זה לייב מיוחד שעשיתי ממש בתחילת הקורונה, במרץ 2020, כאשר היינו בתחילתו של הסגר הראשון והרבה פודקאסטרים לא היו בטוחים מה כדאי להם לעשות עם הפודקאסט שלהם בתקופה לא פשוטה זו.
לצערנו, חצי שנה אחרי ואנחנו ממש בסיומו של הסגר השני, ואין לדעת מה יהיה בהמשך, כך שהתכנים בהקלטת הלייב לחלוטין רלוונטיים גם אם רק נתקלתם בפוסט זה בפעם הראשונה עכשיו.
בלייב דיברתי על הנושאים הבאים:
- שיתפתי קצת על איך אני מפיגה את המתח בימים אלה ומה אני עושה
- האם כדאי להתחיל / להמשיך להקליט ולפרסם פרקים חדשים?
- איך אפשר להקליט את הפודקאסט מרחוק?
- האם לנצל את המומנטום וליצור פרקים מיוחדים ברוח התקופה או להמשיך כרגיל?
כדי לקבל עדכונים בכל פעם שאעלה ללייב הצטרפו לרשימת התפוצה שלי בקישור הזה (אל דאגה, אני לא מציקה יותר מדי) ועשו לייק לעמוד הפייסבוק של “אודיובריין – פודקאסטים לעסקים”
הקלטת הלייב:
סיכום בנקודות:
למרות הסיכום, אני ממליצה לצפות בהקלטת הלייב, מכיוון שבלייב עצמו אני מרחיבה ומשתפת הרבה מעבר למה שרשום בסיכום, ולעיתים עונה גם על שאלות ששואלים אותי תוך כדי.
האם כדאי בכלל להקליט ולפרסם פרקים חדשים?
- גם למי שיש כבר פודקאסט וגם למי שממש עכשיו תכנן להתחיל
- להקליט עדיין פרונטלי – בהתאם להנחיות של משרד הבריאות לגבי התקהלות, לשבת 2 מטר אחד מהשני…
- להקליט אונליין – אני ממליצה לכם לצפות בהקלטת הלייב הזה שעשיתי: “ההבדלים בין הקלטת פודקאסט אונליין (מרחוק) לבין הקלטת פודקאסט פרונטלית“. ניתן גם לרכוש את שיעור 7 מתוך קורס האונליין המקיף שלי להפקת פודקאסט: סילבוס שיעור 7 – הקלטת הפודקאסט מרחוק
- לצאת לפגרה – לנצל את הזמן הזה כדי לשווק את הפודקאסט, לחשוב איפה עוד אפשר להפיץ אותו, לדייק אותו, לאסוף תכנים לעונה הבאה, פרקים שכבר הוקלטו והתפרסמו.
איך אפשר להקליט את הפודקאסט מרחוק?
- אפשר להפיק סאונד מעולה גם בהקלטה אונליין
- אם אתם מקליטים כבר פודקאסט או רכשתם ציוד תוכלו להשתמש בו להקלטת אונליין
- אם המיקרופון שלכם הוא בחיבור USB אז רק תצטרכו לחבר אותו למחשב, ולהגדיר אותו בתוך התוכנה בה תשתמשו לצורך ההקלטה
- אם המיקרופון שלכם בחיבור XLR תוכלו לחבר אותו למחשב באמצעות ממשק אודיו / מיקסר
- אם אתם עובדים עם ה-ZOOM H6 תוכלו להשתמש בו כממשק אודיו ולחבר אותו גם למחשב
האם לנצל את המומנטום וליצור פרקים מיוחדים ברוח התקופה או להמשיך כרגיל?
- כמובן שזה תלוי בכם ובהרגשה שלכם – יש כאלה שחושבים שזה לנצל את המומנטום וסולדים מתכנים כאלה, ויש כאלה שדווקא רואים בזה דרך לשווק את הפודקאסט / את העסק שלהם בהתאמה למצב
- אם יש לכם תכנים שיכולים להיות רלוונטיים למצב ולפודקאסט שלכם אז לכו על זה
- תזכרו שעדיין אנשים מחפשים קצת שפיות ואולי ירצו תכנים דווקא רגילים
- תתייעצו עם המאזינים שלכם
- וגם… כמה מילות הרגעה לגבי כמות ההאזנות… (רלוונטי במיוחד אם כמות ההאזנות שלכם נפגעה בגלל השפעות הקורונה) – סטטיסטיקות של פודקאסטים לא מדויקות בכל מקרה
- תלוי קהל יעד – למשל אם יש לכם פודקאסט לילדים / פודקאסט בנושאי פוליטיקה / בריאות / פיננסי – דווקא יש סיכוי טוב שכמות ההאזנות תגדל
הפודקאסט שלי פונה לאימהות עצמאיות ולכן אני דווקא חווה ירידה בכמות ההאזנות - לא להיות בלחץ מזה, להבין ולנסות דווקא לנצל את התקופה או ליצור פרקים מותאמים לתקופה, או לקבל בהבנה על החזרה לשגרה