איך להפוך את תכני הוידאו שלכם לפודקאסט בקלות

איך תהפכו את תכני הוידאו שלכם לפודקאסט בקלות

בעלי עסקים רבים מפיקים היום תכני וידאו כלשהם, וידאו הפך לערוץ שיווק עיקרי לעסק.

יש המון תוכן מעולה שנמצא שם ברשתות החברתיות אבל הוא לא מונגש לכולם.

לפעמים אני נתקלת בתוכן כזה ואני ממש רוצה להאזין לו, אבל נדיר ביותר שאי פעם אאזין לו אם הוא לא עולה גם כפודקאסט.

הסיבה העיקרית היא כי אין לי זמן לצפות כשאני יושבת לעבוד מול המחשב.

הזמן העיקרי בו אני צורכת פודקאסטים הוא כשאני עושה פעולה שהיא ממש טבע שני עבורי, לדוגמא: מבשלת, מקפלת כביסה, עושה הליכה ונוהגת.

הנקודה שלי היא שאתם מפספסים קהל וחבל…

וזה כל כך פשוט (יחסית כמובן) להפוך תכנים כאלה לפודקאסט.

אם אתם רוצים להקים פודקאסט אבל רוצים כניסה מהירה זו דרך מעולה עבורכם לעשות זאת.

ועל זה דיברתי בלייב הזה

בלייב דיברתי על הנושאים הבאים:

  • פתיח ודברי פתיחה – מדקה 0:00
  • למה החלטתי לדבר על הנושא – מדקה 1:35
  • 5 תכני וידאו שאתם יכולים להמיר בקלות לפודקאסט – מדקה 3:50
  • טיפים חשובים כשרוצים להפוך את תכני הוידאו לפודקאסט – מדקה 12:08
  • כמה מילים לסיכום הנושא – מדקה 24:08
  • פינת “מושג השבוע” – EXPLICIT CONTENT – מדקה 26:37
  • תגובות ושאלות של צופים – מדקה 33:50
  • דברי סיום – מדקה 34:20

כדי לקבל עדכונים בכל פעם שאעלה ללייב הצטרפו לרשימת התפוצה שלי בקישור הזה (אל דאגה, אני לא מציקה יותר מדי) ועשו לייק לעמוד הפייסבוק של “אודיובריין – פודקאסטים לעסקים”.

הקלטת הלייב

האזנה כפודקאסט

סיכום בנקודות

5 תכני וידאו שאתם יכולים בקלות להמיר לפודקאסט:

לייבים בזום – אני מכירה כמה עסקים שעכשיו על זה. יש הרבה מנהלי קהילות שכחלק מערך לקהילה שלהם מביאים מומחים בתחומים שונים לראיון. יש ראיונות מעולים בנושאים מעולים שפשוט חבל לא להנגיש אותם. לדוגמא: כאן מדברים נדל”ן

לייבים ברשתות החברתיות – פייסבוק (אודיובריין, רוחמה סלע), אינסטגרם (עדי מאור סיסו). המון המון עסקים עושים לייבים על בסיס קבוע ברשתות החברתיות וגם אותם ממש כדאי להמיר לפודקאסט.

הדרכות – הדרכות שעשיתם לחברות / ארגונים (אפשר להפוך אפילו לפודקאסט פרטי).

וידאוים שהעליתם ליוטיוב – אמנם בארץ יוטיוב לא חזק כמו בארה”ב, ועדיין, יש לא מעט אנשים שמעלים תכנים ליוטיוב בקביעות.

שידורים ברדיו החברתי – אלו לרוב שידורי לייב עם וידאו. פה גם איכות הסאונד מעולה כי זה מוקלט באולפן. סופר פשוט להעלות כפודקאסט. דוגמא: קבלו אותה של רלי בריל

5 טיפים חשובים כשהופכים את הוידאוים לפודקאסט:

איכות סאונד טובה – לא חייבת להיות איכות ברמה הכי הכי אבל כן חשוב שיבינו אתכם. רעשי רקע ורעשים סטטיים בהקלטה חייבים לרדת. אם אתם ממש מצלמים וידאוים פרונטליים אז חשוב לבדוק מראש לאן כדאי לחבר את המיקרופון: למצלמה / למכשיר הקלטה ולסנכרן אח”כ. לוודא שאין רעשים.

לערוך בתוכנת עריכה לוידאו – בסיום לייצא את הוידאו כקובץ mp4 ולהעלות ליוטיוב ואת האודיו בפורמט mp3 ולהעלות כפודקאסט. יש המון תוכנות. אני עובדת עם פרמייר. אפשר עם תוכנות פשוטות יותר כמו פילמורה או קמטזיה. קחו בחשבון שעריכת סאונד טובה לא ניתן לעשות בשתי האחרונות. תוכנה חינמית היא דה וינצ’י ריזולב (יש גרסה בתשלום)

להקדים עם הסבר – לשקול ליצור טריילר קצר שמסביר מהו הפודקאסט, ולומר למעשה שמדובר בהקלטות של שידורי לייבים וכו’…

לא לוותר על פתיח וסגיר לפודקאסט – כדי לתת לפודקאסט הרגשה של פודקאסט רצוי לשלב פתיח וסגיר עם מוזיקה, אולי לשקול להקליט פתיח בקריינות. במיוחד אם מדובר בלייב שהוא לרוב ללא פתיח מיוחד, אלא ישר דיבור.

אמרו כי הוידאוים עולים כפודקאסט – ציינו כי הוידואים עולים כפודקאסט כדי שאנשים שנחשפים לוידאוים יוכלו להאזין מאיפה שנוח להם. אני אפילו מטמיעה באתר את הנגן של הפודקאסט ושמה קישורים למספר אפליקציות פופולאריות כדי שאנשים ידעו ושאם נוח להם יותר הם יעברו להאזין כפודקאסט.

דברי סיכום:

לסיכום, אם יש לכם תוכן בעל ערך מאוד חשוב שהוא יעלה גם כפודקאסט. אם לא תעשו זאת אתם פשוט תפספסו קהל גדול.

העולם הולך לכיוון של האזנה לפודקאסטים יותר ויותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבלו גישה מיידית לכל המדריכים והתכנים באתר:

לאתר אני מעלה מדריכים וטיפים מהניסיון שצברתי ב-3 וחצי שנים האחרונות מהקמה ותחזוק הפודקאסטים שלי: “פודקאסט על עקבים” ו”מאחורי המיקרופון”, ומליווי עסקים, חברות וארגונים בכל תהליך הפקת הפודקאסט שלהם. הירשמו וקבלו גישה מיידית למדריכים באתר: