עלויות ראשוניות ומתמשכות של הקמת והפצת פודקאסט

העלויות הראשוניות והמתמשכות הכרוכות בהקמת ותחזוק פודקאסט

כמה עולה להתחיל פודקאסט זו אחת השאלות הכי פופולאריות ששואלים אותי. כל מי שרוצה להתחיל פודקאסט בעצם מתחיל פחות או יותר עם השאלה “במה זה כרוך מבחינה כספית?”

בלייב הזה פרסתי את כל השיקולים הכלכליים שיש לקחת בחשבון ושיקולים חשובים נוספים.

בלייב דיברתי על הנושאים הבאים:

  • פתיח ודברי פתיחה – מדקה 0:00
  • הצגת הנושא ולמה החלטתי לדבר עליו – מדקה 2:35
  • העלויות הראשוניות הכרוכות בהקמת פודקאסט – מדקה 3:12
  • העלויות המתמשכות הכרוכות בשלב תחזוק הפודקאסט – מדקה 18:33
  • כמה מילים לסיכום – מדקה 21:13
  • פינת מושג השבוע: “פטראון” – מדקה 24:15
  • הודעות ודברי סיום – מדקה 30:30

כדי לקבל עדכונים בכל פעם שאעלה ללייב הצטרפו לרשימת התפוצה שלי בקישור הזה (אל דאגה, אני לא מציקה יותר מדי) ועשו לייק לעמוד הפייסבוק של “אודיובריין – פודקאסטים לעסקים”.

הקלטת הלייב

האזנה כפודקאסט

סיכום בנקודות

עלויות ראשוניות (בשלב הקמת הפודקאסט):

ציוד ההקלטה / הקלטה באולפן – ציוד תלוי צרכים (כמה אנשים מקליטים, אונליין או פרונטלי, האם רוצים הקלטת גיבוי או לא ועוד…). עלות הציוד יכולה להתחיל מכמה מאות שקלים בודדים למיקרופון אחד עם ציוד נלווה ועד כמה אלפי שקלים.

העלות המשוערת להקלטה של שני אנשים פרונטלית יעלה סביב 1500 ש”ח, העלות המשוערת להקלטה אונליין היא הרבה פחות, שכן כל צד דואג לרוב לציוד שלו. הוא יכול אף להיות 200-300 ש”ח.

אם מקליטים באולפן, מה שלא משתלם לטווח הרחוק אבל מעולה אם רוצים רק “לבדוק דופק” לגבי עניין הפקת הפודקאסט, העלות נעה סביב 150 ש”ח לשעת הקלטה ותעלה יותר אם רוצים גם שירותים נוספים.

עריכת הפודקאסט – רצוי להתחיל עם תוכנת עריכה חינמית (אודסיטי) ולא לרוץ לרכוש תוכנות בתשלום, אלא אם יש לכם מנוי לאדובי אודישן או כל תוכנה אחרת בתשלום. אם אתם עורכים וידאו תצטרכו לשלם על תוכנה כל שהיא. פרמייר, קמטזיה,פילמורה.דה וינצי יש לה גרסה חינמית.

עריכת סאונד – ניתן לערוך ידנית דרך תוכנות כמו אדובי אודישן / פרמייר וכו או לעשות עריכת סאונד בסיסית – אפשר דרך אודסיטי עצמה ודרך שירות AUPHONIC או LAVALATOR. אתם יכולים להוציא החוצה את העריכה ולשלם לעורך שיעשה עבורכם ואז לשלם יותר – סביב כמה מאות ש”ח ויותר (תלוי מה העריכה לה אתם זקוקים).

אחסון הפודקאסט – יש מלא שירותים. חינמי אני לא ממליצה מהרבה סיבות. שירות בסיסי טוב יהיה סביב 9-20 דולר לחודש ואפשר להוזיל עלויות על ידי תשלום שנתי מראש.

הפצה – חינמית לחלוטין. אפשר להפיץ בחינם בכל הפלטפורמות כך שאין בעיה מהבחינה הזו. פה זה עניין של זמן כדי להשלים את ההפצה הראשונית שיכולה לקחת בין כמה שעות, אם יודעים איפה ואיך להפיץ, ועד כמה ימים, שבועות ויותר…

שיווק – השמיים הם הגבול כמו שאומרים… יש המון כלים חינמיים שיכולים לעזור לכם ליצור חומרי שיווק בקלות כמו CANVA, HEADLINER ועוד…

עלויות מתמשכות (בשלב תחזוק הפודקאסט):

אחסון – יעלה לכם מנוי חודשי, או אם אתם משלמים לשנה מראש אז גם זה נחסך מכם. אם אתם הולכים על אופציה חינמית אז לא יעלה לכם.

הקלטה ועריכה – אם אתם נעזרים בשירותים חיצוניים כמו אולפן ועורך

זמן – העלות העיקרית שאותה לא ממש ניתן למדוד בכסף, אבל ללא ספק זמן שווה כסף, כך שאתם תדעו לייעל את שיטות העבודה שלכם ולקצר את זמן ההתעסקות עם הפודקאסט תחסכו בטווח הרחוק המון כאב ראש וגם תוכלו בזמן הזה לייצר הרבה יותר כסף. עשיתי על כך לייב. (קישור).

לסיכום:

הפקת פודקאסט, בעיקר בהתחלה, יעלה לכם כסף. יש כמובן תמיד דרכים להוזיל את הסכום, לרכוש ציוד זול יותר, להקליט אונליין ולא פרונטלי, לערוך לבד… אבל בסוף פודקאסט כרוך בהוצאה כספית כל שהיא.

אחרי שכבר תעברו קילומטראז’ עם הפודקאסט, הדבר העיקרי יהיה ההשקעה שלכם מבחינת זמן.

ולמרות כל ההשקעה והזמן, פודקאסט הוא כלי מעולה ליצירת וחיזוק המותג שלכם, וללא ספק הוא יחזיר בסופו את דבר את ההשקעה, רק שכמו כל דבר, נדרשת התמדה, למידה ושיפור מתמיד.

פינת מושג השבוע: פטראון PATREON

פטראון הוא למעשה מימון הפודקאסט על ידי קהל המאזינים שלכם.

כמו במימון המון, ניתן להציע מספר תוכניות, כך שכל תומך משלם מנוי חודשי במסלול שבחר תמורת תשורות מסויימות שבעל הפודקאסט קובע.

בארץ פטראון לא כל כך הולך, לדעתי גם לא ילך בעתיד. בארה”ב יש פודקאסטרים שממש מתפרנסים ממימון המון.

זו דרך לעשות כמה שקלים, אולי מאות שקלים בחודש, אולי קצת יותר, תלוי בקהל שלכם וברמת הנאמנות והאהבה שלו לפודקאסט שלכם.

ניתן להירשם דרך אתר PATREON, ההרשמה חינמית והם לוקחים עמלות מהרווחים שלכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבלו גישה מיידית לכל המדריכים והתכנים באתר:

לאתר אני מעלה מדריכים וטיפים מהניסיון שצברתי ב-3 וחצי שנים האחרונות מהקמה ותחזוק הפודקאסטים שלי: “פודקאסט על עקבים” ו”מאחורי המיקרופון”, ומליווי עסקים, חברות וארגונים בכל תהליך הפקת הפודקאסט שלהם. הירשמו וקבלו גישה מיידית למדריכים באתר: