בגלל המלחמה יש עכשיו צורך מאוד גדול של עסקים קטנים לשווק את עצמם, ופודקאסט הוא כלי שיווקי נפלא ועוצמתי במיוחד.
ואתם לא חייבים להאמין לי, אני משוחדת 🙂
אני מזמינה אתכם להאזין לפודקאסט שלי “מאחורי המיקרופון – מאחורי הקלעים של פודקאסטים ישראלים”
הפודקאסט זמין גם באתר הפודקאסט וגם באפליקציות הפודקאסטים הפופולאריות.
האם פודקאסט מתאים לכל סוגי העסקים?
יש תחומים שמאוד ברור שפודקאסט יכול לתרום מאוד ולהוות כלי מעולה להעברת ידע, כמו: השקעות, נדל”ן, בריאות, הורות, עסקים ועוד ועוד…
יש תחומים שבהם דווקא הויזואליות יותר חשובה, למשל תחומים הקשורים לעיצוב (עיצוב גרפי, עיצוב פנים וכו…) או תחומים הקשורים לעולם הביוטי כמו קוסמטיקה, איפור, עיצוב שיער, סטיילינג ועוד.
בוידאוקאסט הזה אני נותנת טיפים שרלוונטיים לכלל הפודקאסטים אבל יכולים לעזור לכם במיוחד בתחומים הויזואליים שהם המאתגרים יותר
טיפים שיעזרו לכם להבין האם פודקאסט יכול להתאים לעסק שלכם:
הגדרת קהל היעד – אולי אתן קוסמטיקאיות אבל יש לכן בית ספר לקוסמטיקאיות ודווקא יש המון תכנים תאורתיים שיכולים להתאים לקהל שלכן שהוא קוסמטיקאיות ודרך הפודקאסט אתן יכולות להנגיש עבורן המון מידע חשוב שלא חובה להעביר אותו בצורה ויזואלית?
הבינו איפה קהל היעד שלהם נמצא – האם הקהל שלכם מאזין לפודקאסטים? האם הוא נמצא יותר ברשתות חברתיות?
הגדרת המטרות – למה אתם רוצים להתחיל פודקאסט? האם זה כי מרגיש לכם שלכולם יש פודקאסט אז בטוח גם אתם חייבים אחד? האם יש לכם המון מה לומר וזה בוער בכם? האם אתם חוששים לצלם סרטונים ופודקאסט יהיה קל לכם יותר? האם אתם רוצים פודקאסט כי הבנתם שזה יכול לתרום לחיזוק המותג שלכם, גם אם זה לא יביא בהכרח יותר לקוחות?
הכנת נושאים – קחו דף ועט או פתחו קובץ וורד ורשמו לכם נושאים רלוונטיים עליהם אתם רוצים לדבר. הכינו רשימה מספקת שתתן לכם כיוון לגבי הפלטפורמה הנכונה עבורכם (וידאו, אודיו, בלוג, שילוב). לפחות 10-20 נושאים.
חפשו פודקאסטים רלוונטיים – האם יש בכלל פודקאסטים בנושא? למשל עיצוב פנים, אדריכלות ובדקו על מה הם מדברים ואיך
התאימו את התוכן לפלטפורמה – תכנים שדורשים הדגמות עשו בוידאו (יכול להיות אפילו רילסים, טיקטוקים וסטוריז קצרים), תכנים שהם יותר תאורטיים ניתן גם להעלות כוידאו וגם להעלות כפודקאסט את האודיו.
לסיכום:
אין תשובה אחת נכונה. זו הסיבה למה שאלתי מה המטרה שלכם ביצירת פודקאסט. אם זה לנפש לכו על זה.
כן יש תחומים שתכנים ויזואליים כמו וידאוים, רילסים, טיקטוקים קצרים ועוד יעבדו טוב יותר ואולי כדאי לכם לרכז את מירב המאמצים שלכם ביצירת תכנים כאלו
מה שפודקאסט יכול לעשות זה ליצור קשר עמוק יותר עם הקהל הפוטנציאלי שלכם. לכן, אם אתם עוסקים בתחומים ויזואליים אבל עדיין בא לכם חיבור עמוק יותר עם הלקוחות שלכם, אחוזי סגירה טובים יותר ובקלות יותר, פודקאסט יכול לעזור לכם לתת הצצה למי שאתם, לעזור לאנשים להבין האם הם מתחברים אליכם כבני אדם.
פודקאסט לא חייב להיות תוכנית קבועה כל שבוע, שבועיים. אתם יכולים ליצור סדרת תכנים פרימיום להאזנה כפודקאסט ולטפטף אפילו פרק אחת לחודש (אחרי שכבר יצרתם בנק תכנים). אתם יכולים לראיין אנשים מתחומים משיקים.
נסו להציע את עצמכם כמרואיינים בפודקאסטים רלוונטיים – עשו לכם רשימה של פודקאסטים בתחומים רלוונטיים, בדקו על מה הם מדברים ונסו להבין האם אתם יכולים לתרום לפודקאסט שלהם. נסו ליצור קשר עם יוצרי הפודקאסטים והציעו את עצמכם כמרואיינים. הדגישו את הערך שאתם יכולים לתת לפודקאסט שלהם. לאחר שתתראיינו אפילו בפודקאסט אחד תבינו טוב יותר האם זה משהו שאתם רואים את עצמכם מתמידים בו והאם זו בכלל פלטפורמה שיכולה להתאים לכם ולעיסוק שלכם?
בכל מקרה, אני יכולה להבטיח לכם שמפודקאסט רק תרוויחו.