מהו האורך האופטימלי לפרקי הפודקאסט?

מהו האורך האופטימלי לפרקי הפודקאסט?

מהו אורך מומלץ לפרקים בפודקאסט זו שאלה שחוזרת על עצמה המון! כמעט בכל שיחת ייעוץ, וגם בקבוצות השונות ברשתות החברתיות.

החלטתי לתת לכם את הטיפים שלי בעניין, כמו תמיד, אין תשובה חד משמעית, אבל אני מקווה שהטיפים שלי יעזרו לכם להגיע להחלטה הנכונה עבורכם ועבור הפודקאסט שלכם.

בלייב דיברתי על הנושאים הבאים:

  • פתיח ודברי פתיחה [מדקה 0:00]
  • למה החלטתי לדבר על הנושא? [מדקה 0:54]
  • האם יש כזה דבר אורך אופטימלי לפרקים? [מדקה 3:47]
  • טיפים לאורך פודקאסט בפורמט ראיון [מדקה 9:03]
  • טיפים לאורך פודקאסט בפורמט סולו [מדקה 15:13]
  • האם כדאי לפצל פרקי פודקאסט ארוכים? [מדקה 17:33]
  • איך תדעו מתי המאזינים שלכם נוטשים את הפרק? [מדקה 23:25]
  • מענה על שאלות של צופים [מדקה 27:42 ]
  • מושג השבוע – CLIPPING [מדקה 38:40]
  • דברי סיום [מדקה 45:43]

כדי לקבל עדכונים בכל פעם שאעלה ללייב הצטרפו לרשימת התפוצה שלי בקישור הזה (אל דאגה, אני לא מציקה יותר מדי) ועשו לייק לעמוד הפייסבוק של “אודיובריין – פודקאסטים לעסקים

הקלטת הלייב:

להאזנה כפודקאסט:

סיכום בנקודות:

למרות הסיכום, אני ממליצה לצפות בהקלטת הלייב, מכיוון שבלייב עצמו אני מרחיבה ומשתפת הרבה מעבר למה שרשום בסיכום, וגם תוכלו לצפות בשתי פינות בלייב: “פינת שאלות ותשובות” שם אני עונה על שאלות של צופים ו”פינת מושג השבוע” בה אני מרחיבה על נושא אחד מעולם הפודקאסטים.

האם יש כזה דבר אורך אופטימלי לפרקים?

בקצרה… לא!

אלו כמה שאלות שכדאי לכם לענות עליהם ושיעזרו לכם להבין מה אורך הפרקים האידאלי עבורכם:

  • מהו פורמט הפודקאסט? האם אתם מקליטים פודקאסט סולו? עם שותף? תוכנית ראיונות?
  • כמה דוברים יהיו בפודקאסט? ככל שיש יותר דוברים הפרקים יהיו יותר ארוכים בדרך כלל כי זו שיחה ורוצים לתת לכולם להתבטא. אם אתם עושים פודקאסט לבד אז כנראה שיהיה קצר יותר.
  • מה אתם רוצים להעביר בפרק? מה המסרים העיקריים? מהן הנקודות עליהן אתם רוצים לדבר? יכול להיות שכדי לסקור את כל הנושאים שהעליתם אתם צריכים יותר זמן
  • מה המאזינים שלכם מעדיפים? היו בקשר עם המאזינים שלכם, ואני לאו דווקא מתכוונת ללשאול אותם, כי לכל אחד תהיה דעה שונה, אלא פשוט הסתכלו בסטטיסטיקות שלכם ונתחו את נתוני ההאזנה, אילו פרקים היו הכי פופולאריים? מה אחוז הנטישה?

טיפים לאורך פודקאסט בפורמט ראיון:

  • ראיון עומק אמיתי לוקח זמן – אני ממליצה על ראיון סביב ה-45 דקות עד שעה כי אני מאמינה שכדי להוציא ראיון עומק אמיתי צריך זמן, למרואיין לוקח לפעמים זמן להתחמם, להרגיש בנוח מולכם ומול המיקרופון ולהיפתח בפניכם (רלוונטי במיוחד לראיון אישי יותר, שהוא פחות מקצועי אלא יותר השראתי).
  • חשבו מראש מהן הנקודות העיקריות לשיחה – תגיעו מוכנים לשיחה כדי למצות את מלוא הפוטנציאל והערך ממנה. הבינו מה המסר או המסרים העיקריים שאתם רוצים להעביר ושזה מה שיהיה לכם כל הזמן לנגד העיניים שלכם. אם מגיעים לא מוכנים הרבה פעמים השיחה יכולה להתפזר או להיות “ליד” אבל לא בדיוק. אף פעם אל תפחדו לשאול עוד שאלה ולהעמיק עוד בנושא מסויים אם הוא משרת את המטרות והמסרים שאתם רוצים שיעברו.
  • אם מדובר בראיון מקצועי יותר מאשר אישי – יכול להיות שפה באמת ניתן לקצר את משך הראיון, אבל שוב, חשוב לשבת ולהבין יחד על מה אתם רוצים לדבר ולוודא שאכן אתם עוברים על כל הנקודות החשובות שאתם רוצים לגעת בהן והיו סופר ממוקדים.
  • אם מדובר בשיחה עם שותף קבוע – גם פה ניתן להכין מראש את הנקודות ובהחלט לקצר את זמן הראיון, כי מדובר באיש שיחה קבוע איתו, וכבר מראש יש כימיה, לאורך הפרקים אתם נהים יותר משופשפים וההקלטות מתבצעות בסינרגיה ובתיאום.

טיפים לאורך פודקאסט סולו:

  • פרקים קצרים וממוקדים – בפודקאסט סולו ללא ספק אפשר לעשות פרקים קצרים וממוקדים, אין ספק שלשמוע אדם אחד בודד מדבר יכול להיות פחות מעניין מלשמוע שיחה של כמה אנשים. יש פודקאסטי סולו של 5 דקות ויש גם של 30 דקות. זה בסדר ואתם צריכים למצוא את מה שמתאים לכם.
  • תלוי אישיות – כמובן שזה גם מאוד תלוי אישיות, ויש אנשים שסוחפים מאוד באישיות ובדיבור שלהם, ואפשר להאזין להם שעות.
  • ניסוי וטעיה ובדיקת סטטיסטיקות – לכן שוב אני חוזרת לעניין של הסטטיסטיקות, קפצו למים, צברו האזנות, תנתחו את הסטטיסטיקות ותשפרו תוך כדי תנועה

האם לפצל פרקי פודקאסט ארוכים?

גם פה אין כמובן תשובה חד משמעית,לכל אחד יש את הרגלי הצריכה שלו. הנה כמה נקודות לחשוב עליהם לפני שמחליטים:

למה לא לפצל את פרקי הפודקאסט:

  • יש מאזינים (כמוני) שמעדיפים להחליט עבור עצמכם כמה לצרוך ולעצור את הפרק מתי שמתאים להם ולא אוהבים שקובעים עבורם
  • אפליקציות הפודקאסטים שומרות בדיוק את הדקה בה הפסקתם להאזין, כך שכשתחזרו לפרק תמשיכו בדיוק מאותה הנקודה
  • יש נגנים שמאפשרים להאיץ את הפרק וזה מקצר משמעותית את זמן ההאזנה

למה (ומתי) כן לפצל את פרקי הפודקאסט:

  • אולי זה עלול להרתיע מאזינים להאזין אם מדובר בפרק מאוד ארוך
  • אם הנושא רחב ויש המון מה לומר עליו אפשר לעשות סדרת פרקים ולפצל את הנושא לסדרה בת X פרקים
  • אפשר לשקול במקום לפצל פשוט להנגיש את התוכן בעוד דרכים – לתמלל את הפרקים, להוסיף CHAPTER MARKERS (יש נגנים כמו פקטיבייט שתומכים בפונקציה הזו)

איך תדעו מתי המאזינים שלכם נוטשים את הפרק?

  • בשירות האחסון שלכם תקבלו סטטיסטיקות כלליות על נתוני ההאזנה של הפודקאסט שלכם, כמו: כמה הורדות היו לכל פרק, מהם הפרקים הפופולאריים ביותר, דרך אילו פלטפורמות האזינו לפודקאסט שלכם. תוכלו גם לעשות השוואה בין הפרקים. כל שירות מציע סטטיסטיקות מעט שונות.
  • באייטיונס קונקט, גוגל פודקאסטס וספוטיפיי תוכלו לקבל סטטיסטיקות של אחוזי נטישה עבור כל פרק.
  • בספוטיפיי ניתן ממש להיכנס לאנליטיקס ולראות ממוצע האזנה של כלל המאזינים לפרק, אחוז האזנה לאורך הפרק וכמה השלימו את הפרק.
  • בגוגל פודקאסטס ניתן לדעת באופן כללי כמה מתוך הפרק הואזן באחוזים
  • באייטיונס קונטקט – סך הכל שעות האזנה, משך האזנה פר מכשיר, ממוצע צריכת הפרק, כמה מתוך מי שהאזין נרשם כמנוי לפודקאסט

 כמה מילים לסיכום:

  • בשורה התחתונה: פשוט קפצו למים והתנסו. אני מבטיחה לכם שבסופו של דבר, אלו שימצאו ערך בתכנים שלכם, הם ימצאו את הזמן להאזין להם. בסופו של דבר מדובר בסדרי עדיפויות.

הפודקאסטים שלי:

קישורים רלוונטיים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *