לפני כמה חודשים עשיתי לייב על כל הטעויות שעשיתי מהקמה ותחזוק של שני הפודקאסטים שלי לפני 3 שנים ועד היום.
אחרי שעשיתי סיעור מוחות עם עצמי על מה בא לי לדבר השבוע, החלטתי שאת הלייב הפעם אני אקדיש לטעויות שחוזרות על עצמן בפודקאסטים אחרים.
לא מדובר בטעויות הרות גורל, אבל אני יודעת מניסיון שאפילו אם נקודה אחת מתוך ה-5 תיושם, הפודקאסט יוכל לקבל יותר חשיפה, להגיע ליותר אנשים ולקבל הרבה יותר פניות לעסק.
אלו טעויות שנתקלתי כבר בכמה וכמה פודקאסטים ולכן ריכזתי אותן ללייב אחד.
הטעויות עליהן דיברתי בלייב:
שימו לב כי הוספתי את הדקה בוידאו מה אני מתחילה לדבר על הנושא, כדי שתוכלו לקפוץ לנושאים שמעניינים אתכם:
- דברי פתיחה והצגה עצמית [0:00]
- קצת על הנושא של הלייב ולמה החלטתי לדבר על כך [מדקה 1:58]
- טעות #1 – שם המרואיין לא מופיע בכותרת ובתיאור של הפודקאסט [מדקה 4:12]
- טעות #2 – אין מוזיקת פתיחה וסיום לפודקאסט [מדקה 8:52]
- טעות #3 – אין פתיח לפודקאסט / הפתיח קצר מדי וחסר [מדקה 12:36]
- טעות #4 – מתביישים לשווק את עצמם בפודקאסט [מדקה 14:54 ]
- טעות #5 – לא נרשמים לכל אפליקציות הפודקאסטים והפודקאסט שלהם לא זמין להאזנה [מדקה 18:19]
- סיכום קצר של הנקודות – [מדקה 21:14]
- שאלות של צופים בלייב ודברי סיום [מדקה 22:04]
כדי לקבל עדכונים בכל פעם שאעלה ללייב הצטרפו לרשימת התפוצה שלי בקישור הזה (אל דאגה, אני לא מציקה יותר מדי) ועשו לייק לעמוד הפייסבוק של “אודיובריין – פודקאסטים לעסקים”
הקלטת הלייב:
סיכום בנקודות:
למרות הסיכום, אני ממליצה לצפות בהקלטת הלייב, מכיוון שבלייב עצמו אני מרחיבה ומשתפת הרבה מעבר למה שרשום בסיכום, ולעיתים עונה גם על שאלות ששואלים אותי תוך כדי.
1. שם המרואיין לא מופיע בכותרת (ובתיאור) של הפודקאסט
חשיבות שם המרואיין בפודקאסט:
- מרואיינים מוכרים מושכים האזנות והתעניינות – מרואיינים מוכרים ימשכו מאזינים חדשים, יש כאלה שיש להם קהילת עוקבים גדולה
- קידום הפודקאסט – בגוגל, ביוטיוב, באפליקציות הפודקאסטים כשמחפשים את שם המרואיין
- אם למרואיין שלכם יש פודקאסט ומחפשים את השם שלו – הפודקאסט שלכם גם יכול לעלות בתוצאות החיפוש
- הדגמה בהקלטת הלייב – בהקלטת הלייב אני מדגימה איך חיפוש פשוט של שם שמוביל להמון תוצאות חיפוש של פודקאסטים רלוונטיים
2. אין מוזיקת פתיחה וסיום לפודקאסט
- רושם מקצועי – מוזיקת פתיחה וסגירה עושה רושם של תוכנית מקצועית יותר, אם אתם בעלי עסקים אז המוניטין שלכם חשוב מאוד
- מכניס את המאזינים לאווירה – מוזיקה קצרה מכניסה לאנרגיות טובות, בחרו מוזיקה לפי האנרגיה שאתם רוצים להכניס אליה את המאזינים שלכם. בפתיח של פודקאסט על עקבים ניתן לשמוע בהתחלה נקישות של עקבים מתקרבים ואז מוזיקה, 2-6 שניות וישר שומעים אותי ואת הפתיח. רציתי להכניס את המאזינות לסוג של “שיחת סלון” וזה בדיוק הפידבקים שאני מקבלת.
- עלות נמוכה – לא לוותר על מוזיקה, בעלות של 10-20 דולר תוכלו לרכוש כל סגנון מוזיקה או אפקט שתרצו, וההשפעה שלה על הפודקאסט משמעותית
3. אין פתיח לפודקאסט / הפתיח קצר מדי וחסר
- חשוב שתציינו את השם המלא והטייטל שלכם – אם הפודקאסט נועד לחזק את המותג שלכם אז זה עוד יותר קריטי וחשוב
- מה העיסוק שלכם, מה אתם רוצים לקדם באמצעות הפודקאסט
- הצגת המרואיינים שלכם – לתת להם מקום של כבוד, להציג אותם (לבדוק איתם לפני איך רוצים שתציגו אותם), שם מלא, טייטל, עיסוק, למה הזמנתם אותם לתוכנית…
- קבלו השראה מפודקאסטים אחרים – יש המון סגנונות שונים, האזינו לפודקאסטים וקבלו השראה. אפשר לספר בקצרה על מה הפרק הולך לדבר, לתת איזר קטן מאמצע הפרק ואז להתחיל (כמו ב”מיינדסט” או “פופקורן”)
- צרו פתיח וסגיר קבועים – אפשר ליצור פתיח וסגיר קבועים, לשמור אותם כקבצים נפרדים ולהוסיף אותם בכל פרק
- מידע נוסף תוכלו למצוא בלייבים – “עד כמה לשווק את עצמכם בפודקאסט” ו-“פודקאסט ככרטיס הביקור החדש שלכם“
4. מתביישים לשווק את עצמם בפודקאסט
- לקחת השראה מהגדולים בחו”ל – The Gold Digger, Pat Flynn, Amy Porterfield
- לצפות בלייב שלי – “עד כמה לשווק את עצמכם בפודקאסט” לטיפים נוספים
- להבין שזו זכותכם – להבין שאתם נותנים כמויות עצומות של ערך בחינם, ועובדים מאוד קשה כדי לתחזק את הפודקאסט שלכם, שלא לדבר על עלויות הקמה וזמן יקר. זכותכם למנף את הפודקאסט כדי לקבל עוד חשיפה. בסוף, יהיו אנשים שייתחברו אליכם ולסגנון שלכם וכאלה שלא. מי שיאהב את הסגנון שלכם אולי יהיה לקוח שלכם בעתיד
- דיברתי על הראיון שערכתי עם עם עדי מאור סיסו ל”מאחורי המיקרופון” (יפורסם בקרוב) על כמה שהפודקאסט תרם לחשיפה והביא לה המון לקוחות חדשים
- דיברתי על הראיון ל”מאחורי המיקרופון” שערכתי עם שלומי קינן על כך שפודקאסט הוא מנוף להצלחה. קישור לראיון עם שלומי קינן לפודקאסט “מאחורי המיקרופון”
5. לא נרשמים לכל אפליקציות הפודקאסטים והפודקאסט שלהם לא זמין להאזנה
- סיימו את ההפצה בפעם אחת – לעשות את ההפצה הראשונית על ההתחלה, לא לחכות עם זה. לפעמים דברים נגררים סתם ובסוף לא קורים.
- הכינו צ’קליסט הפצה – להכין לעצמכם צ’קליסט ולהתחיל לעבור אחד אחד עד שתסיימו
- לא לוותר על אפל – תתחילו איתו חובה!
- בקורס האונליין שלי להפקת פודקאסט בשיעור הפצת הפודקאסט יש גם טבלת הפצה שאני עובדת איתה באופן אישי עבור לקוחות שאני עושה עבורם את ההפצה וגם עבור הפודקאסטים שלי. השיעור נמכר גם בנפרד מהקורס.