איך להציע את עצמכם כמרואיינים בפודקאסטים של אחרים

איך להציע את עצמכם כמרואיינים בפודקאסטים של אחרים

יכול להיות ששמתם לב שיש אנשים שמתארחים בכמה וכמה פודקאסטים, שלא לומר הפכו להיות מרואיינים סדרתיים… 🙂

אם אתם מאוד רוצים שיראיינו אתכם לפודקאסט, אבל אתם לא בטוחים איך להציע את עצמכם, או פתאום עולים בכם חששות כמו “למה שיבחרו דווקא אותי להתראיין” הלייב הזה במיוחד בשבילכם!

בלייב אני מדברת על הנושאים הבאים:

  • דברי פתיחה והצגה עצמית [מדקה 0:00]
  • למה החלטתי לדבר על הנושא [מדקה 3:18]
  • יתרונות בלהתארח בפודקאסטים של אחרים [מדקה 5:32]
  • איך לבחור פודקאסטים להתארח בהם [מדקה 12:31]
  • הדגמה איך למצוא פודקאסטים רלוונטיים באייטיונס [מדקה 17:18]
  • איך להציע את עצמכם כמרואיינים [מדקה 21:54]
  • הכנה שכדאי לכם לעשות לקראת הראיון [מדקה 27:48]
  • סיכום הנושא [מדקה 30:15]

כדי לקבל עדכונים בכל פעם שאעלה ללייב הצטרפו לרשימת התפוצה שלי בקישור הזה (אל דאגה, אני לא מציקה יותר מדי) ועשו לייק לעמוד הפייסבוק של “אודיובריין – פודקאסטים לעסקים

הקלטת הלייב:

סיכום בנקודות:

למה החלטתי לדבר על הנושא:

  • יש הרבה בעלי עסקים שרוצים להתחיל פודקאסט ועוד לא יצאו לדרך, כל אחד מהסיבות שלו.
  • יש לא מעט כאלה שאני יודעת בוודאות שעוקבים אחר התכנים שלי במשך תקופה מאוד מאוד ארוכה ועוד לא התחילו פודקאסט בעצמם, או כאלה שממש עכשיו התחילו אחרי תקופה מאוד ארוכה שרצו להקים פודקאסט.
  • אם אתם כבר מבינים את הפוטנציאל של פלטפורמת הפודקאסטים, אז חשוב לי להבהיר שגם אם אתם עדיין לא לגמרי מגובשים לגבי הפודקאסט שאתם רוצים להקים, אתם לחלוטין יכולים ליהנות מהפלטפורמה הזו ולמנף אותה מבחינה עסקית.

יתרונות בלהתארח בפודקאסטים של אחרים:

  • חשיפה לקהל חדש – ככל שלפודקאסטים בהם תתארחו יש יותר מאזינים, כך החשיפה שלכם תהיה גדולה
  • חשיפה אורגנית – איזכור השם שלכם במקומות נוספים מעלה את החשיפה האורגנית שלכם (אם בעל הפודקאסט מקדם את הפודקאסט שלו ביוטיוב, מעלה טיזרים לרשתות החברתיות ובכללי עושה עבודת קידום אורגני טובה לפודקאסט שלו)
  • חיזוק המותג שלכם – בעלי עסקים מתגאים בכך שאירחו אותם בפודקאסטים, זה אומר שהם מעניינים, שיש מי שרוצה לשמוע אותם ומישהו שרואה בהם אוטוריתה. לכן, זה לחלוטין תורם לחיזוק המותג שלכם.
  • ייתן לכם דרייב להתחיל פודקאסט – לדבר למיקרופון ולהיות באווירה של אולפן הקלטות פשוט עושה חשק להתחיל. כמובן שאם הראיון מבוצע באונליין החוויה קצת אחרת, לדעתי גם פחות עוצמתית, אבל עדיין, מאוד יכול להיות שזה ייתן לכם בדיוק את הבוסט שאתם צריכים כדי להתחיל פודקאסט משלכם.
  • יפיג חששות – מעבר לכיף שבדבר, זה גם יפיג חששות שאולי יש לכם לגבי הפקת פודקאסט, ייתן לכם הזדמנות לגעת בציוד פודקאסט אמיתי ולראות בגדול שהשד באמת לא כזה נורא.
  • התוכן הוא TIMELESS – המון מרואיינות של פודקאסט על עקבים שלחו לי סמסים מרגשים שהגיעו אליהן לקוחות הרבה זמן אפילו אחרי שהפודקאסט פורסם. עד היום אני מקבלת הודעות כאלה וזה מרגש אותי מאוד. אני מפרסמת אותם מדי פעם בעמוד. אפשר לגלול למטה ולחפש או לחפש בתמונות.

איך לבחור פודקאסטים להתארח בהם:

  • בחרו פודקאסטים שרלוונטיים לקהל היעד שלכם – לדוגמא: אם אתם עוסקים בהדרכת הורים אז פודקאסטים רלוונטיים יכולים להיות כאלה שקהל היעד שלהם הוא הורים. אם אתם עוסקים בייעוץ עסקי אז פודקאסטים שעוסקים ביזמות ובעסקים הם אלו הרלוונטיים. שימו לב שיש פודקאסטים שמתאימים ונמצאים בכמה קטגוריות. למשל: פודקאסט על עקבים נמצא גם בקטגוריה “קריירה” וגם בקטגוריה “הורות” אז שימו לב שאתם בודקים את כל הקטגוריות הרלוונטיות עבורכם.
  • עשו רשימה של פודקאסטים אופציונאליים – גשו לאייטיונס או לאפליקציית הפודקאסטים המועדפת עליכם וחפשו פודקאסטים מעניינים לפי הקטגוריות הרלוונטיות אליכם. רשמו לכם את שמות הפודקאסטים על דף כדי שלא תשכחו.
  • האזינו לפודקאסטים ברשימה – לא צריך להאזין לכל הפרקים, אבל כן חשוב שתבינו יותר על מה הפודקאסט מדבר, האם אתם מתחברים לבעל הפודקאסט, לאנרגיות שלו, לדרך ההגשה שלו, לאופן בו הוא מנהל שיחה עם המרואיינים שלו. זה יכול להגיד לכם המון וזה יכול לגרום לכם לפסול את הפודקאסט ולמנוע אי נעימויות. מה גם שכשאתם מגיעים להציע את עצמכם יהיה נחמד לתת כמה מילים חמות לבעל הפודקאסט וזה יעזור לכם לנסח אליו פניה עם הסיבה למה אתם רוצים להתארח אצלו ואיך אתם יכולים לתרום כמרואיינים.
  • הדגמה שעשיתי על מסך המחשב – איך למצוא את הקטגוריות הנכונות באייטיונס ועוד המון טיפים שווים! שווה לצפות!

איך להציע את עצמכם כמרואיינים:

  • אל תחששו לפנות – גם אתם אתם חוששים לפנות לפודקאסטים הכי פופולאריים בארץ, תמיד תזכרו שכל יוצר תוכן מחפש תוכן חדש, טוב ומעניין. כך שאף פעם אל תחששו לפנות ולהציע את עצמכם, כמובן שחשוב שתעשו זאת נכון ותתנו לבעל הפודקאסט מידע עליכם ואיך אתם יכולים להועיל לו ולמאזינים שלו. מקסימום הדבר הכי נורא שתוכלו לקבל זה לא. וגם אז זה לא כזה נורא, יש מאות פודקאסטים בארץ, והשנה אני בטוחה שיתווספו עוד כמה עשרות לפחות, אם לא יותר.
  • נסחו פניה אישית – נסחו פניה קבועה כדי לחסוך זמן יקר, אבל הוסיפו לכל פניה את המשהו האישי הרלוונטי לבעל הפודקאסט אליו אתם פונים. זה יכול להיות למשל פרקים שהאזנתם להם ואהבתם מאוד, לציין שאתם מאזינים לפודקאסט כבר תקופה ארוכה או כל דבר אישי אחר שאתם רוצים לומר, וחשוב לציין את המשהו האישי הזה תמיד.
  • פנו דרך הפרופיל האישי שלכם בפייסבוק – בפרופיל האישי שלכם ניתן להתרשם מכם, יש קישורים לעמוד עסקי / לאתר שלכם / לרשתות חברתיות. יש יותר מידע עליכם. ניתן לפנות דרך העמוד העסקי או הפרטי, תלוי בהיכרות שלכם. אם אתם לא חברי פייסבוק יכול להיות שההודעה תתפספס אז רצוי לפנות דרך העמוד העסקי.
  • ספרו קצת עליכם – מי אתם? במה אתם עוסקים? כל פרט שיכול להיות רלוונטי לפניה ולראיון
  • רשמו מה יש לכם להציע – בכל שיתוף פעולה חשוב ששני הצדדים יפיקו ערך וירגישו שהם מקבלים מכך תועלת. לכן, אם חשבתם על נושאים ספצייפיים שאתם יכולים לשוחח עליהם ולתרום מהידע שלכם למאזינים של הפודקאסט.
  • צרפו קישורים רלוונטיים – קישור לאתר שלכם, לערוץ יוטיוב, לעמוד עסקי או כל קישור אחר שיכול להיות רלוונטי ולקדם את הראיון.
  • כתבו מילים חמות – כולם אוהבים פרגונים… רשמו לבעל הפודקאסט שהאזנתם לפודקאסט שלו (אחרי שתאזינו באמת כמובן), שאתם אוהבים את הפודקאסט, מאזינים לו תקופה ארוכה, אם אהבתם פרק ספציפי… כמובן שחשוב להיות אותנטיים. אל תאמרו סתם אם לא באמת האזנתם. ואל תפנו אם לא עשיתם שיעורי בית ולא האזנתם. אני יכולה לספר מניסיון אישי שמכל הפניות שאני מקבלת, אלו שרושמים כי הם עוקבים אחרי הפודקאסטים שלי והאזינו לכמה פרקים הרבה יותר כיף לי לענות להם. ואלה שפונים ומעולם לא האזינו לפודקאסט (או לפחות לא ציינו את זה), נתפשים בעיניי כהרבה פחות אותנטיים.

הכנה שכדאי לכם לעשות כמרואיינים לקראת הראיון:

יאאיי!! אז עשיתם הכנה, פניתם ואפילו קבעתם ראיון. עכשיו הגיע הזמן להתכונן וכמו שצריך!

  • לא האזנתם למספיק פרקים? עכשיו זה הזמן להשלים… לפני הראיון
  • הכינו רשימת נושאים – רשמו לעצמכם נושאים שחשוב לכם לדבר עליהם בראיון. אולי נושאים שגם סיכמתם יחד עם בעל הפודקאסט שעליהם תדברו
  • עשו שיחת תאום ציפיות / שיחת הכנה – אם חשוב לכם לשוחח עם בעל הפודקאסט לפני וזה יעזור לכם להפיג מתח לקראת הראיון, בקשו ממנו לעשות שיחה טלפונית קצרה, לברר את כל הפרטים עד הסוף, לוודא שיש כימיה ולהפיג חששות
  • ציינו על מה אתם לא רוצים לדבר – אם יש נושאים שאתם מעדיפים שלא לגעת בהם, ציינו זאת לפני

לסיכום:

  • בין אם יש לכם פודקאסט ובין אם אתם כרגע מפלרטטים עם הרעיון של להתחיל אחד, אין שום סיבה שלא תציעו את עצמכם ותתארחו בפודקאסטים של אחרים.
    ככה או ככה זה יקדם אתכם מאוד!
  • אתם יכולים אפילו לשים קישורים לכל הפודקאסטים בהם התארחתם באתר שלכם, או להטמיע את הנגן של הפרקים (מבקשים את הקוד מבעל הפודקאסט).

הפודקאסטים שלי:

קישורים רלוונטיים:

4 מחשבות על “איך להציע את עצמכם כמרואיינים בפודקאסטים של אחרים”

  1. תודה רבה! מגניב הרעיון להציע כצמי בפודקסטים אחרים. אולי באמת אישה את זה וזה יקרב אותי להקמת פודקסט. אני מאמנת בסוף הסטאז׳, לתזונה תזונה לגוף ותזונה לנפש, להיות אנחנו המחברים של ספר התשובות של חיינו. בעיקר פונה לנשים לחזור לביטחון העצמי שלהן. לנשים שהיו הרבה שנים בבית וגידלו ילדים ומחפשות הגשמה, ולנשים אחרי גירושין שמקימות מחדש פרק ב בחייהן. את עושה פעילות מבורכת !! כל הכבוד

    1. דנית בן דוד

      היי נטע! תודה רבה על המילים החמות! אני בטוחה שזה יקרב אותך לפודקאסט משלך.
      הנושאים שהעלית סופר חשובים!
      שיהיה המון בהצלחה 🙂

  2. ברשותך מוסיף טיפ קטן: אני לא מת על אנשים שפונים אלי בבקשה להתארח בפודקאסט. לרוב, יש בזה משהו מוריד. עדיף לבקש מחבר או מישהו שמעריך אותך שימליץ עליך.

    1. דנית בן דוד

      היי מירן, תודה רבה על הטיפ החשוב.
      אני מבינה לגמרי את כוונתך, וללא ספק המלצה הרבה יותר חזקה מאשר מישהו שממליץ על עצמו.
      כמובן שזה מאוד סובייקטיבי, כי לי באופן אישי אין בעיה בכלל עם אנשים שפונים אלי מיוזמתם. אני דווקא מעריכה אותם על התעוזה ואפילו עם חלקם תיאמתי ראיון ויצא ראיון מעולה 🙂
      אבל ללא ספק זה משהו שצריך לקחת בחשבון לפני שפונים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *