האם לפתוח קבוצת פייסבוק למאזיני הפודקאסט

האם להקים קבוצת פייסבוק עבור מאזיני הפודקאסט?

אחת הדרכים הנפוצות לשמור על קשר עם המאזינים היא על ידי פתיחת קבוצת פייסבוק למאזיני הפודקאסט.

מן הסתם מתעוררות המון שאלות בעניין, ולכן ריכזתי אותן בלייב הזה.

בלייב דיברתי על הנושאים הבאים:

  • פתיח ודברי פתיחה [מדקה 0:00]
  • למה החלטתי לדבר על הנושא [מדקה 2:59]
  • יתרונות בהקמת קבוצת מאזינים לפודקאסט [מדקה 3:39]
  • חסרונות בהקמת קבוצת מאזינים לפודקאסט [מדקה 5:32]
  • רעיונות מה ניתן לפרסם בקבוצת המאזינים [מדקה 7:52]
  • מענה על שאלות של צופים [מדקה 15:03]
  • כמה מילים לסיכום [מדקה 19:44]
  • מושג השבוע – POLAR PATTERN (“מרחב קליטה”) [מדקה 21:08]
  • דברי סיכום [מדקה 29:00]

כדי לקבל עדכונים בכל פעם שאעלה ללייב הצטרפו לרשימת התפוצה שלי בקישור הזה (אל דאגה, אני לא מציקה יותר מדי) ועשו לייק לעמוד הפייסבוק של “אודיובריין – פודקאסטים לעסקים

הקלטת הלייב:

להאזנה כפודקאסט:

סיכום בנקודות:

למרות הסיכום, אני ממליצה לצפות בהקלטת הלייב, מכיוון שבלייב עצמו אני מרחיבה ומשתפת הרבה מעבר למה שרשום בסיכום, וגם תוכלו לצפות בשתי פינות בלייב: “פינת שאלות ותשובות” שם אני עונה על שאלות של צופים ו”פינת מושג השבוע” בה אני מרחיבה על נושא אחד מעולם הפודקאסטים.

יתרונות בהקמת קבוצת פייסבוק למאזיני הפודקאסט:

  • חשיפה טובה – לקבוצות יש חשיפה טובה יחסית (נכון להיום) על עמודים עסקיים ולכן זה כדאי
  • אינטימית יותר מדף עסקי – קבוצה היא יותר אינטימית ומאפשרת שיח יותר חופשי ופתוח מאשר בעמוד שחשוף לכולם
  • מאפשרת איחוד המאזינים למקום אחד – אין באמת דרך לדעת מי המאזינים, אלא אם אוספים אותם למקום אחד
  • מאפשרת אינטראקציה – מאפשרת לכם ליצור אינטראקציה עם המאזינים, להגדיל את החשיפה ולחזק את המותג שלכם

חסרונות בהקמת קבוצת פייסבוק למאזיני הפודקאסט:

  • השקעה לא מבוטלת – אם רוצים שהקבוצה תהפוך לקהילה זה דורש השקעה לא מבוטלת של זמן, התחייבות ועקביות
  • אינטנסיבי אם יש לכם קבוצה נוספת – לתחזק 2 קבוצות זה לא פשוט, אפשר להקים קבוצה סביב נושא הפודקאסט ואז גם לא מאזינים שמתעניינים יוכלו להיחשף לתכנים ואולי להפוך למאזינים בעתיד

רעיונות מה ניתן לפרסם בקבוצת מאזיני הפודקאסט

  • הצגת המרואיינים שעתידים להגיע – לסקרן את המאזינים, לאפשר להם לשאול שאלות ולהשפיע על נושאי הפרקים דוגמא לפוסט בו אני מציגה את המרואיינות העתידיות שלי
  • לעשות לייבים שהם טיזרים – בלייבים אפשר לתת טעימה מהפרק המלא שיפורסם בהמשך
  • לעדכן כשפרקים חדשים מפורסמים – כמובן שלעדכן על כל פרק חדש שמפורסם דוגמא לפוסט עדכון על פרק חדש שהתפרסם (פודקאסט על עקבים), דוגמא לעדכון על פרק חדש שהתפרסם (מאחורי המיקרופון)
  • לפרסם טיזרים מהפרקים – ציטוטים, וידאוים, אודיוגרמים… דוגמא 1 לציטוטדוגמא 2 לציטוט (אודיוגרם)
  • להתייעץ עם המאזינים – על כל מה שבא לכם, אם מתעוררת בכם שאלה תמיד תוכלו לפנות למאזינים שלכם
  • לחפש מרואיינים חדשים – לשאול למשל על נושא מסויים את מי הכי היו רוצים לשמוע
  • להתייעץ על נושאים חדשים – לעשות סקר על נושאי הפרקים הבאים, לשאול מה מעניין ועוד…
  • לתבל בנושאים נוספים רלוונטיים – טיפים שלכם, נושאים רלוונטיים שקשורים לתחום שלכם…
  • אינטרקציה עם המרואיינים – אפשר לתת למאזינים את האפשרות לאיטראקציה נוספת עם המרואיינים לאחר שהפרק עולה, ליצור דיון סביב הפרק ואפשרות לשאול אותם שאלות
  • שיתוף בתגובות מרגשות – לשתף בתגובות מעניינות שקיבלתם על הפודקאסט ממאזינים

לסיכום:

  • אם יש לכם זמן להשקיע בניהול ותחזוק של קבוצת פייסבוק אפשר לקבל חשיפה מעולה נוספת, לחזק את הקשר עם המאזינים שלכם ולהביא עוד האזנות לפודקאסט

פינת “מושג השבוע” – מה זה POLLAR PATTERN (“מרחב קליטה”)?

מה זה מרחב קליטה?

  • הרגישות לסאונד שמגיע לתוך המיקרופון מזוויות שונות. יש כמה מרחבי קליטה עיקריים: מקדימה, מקדימה ומאחורה, 360 מעלות

למה חשוב לדעת את מרחב הקליטה של המיקרופון?

  • כדי לדעת מאיפה הקליטה הטובה ביותר של המיקרופון כך שהסאונד יישמע איכותי ככל האפשר
  • איך תדעו מה מרחב הקליטה של המיקרופון שלכם?
  • זה רשום על האריזה של המיקרופון או מופיע ציור עם מרחב הקליטה שלו

במה כדאי לבחור?

  • רצוי לבחור במרחב קליטה CARDIOID כדי שייכנסו כמה שפחות רעשי רקע ותהיה כמה שפחות זליגת סאונד כשיש דוברים נוספים
  • אם אתם רוצים לחסוך עלויות ולהשתמש במיקרופון אומני / בי דירקשיונל לכמה אנשים אפשרי רק קחו בחשבון שהסאונד יהיה פחות איכותי ויותר מרוחק כי סביר שתשבו רחוק אחד מהשני

הפודקאסטים שלי:

קישורים רלוונטיים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבלו גישה מיידית לכל המדריכים והתכנים באתר:

לאתר אני מעלה מדריכים וטיפים מהניסיון שצברתי ב-3 וחצי שנים האחרונות מהקמה ותחזוק הפודקאסטים שלי: “פודקאסט על עקבים” ו”מאחורי המיקרופון”, ומליווי עסקים, חברות וארגונים בכל תהליך הפקת הפודקאסט שלהם. הירשמו וקבלו גישה מיידית למדריכים באתר: