפנה: הרשמה לרשימת תפוצה, הצטרפות לקהילת פייסבוק, טלגרם, וואטאפ וכו’…

5. יצירת קישורים ייעודיים למאזיני הפודקאסט:

לבדוק באנליטיקס של האתר כמה הגיעו לקישור. זה לא 100% כי גם יכולים להגיע אליו דרך גוגל, אבל זה יכול לתת מדד כלשהוא, ושוב, תלוי מה אתם מקדמים באותם קישורים. למדוד גם את נקיטת הפעולה בעמודים.

6. הזדמנויות עסקיות והצעות לשיתופי פעולה:

לאט לאט תתחילו לראות איך אתם מקבלים פניות מבעלי עסקים או ארגונים עם הצעות לשיתופי פעולה כאלה ואחרות בעקבות הפודקאסט.

פינת מושג השבוע: הורדות לעומת האזנות

הורדות – כמה אנשים הורידו את הפרק. רוב האפליקציות מבצעות הורדה אוטומטית של הפרקים. כשלוחצים על פליי למעשה יש הורדה של הפרק בצ’אנקים (סטרימינג). הורדות ניתן לבדוק דרך שירות האחסון אך זה לא מחייב שאכן האזינו לפרק. כל שירות אחסון מודד הורדות בצורה שונה ואתם תקבלו רק את כמות ההורדות הכללית.

אפשר להסתכל על זה כמו כניסות לאתר – מספר הכניסות אומר רק כמה כניסות היו, או כמה פעמים האתר עלה כשמישהו לחץ על הקישור,זה לא אומר לו כלום לגבי צריכת התוכן באתר, כמה זמן שהה באתר וכו.

האזנות – כמה באמת האזינו לתוכן. אדם בודד יכול להיספר כמה פעמים אם התחבר והאזין מכמה מכשירים שונים, נניח נייד, וייפיי של בית. ייספר כשני אנשים שונים. או אם התחבר היום ובעוד שבוע מאותו מכשיר, ייספר פעמיים כי עברו 24 שעות.

סטטיסטיקות מעמיקות יותר – נתונים מפורטים יותר תקבלו באפל פודקאסטס, גוגל פודקאסט וספוטיפיי, שם תוכלו לראות אחוזי נטישה לאורך הפרק וזה יכול לתת לכם מושג לגבי נושאים ומרואיינים פופולארים יותר ולהסיק מכך לגבי תכנים חדשים שעשויים לעניין את הקהל שלכם.

דברי סיכום:

  • פודקאסט הוא ערוץ שיווק מעולה לעסק ולחיזוק המותג האישי
  • מצאו את הדרייב שיעזור לכם להתמיד והבינו שאתם חייבים אורך רוח וסבלנות שכן התוצאות לא תמיד מיידיות (הן לרוב לא, אלא אם כן יש לכם קהילה גדולה של עוקבים)
  • הבינו מה המטרות שלכם והגדירו לעצמכם מטרות ברורות ומדידות
  • בדקו את הפידבקים וכמות הפניות אליכם דרך הפודקאסט
  • תהנו! אתם תקצרו בסופו של דבר את הפירות!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבלו גישה מיידית לכל המדריכים והתכנים באתר:

לאתר אני מעלה מדריכים וטיפים מהניסיון שצברתי ב-3 וחצי שנים האחרונות מהקמה ותחזוק הפודקאסטים שלי: “פודקאסט על עקבים” ו”מאחורי המיקרופון”, ומליווי עסקים, חברות וארגונים בכל תהליך הפקת הפודקאסט שלהם. הירשמו וקבלו גישה מיידית למדריכים באתר: