איך פודקאסט יכול לשמש ככלי לימודי מעולה במוסדות אקדמיים, בחברות, ארגונים ועוד

איך פודקאסט יכול לשמש ככלי לימודי מעולה

אני מזמן כבר אומרת שפודקאסט הוא כלי שיווקי מעולה, הוא כלי להעברת הידע שלכם, לחיזוק הקשר עם קהל היעד שלכם, משפר יכולות וורבליות, מפתח קשרים עסקיים, מחזק את המותג ותורם בסופו של דבר גם להגדלת העסק וההכנסות.

ובאמת ניכר שהמון עסקים כבר מקימים פודקאסטים כאלו, וחברות מקימות פודקאסטים מסחריים.

מפרסמים כבר הבינו את הפוטנציאל הגלום בפודקאסטים והרבה פודקאסטרים מתחילים להרגיש מחוזרים עם הצעות לחסויות / פרסומות.

בתקופה הכבר לא כל כך אחרונה דווקא יש התעניינות גוברת גם בניסיון של ארגונים, חברות ואפילו מוסדות אקדמיים לפצח איך פודקאסט יכול לשמש גם ככלי לימודי, ולא רק ככלי שיווקי.

רק בשנה האחרונה העברתי כמה וכמה הרצאות והשתלמויות למוסדות אקדמיים שונים, ולכן החלטתי לרכז פה איך פודקאסט יכול לשמש גם ככלי לימודי מעולה.

בלייב דיברתי על הנושאים הבאים:

  • פתיח, דברי פתיחה והצגת הנושא – מדקה 5:03
  • למה בחרתי לדבר על הנושא? – מדקה 1:36
  • פודקאסט ככלי לימודי עבור עסקים – מדקה 3:42
  • פודקאסט ככלי לימודי עבור חברות וארגונים – מדקה 12:13
  • פודקאסט ככלי לימודי עבור מרצים ומוסדות אקדמיים – מדקה 17:24
  • סיכום הנושא – מדקה 25:02
  • דברי סיום – מדקה 27:19

כדי לקבל עדכונים בכל פעם שאעלה ללייב הצטרפו לרשימת התפוצה שלי בקישור הזה (אל דאגה, אני לא מציקה יותר מדי) ועשו לייק לעמוד הפייסבוק של “אודיובריין – פודקאסטים לעסקים”.

הקלטת הלייב

האזנה כפודקאסט

סיכום בנקודות

פודקאסט ככלי לימודי עבור עסקים:

יצירת קורסים מקצועיים כפודקאסט או הנגשת קורסים קיימים כפודקאסט כאלטרנטיבה למי שרוצה להאזין איפה ומתי שנוח לו

יצירת פודקאסט מקצועי עם תכנים מקצועיים – יכולים להיות נגישים לכלל דרך כל הפלטפורמות (פודקאסט ציבורי) או נגישים רק לאנשים ספציפיים (נניח לקוחות) באמצעות פודקאסט פרטי

הקלטת הרצאות שמעבירים בכנסים, בארגונים וכו’ והעלאתם כפודקאסט כחומר העשרה נוסף או כהרצאות ממוקדות על נושאים ספציפיים

ניתוחי מקרה / תהליכים שעברו ביחד עם לקוחות – גם כטסטימוניאל להצלחה, וגם לתת לאורך הפודקאסט את הכלים והשיטות שהשתמשו בהם עם הלקוחות

ניתוחי מקרה / מתן ייעוץ ממוקד בלייב (מוקלט כפודקאסט) – ללא / עם עלות לעשות ניתוח מצב בלייב, כלומר: להקליט את הניתוח כפודקאסט ואז להפיץ אותו. כמובן שיהיה בהסכמת המרואיין. לדוגמא: הפודקאסט של רוזין רוזנבלום שנתנה ייעוץ שיווקי בלייב בפודקאסט שלה לעסקים במהלך תקופת הקורונה.

עסקים שיש להם פודקאסט ככלי שיווקי: יעל גלזר וערן שטרן, שניהם התראיינו בפודקאסט שלי “מאחורי המיקרופון” על כמה הפודקאסטים תורמים להם מבחינה עסקית ושיווקית

פודקאסט ככלי לימודי עבור חברות וארגונים:

כלי להעשרת הידע של העובדים בחברה / הארגון – בחברות וארגונים גדולים יש לרוב מרכזי הדרכה המעבירות הדרכות לעובדים. ניתן להקליט חלק מהתכנים כפודקאסט כהשלמה / כהעשרה / במקום הדרכות.

מעולה מבחינת חיסכון במשאבים – מקליטים פעם אחת והרבה אנשים יכולים להאזין.

כלי ליצירת עניין עבור העובדים – פודקאסטים שהעובדים עצמם מקימים בארגון בשביל הארגון / החוצה לקהל היעד של הארגון. יוצר עניין, מחזק את הקשר עם הארגון, מטמיע טוב את הערכים ואת החזון של הארגון

לחיזוק הקשר עם העובדים – ראיונות ומאחורי הקלעים עם העובדים והמנהלים בארגון

פודקאסטים של חברות וארגונים: שופרסל, לייף בייבי, דורקס, עלי שלכת ועוד ועוד…

פודקאסט ככלי לימודי עבור מרצים ומוסדות אקדמיים (בתי ספר, אוניברסיטאות, מכללות וכו’…):

כלי מעולה להעברת החומר בצורה חדשנית ומעניינת והטמעתו בצורה מיטבית – כחלק מההכנה לשיעור (חומר רקע להאזנה במקום לקריאה), כחומר משלים לאחר השיעור, כחומר העשרה נוסף. אפשר להקליט את התכנים פעם אחת ולהשתמש בהם שוב ושוב

ככלי שיווקי – מאפשר להגיע לקהל חדש, לדבר על נושאים הרלוונטיים לקהל המתעניינים על מנת למשוך אותו להגיע לימים הפתוחים ואז להירשם. אפשר לקיים שיחות / ראיונות עם בוגרי המוסד האקדמי ואיפה הם היום (מעולה ככלי שיווקי)

ככלי לחיזוק המותג של המוסד האקדמי – המוסד ייתפס ככזה המאמץ טכנולוגיות חדשות המותאמות לדור הצעיר

ככלי לחיזוק הקשר עם הסטודנטים – לתת להם לקחת חלק בכתיבה, בהנחיה, בשיווק ובהפצה כדי להגדיל את תחושת השייכות, עוזר להטמיע את החומר בצורה מעניינת או ממש לאפשר לסטודנטים ליצור תוכניות פודקאסט על החומר הנלמד

ראיונות אישיים עם סגל האקדמיה (מאחורי הקלעים) – תורם גם לחיבור עם הסטודנטים הקיימים וגם נותן הצצה למי ששוקל להירשם למוסד האקדמי

הנגשת מחקרים רלוונטיים בצורה מעניינת באמצעות הפודקאסט

דוגמאות למוסדות אקדמיים בארץ יש להם פודקאסט:

  • אוניברסיטת תל אביב – חפירות וירולוגיות, זמנים
  • אוניברסיטת בן גוריון – הפודקאסטים של האגודה הסטודנטיאלית
  • אוניברסיטת בר אילן – בר דעת אפליקציית הפודקאסטים שלהם
  • אוניברסיטת אריאל – החדשנים

דוגמאות למרצים שיש להם פודקאסט – ד”ר אילן אבקסיס שהתראיין בפודקאסט שלי (מומחה לתנ”ך ומזרח קדום), ד”ר ליאורה רביד, ד”ר תמר עילם גינדין, ד”ר כרמל וייסמן (חוקרת ומרצה בנושאי תרבות דיגיטלית)

לסיכום:

אם מעניין אתכם ליצור פודקאסט לימודי אני ממליצה לכם להאזין לפודקאסטים שציינתי בלייב ולנסות לפצח את הקונספט המתאים עבור הפודקאסט שלכם

חשבו על קהל היעד שלכם ונסו למצוא את הדרך הנכונה עבורכם על מנת שהפודקאסט אכן יהווה כלי יעיל ושימושי לכם ולקהל שלכם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבלו גישה מיידית לכל המדריכים והתכנים באתר:

לאתר אני מעלה מדריכים וטיפים מהניסיון שצברתי ב-3 וחצי שנים האחרונות מהקמה ותחזוק הפודקאסטים שלי: “פודקאסט על עקבים” ו”מאחורי המיקרופון”, ומליווי עסקים, חברות וארגונים בכל תהליך הפקת הפודקאסט שלהם. הירשמו וקבלו גישה מיידית למדריכים באתר: