יצירת פודקאסט עם שותף

יצירת פודקאסט עם שותף

יותר ויותר אנשים מקימים היום פודקאסט עם שותף, יש לזה יתרונות רבים, וכמעט ואין חסרונות!

בתקופה האחרונה יוצא לי ללוות לא מעט עסקים שמתחליטים להקים פודקאסט דווקא עם שותף, והחלטתי לחלוק אתכם את התובנות שצברתי.

בלייב דיברתי על הנושאים הבאים:

  • הצגה עצמית ודברי פתיחה [מדקה 0:00]
  • הצגת נושא הלייב ולמה בחרתי לדבר עליו [מדקה 2:20]
  • יתרונות ליצירת פודקאסט עם שותף [מדקה 3:58]
  • חסרונות ליצירת פודקאסט עם שותף [מדקה 7:45]
  • טיפים לבחירת שותף לפודקאסט [מדקה 10:50]
  • מקסום הפצה וחשיפה בעקבות יצירת פודקאסט משותף [מדקה 17:13]
  • דוגמאות לפודקאסטים עם שותף [מדקה 21:55]
  • סיכום הלייב ודברי סיום [מדקה 24:38]

כדי לקבל עדכונים בכל פעם שאעלה ללייב הצטרפו לרשימת התפוצה שלי בקישור הזה (אל דאגה, אני לא מציקה יותר מדי) ועשו לייק לעמוד הפייסבוק של “אודיובריין – פודקאסטים לעסקים

הקלטת הלייב:

https://www.youtube.com/watch?v=7tCzF4aKIuU

להאזנה כפודקאסט:

  • הפתיח של הפודקאסט – מדקה 0:00
  • הצגה עצמית ודברי פתיחה – מדקה 0:46
  • הצגת נושא הלייב ולמה בחרתי לדבר עליו – מדקה 2:58
  • יתרונות ליצירת פודקאסט עם שותף – מדקה 4:37
  • חסרונות ליצירת פודקאסט עם שותף – מדקה 8:23
  • טיפים לבחירת שותף לפודקאסט – מדקה 11:29
  • מקסום הפצה וחשיפה בעקבות יצירת פודקאסט משותף – מדקה 17:49
  • דוגמאות לפודקאסטים עם שותף – מדקה 22:32
  • סיכום הלייב ודברי סיום – מדקה 25:17

סיכום בנקודות:

למרות הסיכום, אני ממליצה לצפות בהקלטת הלייב, מכיוון שבלייב עצמו אני מרחיבה ומשתפת הרבה מעבר למה שרשום בסיכום, ולעיתים עונה גם על שאלות ששואלים אותי תוך כדי.

יתרונות ליצירת פודקאסט עם שותף:

  • קל יותר – הרבה יותר קל להקליט עם אדם נוסף מאשר לבד (פודקאסט סולו)
  • מדרבן לעשייה ויוצר מחוייבות – אם קשה לכם להתחייב אז לקחת שותף יכול להיות מושלם עבורכם
  • חלוקת משימות – פודקאסט דורש המון עבודה. אפשר לחלק בין שניכם את המשימות, למשל: אחד עורך, השני אחראי על הפצת הפרקים וכו’…
  • מעניין יותר – גם לגם וגם למאזינים שלכם, יש דינאמיקה בין שני אנשים, יש שיח, דעות שונות, זוויות שונות…
  • חלוקה בהוצאות הפודקאסט – ההוצאה העיקרית היא הציוד, וכמובן שגם שירות אחסון (אם מאחסנים בשירות בתשלום). אלו ההוצאות העיקריות
  • חשיפה גדולה יותר – אתם נחשפים לקהל העוקבים של השותף שלכם לפודקאסט (עוד בהרחבה על כך בהמשך)

חסרונות ליצירת פודקאסט עם שותף

אין ממש הרבה חסרונות, רק שני דברים קטנים:

  • אם בוחרים שותף לא מתאים זה יכול לקלקל – לבחור את השותף הנכון (טיפים בעניין בתת נושא הבא)
  • חילוקי דעות – בשותפות כמו בשותפות (לא רק בפודקאסט) לא תמיד מסכימים ולפעמים יש חילוקי דעות

טיפים לבחירת שותף לפודקאסט

  • בחרו מישהו שיש לכם כימיה טובה איתו, שאתם רואים את הדברים באותו האופן ושאתם מסתדרים איתו – זה נשמע טריוויאלי, אבל זו נקודה חשובה. אתן דוגמא מהחיים האישיים שלי: יש לי מספר חברות טובות, אבל לא עם כל אחת הייתי טסה לחו”ל לטיול, כי אני יודעת שהאופי שלנו מאוד שונה והטיול יחד יכול לגרום לנו דווקא לריב. מצד שני, עם אותן חברות שלא הייתי בשום אופן טסה איתן לטיול, אני מאוד אוהבת לשבת במסעדות לפרק איזה סושי טעים וזה סוג בילוי שמתאים לנו יותר. תקשיבו לחושת הבטן שלכם. היא לא טועה לרוב.
  • קחו שותף שישלים אתכם – הכוונה מבחינת תחומי העיסוק שלכם, שלא תהיו על אותה משבצת, אלא התחומים שלכם ישלימו אחד את השני
  • רצוי לעגן את הדברים בחוזה כל שהוא – לא חובה וזה מאוד אינדיווידואלי, אבל אולי אפילו לעשות הסכם כתוב עם כל מה שדיברתם בשיחת התיאום ציפיות
  • עשו שיחת תיאום ציפיות – דברו על למה אתם רוצים לעשות פודקאסט, מה המטרות שלכם, מה אתם רוצים להשיג וכל דבר שחשוב לכם להציץ לפני. למשל, משפט מאוד נפוץ שאני שומעת לא מעט: “אם יפסיק להיות לנו כיף החלטנו שנפסיק את הפודקאסט”.

שאלות לשיחת תיאום הציפיות:

  • למה כל אחד מכם רוצה להתחיל פודקאסט?
  • כמה זמן אתם יכולים כל אחד להקדיש לעבודה על הפודקאסט, כמה פעמים בחודש נניח תקליטו, אולי תסכמו על ימים קבועים בחודש.
  • מה הקונספט של הפודקאסט? האם תביאו גם אורחים?
  • איפה תקליטו? האם בבית של אחד מכם? האם תגיעו למרואיינים שלכם? האם אונליין?
  • מה קורה אם אחד מכם לא יכול להיות פנוי להקלטת הפודקאסט?
  • מה קורה אם אחד מכם רוצה להפסיק להיות חלק מהפודקאסט?
  • עם אילו מיילים תרצו לפתוח את לפתיחת חשבונות – עם אילו מיילים אתם הולכים לפתוח חשבונות? בשירות האחסון, בשירותי ההפצה? האם עם מייל של אחד מכם? האם תפתחו מייל ייעודי משותף לפודקאסט?
  • ממש תציפו הכל. זה כבר ייתן לכם להבין אם יש מה להמשיך בתהליך יחד

מקסום הפצה וחשיפה בעקבות יצירת פודקאסט משותף:

נכון שלעשות פודקאסט יחד זה כיף גדול, אבל חשוב גם תמיד לזכור שהפודקאסט כאן כדי לשרת אתכם, להגדיל את החשיפה שלכם ולהביא יותר לקוחות חדשים, ולכן לא לוותר על מקסום ההפצה והחשיפה:

  • ערוץ יוטיוב – אם לכל אחד יש ערוץ יוטיוב כדאי לכם לפרסם בשני הערוצים את הפודקאסט, ואז אולי כל אחד יכלול את הפתיח שלו.
  • אתר אינטרנט – סביר להניח שלכל אחד מכם יש אתר משלו, אז חשוב שתפרסמו את הפודקאסט גם באתרים שלכם, תטמיעו את הנגן של הפודקאסט כך שניתן יהיה להאזין גם שם ותשימו קישורים אחד של השני.
  • רשימת תפוצה – כשיוצא פרק חדש שלחו עדכון לשתי רשימות התפוצה שלכם, כך שתקבלו חשיפה האחד מהרשימה של השני
  • רשתות חברתיות – פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין וכו… גם שם חשוב לפרסם את הפודקאסט, לפרסם קישורים לפרקים שלכם, ציטוטים נבחרים…

דוגמאות לפודקאסטים עם שותף:

לסיכום:

  • פודקאסט עם השותף הנכון יכול להיות הדבר הכי טוב שתעשו כדי לקדם את העסק שלכם השנה.
  • אז אם אתם לא מצליחים להביא את עצמכם לעשות פודקאסט, אולי שווה לשקול לחפש שותף לדרך.

הפודקאסטים שלי:

קישורים רלוונטיים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *