האם להקליט פתיח לפודקאסט לבד או להוציא לקריינות

האם להקליט פתיח לפודקאסט לבד או להוציא לקריינות

אחד מהלבטים שמעסיקים אנשים, ובעיקר עסקים, שרוצים להתחיל פודקאסט היא השאלה האם להקליט את הפתיח של הפודקאסט לבד או האם להקליט את הפתיח אצל קריין או קריינית מקצועיים.

כמובן שכמו ברוב המקרים, אין תשובה חד משמעית, אבל כן נתתי טיפים ודגשים חשובים.

בלייב דיברתי על הנושאים הבאים:
  • פתיח, דברי פתיחה והצגת הנושא – מדקה 0:00
  • למה בחרתי לדבר על הנושא? – מדקה 2:02
  • יתרונות וחסרונות להקלטת פתיח לבד – מדקה 4:01 
  • יתרונות וחסרונות להקלטת פתיח על ידי קריין / קריינית – מדקה 11:35
  • איפה ניתן למצוא קריינים לפודקאסט? – מדקה 15:20
  • האם כדאי לבחור בקריין או בקריינית? – מדקה 19:55
  • פודקאסטים שהפתיח שלהם מבוצע על ידי קריין חיצוני – מדקה 22:00
  • השורה התחתונה… במה כדאי לבחור? – מדקה 23:48
  • דברי סיום – מדקה 25:04

כדי לקבל עדכונים בכל פעם שאעלה ללייב הצטרפו לרשימת התפוצה שלי בקישור הזה (אל דאגה, אני לא מציקה יותר מדי) ועשו לייק לעמוד הפייסבוק של “אודיובריין – פודקאסטים לעסקים”.

הקלטת הלייב

האזנה כפודקאסט

סיכום בנקודות

הקלטת פתיח לפודקאסט לבד:

יתרונות:

יותר קל לעשות התאמות ושינויים לפתיח – אפשר להקליט כל פעם פתיח אחר (אפילו כל פרק), או לשנות מדי פעם את הפתיח, לדייק ולהתאים אותו בהמשך

יותר אותנטי ואישי – הרבה אנשים מתחברים לאותנטיות, זה משדר קרבה, יחס אישי יותר

אפשר להקליט כמה פעמים שרוצים – אפשר להקליט כמה פתיחים עד שמרוצים מהתוצאה הסופית

עוזר להיכנס לאווירת ההקלטה ונותן מוטיבציה – לא חובה, אבל אם מקליטים את הפתיח לפני שמתחילים להקליט את הפודקאסט עצמו זה מאוד מדרבן ועושה חשק. זה מרגיש שהפודקאסט קורם עור וגידים ממש

חסרונות:

לא תמיד קל לאנשים לדבר על עצמם ולהעיד על עצמם, לשווק את עצמם. קל להם יותר כשמישהו אחר עושה זאת

הקלטת פתיח לפודקאסט בקריינות:

יתרונות:

עשוי להישמע יותר מקצועי – לא בהכרח, אבל אם לוקחים קריין מקצועי זה יכול להתפרש כיותר מקצועי

תורם לחיזוק המותג – עצם כך שיש קריין/ קריינית יכול להתפרש כאילו מדובר במישהו שהוא יותר מנוסה, וותיק, מקצוען

חיסרונות:

המאזינים עלולים לפרש את זה כדיסטנס, הדיבור הוא בגוף שלישי.

יכול להתפרש כמישהו שהוא פחות נגיש וזמין,

עולה כסף

פחות אפשרות לשינויים – לפעמים כשמקליטים משהו ומאזינים לו פתאום רוצים לשנות, יש פחות גמישות

איפה ניתן למצוא קריין?

אפשר להקליט קריינות באולפנים – פשוט לחפש בגוגל “קריינות לפודקאסט”

אפשר לבקש מקולגה עם קול טוב שיקליט

אפשר לאתר קריינים (נשים / גברים) דרך אתר פייבר – בעיקר בשפות שונות, למרות שבטוח אפשר למצוא גם בעברית. זה זול. רק חשוב לשים לב לקחת רק TOP RATED SELLER, לקרוא ביקורות, לשמוע איך מקריין, לקרוא את האותיות הקטנות (האם נותן סקיצות, האם נותן לערוך שינויים, לכמה מילים מוגבל וכו’)

העלות לרוב כמה מאות שקלים, והיא תלוי בזמן ולפעמים בכמות המילים

רצוי לשמוע דוגמאות ולראות למי מתחברים

האם לבחור בגבר או באשה לקריינות?

זה כבר מאוד אינדיווידואלי, תלוי מי קהל הפודקאסט שלכם ומה אתם רוצים שהוא יחווה כשהוא שומע את הפתיח.

פודקאסט שפונה לנשים יותר מתאים שקריינית אשה תקליט את הפתיח.

אני ממליצה להאזין למספר פודקאסטים שיש להם קריינות ולנסות לפרש את התחושות שלכם ולהגיע לתובנות

בשורה התחתונה…

תלוי מה אתם רוצים לשדר

דרך אגב, מבחינת האיכות לא חייב להיות הבדל. גם אם הקריין מקליט באולפן מקצועי, אתם יכולים לקבל תוצאה די דומה גם בהקלטה בבית, והמוזיקה כשלעצמה נותנת את הנופך המקצועי שלה.

אני ממליצה להאזין למספר פודקאסטים שיש להם קריינות חיצונית (לירון מור, ערן שטרן, יעל גלזר כשכסף פוגש אנשים) ולהבין מה הקריינות מעוררת בכם

אפשר גם להתייעץ עם קולגות / אנשים שאתם סומכים עליהם ולקבל את חוות דעתם

אפשר להתחיל עם אופציה אחת ולשנות בהמשך לפי פידבקים שמקבלים ממאזינים / קולגות

ערן שטרן שהתראיין למאחורי המיקרופון ויש לו שני פודקאסטים אמר כי עבר מקריינות לפתיח אישי דווקא כי קיבל פידבקים שזה יותר מתאים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבלו גישה מיידית לכל המדריכים והתכנים באתר:

לאתר אני מעלה מדריכים וטיפים מהניסיון שצברתי ב-3 וחצי שנים האחרונות מהקמה ותחזוק הפודקאסטים שלי: “פודקאסט על עקבים” ו”מאחורי המיקרופון”, ומליווי עסקים, חברות וארגונים בכל תהליך הפקת הפודקאסט שלהם. הירשמו וקבלו גישה מיידית למדריכים באתר: