בלייב דיברתי על הנושאים הבאים:
- מוזיקת פתיחה ומאחורי הקלעים של ההכנה ללייב – מדקה 0:00
- פתיח, דברי פתיחה והצגת הנושא – מדקה 6:19
- למה החלטתי לדבר על הנושא – מדקה 8:22
- האם לפתוח בלוג? – מדקה 9:26
- האם לפתוח ערוץ יוטיוב? – מדקה 13:54
- האם לפתוח פודקאסט? – מדקה 20:20
- כמה מילים לסיכום הנושא – מדקה 29:28
- דברי סיום – מדקה 32:49
כדי לקבל עדכונים בכל פעם שאעלה ללייב הצטרפו לרשימת התפוצה שלי בקישור הזה (אל דאגה, אני לא מציקה יותר מדי) ועשו לייק לעמוד הפייסבוק של “אודיובריין – פודקאסטים לעסקים”.
הקלטת הלייב
האזנה כפודקאסט
סיכום בנקודות
האם לפתוח בלוג?
למה נועד? לתכני טקסט. בגדול בלוג נועד יותר לשיתוף תכנים שהם טקסט. כמובן שלשלב בהם וידאוים זה מבורך ויכול לעזור לקדם את התכנים בצורה אורגנית טובה יותר.
יתרון: אם כתיבה באה לכם בקלות אז זה מעולה. אני התחלתי עם אתר החברים של אודיובריין שהוא סגור אבל בסגנון בלוג ובהמשך התחלתי את תוכנית הלייבים השבועית שלי.
חסרון: קידום ארוך. קחו בחשבון שלקדם בלוג בצורה אורגנית לוקח המון המון זמן ולכן מדובר בעיקר בהשקעה לטווח הרחוק.
האם לפתוח ערוץ יוטיוב?
יש כל מיני סוגי ערוצים: יש את אלה שטוענים שצריך לעשות ערוץ יוטיוב מושקע עם וידאוים מהוקצעים ומדויקים. יש כאלה שפשוט מעלים כל מיני תכנים בצורה רנדומלית. בחו”ל יש ערוצים מאוד פופולאריים שיש להם תוכנית לייבים קבועה ביוטיוב והם מקבלים עשרות ומאות אלפי צפיות ויותר ללייב, כשכל לייב הוא הפקה מטורפת.
יתרון: גם יוטיוב הוא מנוע חיפוש מעולה כי הוא שייך לגוגל. בארץ קשה מאוד להגיע למסה מטורפת של צפיות, לדעתי יוטיוב בארץ עובד בעיקר בנישות מאוד ספציפיות כמו לייף סטייל, ביוטי וכו’… אבל יש גם יתרון כי אפשר להתברג ביוטיוב עבור מילות מפתח יחסית בקלות, כמובן הכל תלוי במילת המפתת ובתחרות.
חסרון: חסם הוידאו. אם לצלם סרטונים בא לכם בקלות מעולה. אם פחות ואתם מוצאים את עצמכם נאבקים עם זה ולא מצליחים להתמיד ולהרים סרטונים אז אולי זה פחות בשבילכם בתור התחלה.
האם לפתוח פודקאסט?
זה יותר אינטימי וגם פודקאסטים הולכים והופכים ליותר ויותר פופולריים כך שיותר אנשים מחפשים פודקאסטים שמעניינים אותם ועדיין יחסית אין כל כך הרבה בארץ.
יתרונות: פודקאסט הוא כלי מושלם לדעתי כי הוא לא כולל וידאו ואז, פותר את בעיית החסם שיש להרבה אנשים מול מצלמה. יש הרבה פחות ציוד מוידאו, לא צריך לדאוג לתאורה. גם את עניין החסם הטכני אפשר באמת לפתור מאוד בקלות.
אפשר בקלות להתברג בתוצאות חיפוש. נניח אם מחפשים מילת תיאור ואז את המילה פודקאסט יכולים להגיע אליכם. כמובן שיש עוד, שיטות לקידום הפודקאסט בצורה אורגנית ולא רק, אבל זו דרך מעולה ויחסית קלה.
חסרונות: לא מצאתי חסרון מטורף, למעט העובדה שהוא גוזל המון זמן, אבל גם בלוג או ערוץ יוטיוב.
לסיכום:
ההמלצה שלי בסופו של דבר היא לשלב בין הכל, אבל לעשות את זה בקצב שמתאים לכם.
תתחילו עם מה שהכי בא לכם בקלות ותתקדמו משם.
לדוגמא אני התחלתי עם תוכן כתוב, ובהמשך הוספתי את הלייבים השבועיים שעולים בעמוד הפייסבוק ועכשיו גם ביוטיוב. בעבר הייתי מעלה את הקלטות הלייבים באופן ידני ליוטיוב.
ולפני כמה חודשים התחלתי להעלות את התכנים גם כפודקאסט. כך אני מרוויחה גם אנשים שמעדיפים לקרוא את התוכן, גם כאלה שמעדיפים לצפות וגם כאלה שמאזינים דרך אפליקציות הפודקאסטים.
אז כיום אני מעלה לבלוג את סיכום הלייב שאני מכינה תמיד מראש, מטמיעה את הקלטת הלייב מיוטיוב באתר ומטמיעה את הנגן של הפודקאסט + מצרפת קישורים לאפליקציות הפופולאריות.