האם כדאי לעשות פרסום ממומן לפודקאסט

האם כדאי לעשות פרסום ממומן לפודקאסט?

מדי פעם אני נתקלת בשאלה על פרסום ממומן לפודקאסט, ובכל פעם שאני נתקלת בדיון על הנושא ברשתות החברתיות יש כאלה שניסו והפרסום הממומן לא עבד להם והם טוענים שזה לא מצליח, ויש כאלה שמפרסמים על בסיס קבוע בפרסום ממומן וטוענים שזה עובד להם מעולה.

אני יכולה להגיד ממספר לקוחות שלי שכן מפרסמים את הפודקאסט בממומן שאין תשובה חדש משמעית ושזה תלוי בכל כך הרבה דברים, כמו: איזה קמפיין מעלים? למי מפרסמים? מה מפרסמים? ועוד ועוד…

אז החלטתי לתת לכם את התובנות שלי בעניין כך שאם אתם רוצים להתנסות, לפחות תעשו זאת בצורה הכי מחושבת עם כמה שפחות סיכונים ובזבוז כספים.

בלייב דיברתי על הנושאים הבאים:

  • פתיח ודברי פתיחה [מדקה 0:00]
  • למה החלטתי לדבר על הנושא? [מדקה 0:40]
  • האם ולמי כדאי לעשות פרסום ממומן לפודקאסט? [מדקה 2:36]
  • לאיזה קישור כדאי להפנות מהקמפיין? [מדקה 4:11]
  • מה חשוב שהעמוד אליו אתם מפנים יכלול? [מדקה 10:18]
  • טיפים ודגשים חשובים לגבי פרסום ממומן [מדקה 14:38]
  • מענה על שאלות של צופים [מדקה 22:27]
  • כמה מילים לסיכום [מדקה 28:05]
  • פינת “מושג השבוע” – COMPRESION [מדקה 31:24]
  • דברי סיום [מדקה 35:26]

כדי לקבל עדכונים בכל פעם שאעלה ללייב הצטרפו לרשימת התפוצה שלי בקישור הזה (אל דאגה, אני לא מציקה יותר מדי) ועשו לייק לעמוד הפייסבוק של “אודיובריין – פודקאסטים לעסקים

הקלטת הלייב:

להאזנה כפודקאסט:

סיכום בנקודות:

למרות הסיכום, אני ממליצה לצפות בהקלטת הלייב, מכיוון שבלייב עצמו אני מרחיבה ומשתפת הרבה מעבר למה שרשום בסיכום, וגם תוכלו לצפות בשתי פינות בלייב: “פינת שאלות ותשובות” שם אני עונה על שאלות של צופים ו”פינת מושג השבוע” בה אני מרחיבה על נושא אחד מעולם הפודקאסטים.

האם ולמי כדאי לעשות פרסום ממומן לפודקאסט?

  • בעלי עסקים – בגדול כל אחד שיש לו עמוד פייסבוק יכול לפרסם בפרסום ממומן. אני ממליצה לבעלי עסקים לעשות זאת, כדי לחזק את הקשר שלהם עם לקוחות, לקוחות פוטנציאליים ועם קהל חדש ולקבל יותר הפניות, ובסופו של דבר לקוחות, לעסק שלהם.
  • כמובן שניתן לעשות פרסום ממומן גם אם הפודקאסט נועד רק בשביל הכיף שלכם, או כל מטרה אחרת שהיא איננה עסקית. רק כדאי להבין שמדובר במשהו שהוא אינו חד פעמי, במיוחד כשמדובר על קמפיין לקהל שלא מכיר אתכם עדיין ושהתוצאות כנראה לא תהיינה מיידיות.

לאיזה קישור כדאי להפנות מהקמפיין?

  • תמיד הפנו לאתר שלכם – בקמפיין ריטרגטינג אלו לקוחות שכבר מכירים את האתר שלכם כי נשתל להם פיקסל אז האתר יהיה להם כבר מוכר. כדאי להפנות ישירות לעמוד של פרק ספציפי. אפשר גם לעמו הראשי של הפודקאסט, חשוב שתהיה לכם קטגוריה נפרדת לפודקאסט
  • לאן לא כדאי להפנות – לא כדאי להפנות לאפליקציות השונות, ל-POD.LINK או לכל אתר אחר שהוא לא האתר שלכם.

מה חשוב שהעמוד אליו אתם מפנים יכלול?

וודאו שיש בעמוד אליו אתם מפנים מספיק מידע ושיכלול את הפרטים הבאים:

  • תמונה – תמונה שלכם מהסט זה מושך אנשים וגורם להם להתעכב עוד קצת באתר שלכם
  • תקציר הפרק – צרו בולטים ברורים עם מידע כך שאנשים יבינו מה הם הולכים לקבל מהאזנה לפודקאסט
  • תמלול של הפודקאסט – לשיקולכם, אם הפרקים ארוכים זה פחות אפקטיבי לדעתי לתמלל באופן מלא ואז סיכום בנקודות יספיק
  • קישורים לאפליקציות השונות – כך שאם מישהו צופה דרך הנייד הוא יוכל ללחוץ על הקישור ולעבור לאפליקציה המתאימה ישירות
  • נגן להאזנה ישירות מהאתר – דאגו להטמיע את הנגן של הפרק בעמוד כך שניתן יהיה להאזין דרך העמוד ישירות
  • קישורים – לשירותים שלכם ושל המרואיינים שלכם
  • טופס הרשמה לרשימת תפוצה – כדי שתוכלו להמשיך לשלוח עדכונים על פרקים חדשים / על כל מה שאתם שולחים לרשימת התפוצה שלכם

טיפים ודגשים חשובים לגבי פרסום ממומן

  • עשו קמפיין רימרקטינג – זהו קמפיין על אנשים שכבר מכירים את הפודקאסט שלכם, ולא על קהל חדש, במיוחד אם אתם על תקציב נמוך. טרגטו כאלה שביקרו באתר שלכם וכבר מכירים אתכם ואת המיתוג שלכם, אולי אפילו את הפודקאסט שלכם
  • בחרו בסוג הקמפיין הנכון – אל תעשו קמפיין ממומן על מי שעשה לייק לאתר, סביר מאוד שזה לא בדיוק הקהל שלכם. שלום אמא, אבא, דודה…
  • הסבירו על מה המודעה – לא כולם יודעים מה זה פודקאסט, קחו בחשבון והשתדלו להסביר באיזה שהוא אופן במודעה, אולי לשים תמונה שלכם מהקלטת הפודקאסט, עם אוזניות ומיקרופון, תמונה מהסט (סלפי עם המרואיינים), שלא תקבלו הקלקות לא קשורות
  • הקציבו סכום ריאלי עבורכם – מכיוון שלרוב הלקוחות לא מגיעים מחד אלא מדובר במערכת יחסים שנבנית עם המאזינים תקציבו סכום שתוכלו לעמוד בו לאורך זמן, גם אם הוא נמוך יחסית, וזכרו שהוא נחשב כהוצאה לעסק שלכם
  • פרסמו פרקים חדשים כדי לתת להם בוסט של האזנות – אתם יכולים לתת בוסט לכל פרק חדש שיוצא, כך יהיה גם סיכוי טוב יותר שהדירוג שלכם באפליקציות השונות יהיה גבוה יותר, כי ככל שיש יותר האזנות בפרק זמן קצר יותר, כך הדירוג של הפודקאסט בקטגוריה שלו יהיה גבוה יותר. אתם יכולים לפרסם טיזר מהפרק (כאודיוגרם)
  • הדגישו את המיתוג שלכם – אתם משלמים כסף. יש מן תפיסה כזו שבפודקאסט צריך להיות סופר סופר עדינים, ורק לתת ערך ועוד ער והלצניע את השיווק. אני ממש לא חושבת כך. אני חושבת שכל אחד צריך לשווק באופן שבו נוח לו, אבל חשוב שתעשו זאת. במיוחד כשאתם מתכוונים להוציא על כך כסף. שאתם משלמים חשוב מאוד שתדגישו את המיתוג שלכם, לא רק את המרואיינים ואת המיתוג שלהם.

לסיכום

  • אם אתם רוצים להגדיל את החשיפה של הפודקאסט שלכם בצורה מהירה יותר אז פרסום ממומן יכול לעזור לכם לעשות זאת
  • חשוב שתבינו שבכל מקרה לא בטוח שהאפקט יהיה מיידי, אבל אם מדובר באנשים שכבר נחשפו בעבר לאתר שלכם, למותג שלכם ולתכנים שלכם, ככל שייחשפו לפודקאסט שלכם יותר כך הסיכוי שהם יאזינו ויהפכו למאזינים יגדל

הפודקאסטים שלי:

קישורים רלוונטיים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *