איך לעשות מחקר מתחרים לפודקאסט

איך לעשות מחקר מתחרים לפודקאסט

ככל שיש יותר ויותר פודקאסטים, ויותר בעלי עסקים מבינים שפודקאסט הוא כלי שיווקי מעולה לעסק שלהם, כדאי לעשות מחקר מתחרים על הנישה שלכם כבר בהתחלה.

בלייב הזה אני מדברת על הנושאים הבאים:

  • למה זה חשוב לעשות מחקר מתחרים לפודקאסט ולמה לא כדאי לוותר עליו?
  • איזה מידע המחקר יכול לתת לכם?
  • איך ואיפה לעשות את המחקר?
  • מה לעשות כשמוצאים או לא מוצאים מתחרים בנישה שלכם?

כדי לקבל עדכונים בכל פעם שאעלה ללייב הצטרפו לרשימת התפוצה שלי בקישור הזה (אל דאגה, אני לא מציקה יותר מדי) ועשו לייק לעמוד הפייסבוק של “אודיובריין – פודקאסטים לעסקים

הקלטת הלייב:

סיכום בנקודות:

למרות הסיכום, אני ממליצה לצפות בהקלטת הלייב, מכיוון שבלייב עצמו אני מרחיבה ומשתפת הרבה מעבר למה שרשום בסיכום, ולעיתים עונה גם על שאלות ששואלים אותי תוך כדי.

למה זה חשוב לעשות מחקר מתחרים לפודקאסט שלכם?

  • אם לפני 3 שנים יכולתם פשוט לחשוב על רעיון לפודקאסט וישר להתחיל להקליט אותו, כי הסיכוי שהיה קיים פודקאסט בנישה שלכם היה קטן היום זה לא המצב…
  • יותר ויותר בעלי עסקים מבינים שפודקאסט הוא ערוץ שיווק חשוב וסופר יעיל ליצירת וחיזוק המותג, ולהגדלת החשיפה וכמות הלקוחות שלהם.
  • איזה מידע כדאי לכם לאסוף על המתחרים שלכם?
  • פודקאסטים רלוונטיים לנישה או נישות שלכם, שמות הפודקאסטים
  • מי מגיש – מי המגישים, מה הרקע שלהם, במה עוסקים וכו’,
  • פורמט תוכנית – ראיונות, הגשה…
  • תדירות פרסום פרקים
  • האם הפודקאסט פעיל – מתי פרקים אחרונים פורסמו
  • דירוגים של הפודקאסט

איך ואיפה לעשות את המחקר?

לפני המחקר רשמו לעצמכם מילות מפתח חשובות לקהל היעד שלכם. לא חובה לבדוק בכל הכלים אבל מומלץ. אל תשקיעו שבועות למחקר. חשוב שיהיה לכם מושג מה קורה בנישה שלכם אבל אל תשקעו בזה יותר מדי זמן.

1. גוגל

  • להתחיל עם חיפוש בגוגל, למשל: “פודקאסטים על יזמות/ שיווק / הורות” וכו… יש אתרים שמרכזים פודקאסטים בתחום, כמו: אתר הפודקאסטים הישראלי

2. אייטיונס

  • להיכנס לאייטיונס / אפל פודקאסטס ולחפש לפי קטגוריות ותת קטגוריות שרלוונטיות לכם, לגשש ולראות אילו פודקאסטים נמצאים תחת קטגוריות אלה.
  • לרשום מילות חיפוש רלוונטיות במנוע החיפוש באייטיונס, לדוגמא: הורות, הורים, מתבגרים, פעוטות, ילדים… כל מי שרלוונטי לקהל היעד שלכם. לנסות להבין מי מתברג על מילות המפתח שלכם ומי המתחרים שלכם עבור מילות מפתח אלו

3. CHARTABLE

https://chartable.com/charts/

  • אפשר לעשות חיפוש לפי פלטפורמת פודקאסטים, לראות גם דירוגים לפי קטגוריה וגם ממש להיכנס לפודקאסטים ספציפיים ולראות מה היו הדירוגים של הפודקאסט והיסטוריית דירוגים, ביקורות ופרקים אחרונים.

מה לעשות כשמוצאים או לא מוצאים מתחרים בנישה שלכם?

מוצאים מתחרים:

  • על מה הפודקאסטים מדברים? האם הפודקאסטים באותם תחומים כמו שלכם?
  • להאזין קצת לפודקאסטים נבחרים שרלוונטיים לתחום שלכם, לשמוע מה הם עושים ואיך
  • לנסות למצוא את הזווית שלכם לפודקאסט, לגבש דעה ורעיון איך אתם רוצים שהפודקאסט שלכם יהיה
  • בכל מקרה, אתם תהיו ייחודיים כי לכל אחד יש את הייחודיות והאותנטיות שלו, וכל אחד יתחבר למי שמתאים לו
  • אפשר דווקא לעשות שיתוף פעולה, להזמין פודקאסטרים מתחומים משיקים ולחשוף את הקהל של כל צד לקהל של הצד השני (אחרי שכבר הקלטתם כמה וכמה פרקים ויש לכם קהל)
  • נסו להתברג על הקטגוריות הכי מתאימות לפודקאסט שלכם. בשירותי האחסון יש אפשרות להגדיר קטגוריה ראשית ועוד 2 משניות. הקטגוריה הראשית היא החשובה ביותר. בחרו את הקטגוריה הכי מתאימה, רצוי שתהיה גם תת קטגוריה. לא לדאוג, ניתן לעדכן זאת בעתיד תמיד. בדקו על אילו קטגוריות המתחרים שלכם ונסו לבחור את זו שהכי מתאימה לכם ואולי שם יש לכם פחות תחרות.

לא מוצאים מתחרים:

  • צריך לזכור שבישראל כמות הפודקאסטים עדיין קטנה בצורה משמעותית מאוד מפודקאסטים בארצות הברית למשל.
  • לעשות את הבדיקה על פודקאסטים בנישה שלכם בארה”ב ולראות האם יש שם פודקאסטים על הנושא. אם כן, זה יכול לתת לכם עוד ביטחון.
  • לא לקחת את זה ברצינות מדי. בסופו של דבר אם יש לכם עסק ולעסק שלכם יש קהל ודרישה, כנראה שגם לפודקאסט שלכם תהיה דרישה. יכול להיות שהקהל שלכם לא נמצא כרגע בפלטפורמה הזו, אבל זה יכול להשתנות וסיבר מאוד שישתנה. בדיוק כמו שפודקאסט על עקבים שהוקם לפני 3 שנים וקהל היעד שלו הוא נשים. בהתחלה הייתי צריכה להסביר כמעט לכל מי שרצתה להאזין איך בכלל מאזינים, היום נשים רבות, במיוחד כאלה שחיות בדיגיטל, יודעות מה זה פודקאסט ואף מאזינות מכורות כמוני. כך שאל יאוש!

הפודקאסטים שלי:

קישורים רלוונטיים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *