האם כדאי לבעל עסק מתחיל וללא עוקבים להתחיל פודקאסט

האם לבעלי עסקים חדשים וללא קהל כדאי להתחיל פודקאסט?

בלייב דיברתי על האם לבעלי עסקים מתחילים, לא מוכרים וללא קהל נכון להקים פודקאסט, או האם כדאי לחכות לצבור ניסיון ו”להשתפשף” בתחום.

השבוע פנה אלי בפרטי מישהו שמאזין בקביעות ללייבים שלי, ושאל אותי בדיוק את השאלה הזו.

הוא בדיוק לומד תחום חדש ושוקל להתחיל פודקאסט, אבל חושש שזה מוקדם מדי.

כשהתחלתי לכתוב לו מה דעתי, נפל לי האסימון שבטוח יש עוד הרבה בעלי עסקים שמתלבטים בשאלה הזו!

הידיים שלי התחילו להקליד בלי הפסקה, ופתאום קלטתי כמה ערך יש בתשובה שלי, וכמה חשוב לי שעוד עסקים מתחילים ידעו אותה.

אעשה לכם ספוילר ואשתף שבזכות התשובה שלי אותו מאזין החליט לגמרי ללכת על זה ולהתחיל פודקאסט, למרות שהוא ממש מתחיל בתחומו.

אז בלייב הזה מניתי את כל הסיבות שבגללן לגמרי כדאי להתחיל פודקאסט כשאתם רק מתחילים ועדיין לא מוכרים,

נתתי טיפים מאיפה כדאי לכם להתחיל, כשאתם עדיין לא בטוחים על מה לדבר ומה יעבוד,

וכרגיל, נתתי דוגמאות מהניסיון האישי שלי ומהתהליך שאני עברתי עם כל אחד מהפודקאסטים שלי,

וגם עם תוכנית הלייבים שלי (שעולה גם כפודקאסט), אותה התחלתי לפני כ-3 שנים, לא הרבה זמן אחרי שהקמתי את אודיובריין.

בלייב דיברתי על הנושאים הבאים:
  • פתיח, דברי פתיחה והצגת הנושא – מדקה 0:00
  • למה החלטתי לדבר על הנושא? מדקה 1:34
  • 7 סיבות למה לעסקים מתחילים זה כן נכון להתחיל פודקאסט – מדקה 4:03
  • מאיפה להתחיל? מדקה 23:10
  • דברי סיכום – מדקה 28:14

כדי לקבל עדכונים בכל פעם שאעלה ללייב הצטרפו לרשימת התפוצה שלי בקישור הזה (אל דאגה, אני לא מציקה יותר מדי) ועשו לייק לעמוד הפייסבוק של “אודיובריין – פודקאסטים לעסקים”.

הקלטת הלייב

האזנה כפודקאסט

סיכום בנקודות

7 סיבות מעולות למה כדאי לכם להתחיל פודקאסט כשאתם עסק חדש, לא מוכר וללא קהל עוקבים:

1. התפתחות אישית ומקצועית – יצירת פודקאסט כרוכה בהמון אתגרים, גם מהפן הטכני, גם מהפן התוכני, איך להגיש תוכן בצורה מעניינת ומדוייק, איך לדייק את המסרים שלנו עם הזמן ולהתמקצע בתחום עוד ועוד. ככל שתיצרו יותר פרקים, כך היכולות שלכם יישתפרו עוד ועוד, היכולת הוורבליות שלכם יישתפרו, תחושת הערך והבטחון העצמי שלכם יעלו, תרגישו יותר ויותר מקצועיים ותוכלו לשים בצד את “תסמונת המתחזה” יותר בקלות.

2. משפר יכולת התבטאות מול מיקרופון – זה מעולה גם למקרה שבו יזמינו אתכם לראיונות. היום מאוד נפוץ להזמין אנשים מעניינים להתראיין בפודקאסטים. חוץ מזה, עשיתי לייב על איך להציע את עצמכם כמרואיינים, כך שזה גם ייתן לכם ביטחון להציע את עצמכם יותר בקלות, במיוחד אם יהיה לכם פודקאסט משלכם (מן “אחוות פודקאסטרים”)

3. יצירת קשרים ושיתופי פעולה – תחום הפודקאסטים הולך ונהיה חם יותר ויותר, ולכן אם תיצרו פודקאסט ותארחו בו, אפילו מדי פעם, אנשים אחרים, זה יעזור לכם ליצור רשת קשרים ענפה תוך זמן סופר קצר. במיוחד אם הראיונות פרונטליים. ממליצה בחום. אנשים יתחילו להיחשף אליכם וירצו לעשות אתכם שיתופי פעולה.תוכלו גם להביא אנשים מוכרים יותר בקלות. כולם רוצים היום לקחת חלק בפודקאסטים, להגיד שהתראיינו לפודקאסט.

4. רפרנס לשאלות של מתעניינים – כשתתחילו להשתפשף בתחום ולצבור קהל, מתעניינים, פניות ואפילו לקוחות תוכלו לחסוך המון המון זמן במענה על שאלות, פשוט על ידי כך שתפנו אותם לפודקאסט שלכם לתכנים ספציפיים שרלוונטיים לשאלה שלהם. לי זה קורה המון, וככל שאני צוברת יותר תכנים, כך אני מוצאת את עצמי מפנה יותר ויותר אנשים לתכנים הללו. גם ברשתות החברתיות וגם בפרטי. ברשתות זה גם נותן עוד חשיפה, אנשים ממליצים לאחרים על הפודקאסטים שלי וזה פשוט מתחיל להתגלגל ואנשים מתחילים להכיר אתכם.

5. מעיד על רצינות ומביא לקוחות חדשים יותר בקלות – ככל שתתמידו לאורך זמן עם הפודקאסט ותצברו יותר ויותר האזנות ועוקבים, כך יהיה לכם קל יותר להביא לקוחות חדשים, שזה האתגר האמיתי של כל עסק מתחיל. אני יכולה להגיד שאצלי, מאז שהקמתי את אודיובריין והתחלתי לשתף בפודקאסטים שלי שאני מלווה עסקים (ולא רק) בתהליך הפקת הפודקאסט שלהם, התחילת לקבל הרבה יותר פניות, והן גם נסגרו הרבה יותר מהר ממישהו שהגיע אלי אבל לא עקב אחרי לפני ולא נחשף לתכנים שלי עד כה.

6. ישמש כחומר עזר לתכנים וקורסים שתצרו – בקורס האונליין שלי למשל, שהקלטתי את כולו עכשיו מחדש, אני מפנה מדי פעם ללייב שמדבר על נושא ספציפי שלא הרחבתי עליו בקורס (כדי לא ליצור עומס של מידע, ולהתרכז בעיקר), כך שאם מישהו רוצה לקבל על נושא ספציפי עוד מידע הוא יכול פשוט להאזין / לצפות בלייב / לקרוא את הסיכום. זו דרך מעולה לתת ערך מוסף ללקוחות וזה מעיד על עושר של תכנים. גם לפודקאסט “מאחורי המיקרופון” אני מפנה לקוחות להאזין, כי אמנם מדובר בתוכנית ראיונות אבל מדובר בפודקאסט מקצועי שנותן המון ידע וכלים על עולם הפודקאסטים.

7. ייתן לכם אומץ לפתח שירותים לעסק וייתן לכם כיוונים – סדנאות / קורסים / קורסים דיגיטליים / הרצאות וכו’… החומר יהיה לכם כבר הרבה יותר מסודר בראש, ויהיה לכם הרבה יותר קל לקחת את המידע הזה ולפתח אותו לחומרים / לשירותים בתשלום

מאיפה להתחיל?

סיעור מוחות – בהתחלה יהיה לכם יותר קשה למצוא נושאים, לא תהיו בטוחים אילו נושאים מעניינים באמת, זה בסדר. זה מאוד הגיוני. תתחילו עם הנושאים שהכי קל לכם להתחיל איתם, בחרו ביטויים שיכולים גם לשמש כביטויי מפתח לצורך קידום אורגני ותמשיכו משם.

חפשו דיונים בקבוצות פייסבוק, ברחבי הרשת, בגוגל – נסו למצוא נושאים חמים או שאלה שניתן להרחיב לנושא שלם / לפרק בפודקאסט או אפילו לסדרת פרקים.

עם הזמן אתם תראו שאנשים לבד פונים אליכם ושואלים שאלות, וזה כשלעצמו ייתן לכם המון חומר לעוד לפחות כמה עשרות פרקים קדימה.

בקורס האונליין המקיף שלי להפקת פודקאסט – קורס סופר מקיף שכולל ליווי אישי שלי + שיחת ייעוץ אונליין 1:1 (כלול במחיר הקורס) שבו אני מלווה אתכם צעד צעד בתהליך מהשלבים הראשונים של פיצוח הקונספט לפודקאסט, ביצוע מחקר תכנים, התאמת ציוד הקלטה, עריכה וכמובן שיווק והפצת הפודקאסט. למידע נוסף על קורס האונליין המקיף שלי להפקת פודקאסט

לסיכום:

פודקאסט יכול לגרום למותג ולעסק שלכם לנסוק תוך זמן הרבה יותר קצר.

אציין שכן חשוב לעשות גם עבודת שיווק טובה כדי למקסם את ההפצה של הפודקאסט.

יש המון מה לעשות, גם מבחינת קידום אורגני של הפודקאסט, וגם יש עוד המון דרכים לשווק את הפודקאסט בצורה נעימה ושנוחה לכם.

אבל ברגע שתתחילו לקצור את הפירות אתם תראו שעשיתם את ההחלטה הנכונה להקים פודקאסט עוד כשאתם עסק טרי וחדש ולא חיכיתם להיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבלו גישה מיידית לכל המדריכים והתכנים באתר:

לאתר אני מעלה מדריכים וטיפים מהניסיון שצברתי ב-3 וחצי שנים האחרונות מהקמה ותחזוק הפודקאסטים שלי: “פודקאסט על עקבים” ו”מאחורי המיקרופון”, ומליווי עסקים, חברות וארגונים בכל תהליך הפקת הפודקאסט שלהם. הירשמו וקבלו גישה מיידית למדריכים באתר: