איך להזמין מרואיינים לדבר על נושאים רגישים בפודקאסט

בתקופה האחרונה יצא לי ללוות כמה עסקים שנושא הפודקאסט שלהם, או פרקים ספציפיים בפודקאסט, מדברים על נושאים סופר רגישים, מה שגורם למרואיינים להירתע מלהגיע.

בלייב אשתף בתובנות שלי איך תוכלו ליותר נכונות ושיתוף פעולה מצד המרואיינים בנושאים כאלו.

דוגמאות לנושאים כאלו:

נושאים אקטיביסטיים, בגידות, גירושין, טראומות, פחדים / פוביות וכו’…

בלייב שיתפתי בתובנות שלי איך תוכלו ליותר נכונות ושיתוף פעולה מצד המרואיינים בנושאים כאלו.

בלייב דיברתי על הנושאים הבאים:

  • מוזיקת פתיחה והצצה אל מאחורי הקלעים שלפני הלייב – מדקה 0:00
  • פתיח, דברי פתיחה והצגת הנושא – מדקה 5:21
  • למה החלטתי לדבר על הנושא – מדקה 8:16
  • מה תוכלו לעשות כדי שההיענות לראיונות תהיה גבוהה יותר – מדקה 9:46
  • כמה טיפים שיוכלו לעזור לכם לנהל את הראיון בצורה רגישה – מדקה 20:18
  • כמה מילים לסיכום הנושא – מדקה 25:19
  • דברי סיום – מדקה 26:31

כדי לקבל עדכונים בכל פעם שאעלה ללייב הצטרפו לרשימת התפוצה שלי בקישור הזה (אל דאגה, אני לא מציקה יותר מדי) ועשו לייק לעמוד הפייסבוק של “אודיובריין – פודקאסטים לעסקים”.

הקלטת הלייב

האזנה כפודקאסט

סיכום בנקודות

מה תוכלו לעשות כדי שההיענות של המרואיינים תהיה גבוהה יותר?

לשמור על אנונימיות – להתראיין לפודקאסט אבל בלי פרטים מזהים, כך שיוכלו להרגיש בנוח לשתף. מכיוון שמדובר בפודקאסט זה גם יותר קל כי זה רק אודיו ולא וידאו.

לעוות קצת את הקול – אם אי חשיפת פרטים לא מספיקה, ניתן גם בעריכה לשנות מעט את הקול כך שגם אם בטעות מישהו שמכיר את אותו מרואיין הוא לא יוכל לזהות אותו כי הקול יהיה קצת משובש

לעשות תיאום ציפיות מראש לגבי הנושאים שעליהם תדברו / לא תדברו – סופר חשוב לעשות תיאום ציפיות עם המרואיינים, לעבור בדיוק על אילו נושאים הם מעוניינים / מוכנים לדבר ועל אילו לא.

לומר שניתן לערוך החוצה הכל ושזה לא בלייב – וכמובן שאם יש צורך, ניתן לומר להם שהפודקאסט אינו מוקלט בלייב ושהם יכולים לבקש להוריד קטעים אם אמרו משהו חושפני מדי או משהו שלא התכוונו. רק חשוב שבעריכה תורידו את הקטע הזה ולא תפספסו

לאשר את הפרקים מראש עם המרואיינים – משהו שאני פחות אוהבת כי הוא עלול לגזול הרבה זמן ולעכב את מועד פרסום הפרקים, אבל הוא יעיל, וזה להעביר את הפרק לאחר עריכה לאישור המרואיין. מאוד חשוב רק לבקש ממנו שאם יש משהו שהוא מעוניין להוריד שירשום לכם באיזו דקה החלק הזה מופיע אחרת זה יגזול עוד יותר זמן. שימו לב שזה לא נגרר לניואנסים כי אחרת לא תצאו מזה.

שתפו למה אתם רוצים להזמין אותם – מה המטרה שלכם? מה אתם רוצים שהמאזינים שלכם יקבלו מהפרק? זה יכול להגדיל את הנכונות של הצד השני שינסה לחשוב על פתרון איך כן להשתתף בראיון.

כמה טיפים שיעזרו לכם במהלך הראיון:

גלו אמפתיה, רגישות וסבלנות במהלך השיחה – במיוחד אם מדובר על נושאים מאוד רגישים, לא תמיד קל לדבר עליהם.

עשו מינגלינג לפני כדי לשבור את הקרח – לפעמים לוקח זמן לאנשים להיפתח, לכן אם תיצרו קרבה כבר מהתחלה זה יאפשר להם להיפתח יותר בקלות

בקשו מאנשים להאזין לפודקאסט ולהתרשם – אם יש אנשים שאתם חוששים שלא יסכימו להגיע וודאו שיש לכם כבר כמה פרקים ותנו להם להתרשם מהפודקאסט. זה יכול לעזור להם להשתכנע ולהבין שלא מדובר בפודקאסט “צהוב.

לסיכום:

זה לא פשוט להזמין אנשים להתראיין על נושאים רגישים, אבל זה אפשרי ויש לא מעט פודקאסטים שכבר עושים זאת.

שתפו את המרואיינים באפשרויות הנ”ל וזה בוודאות ישפר את הנכונות שלהם להשתתף.

מדריכים אחרונים באתר

6 נתונים שמשפיעים על מספר ההאזנות של הפודקאסט

6 נתונים שמשפיעים על מספר ההאזנות של הפודקאסט שלכם

אחד הדברים שמעניינים פודקאסטרים רבים הוא מספר ההאזנות שלהם ואיך הם יכולים להגדיל אותו.

בפוסט הזה אני משתפת אתם ב:

6 הנתונים שמשפיעים הכי הרבה על מספר ההאזנות / הורדת של הפודקאסט

איך אתם יכולים להקפיץ את המספר ולמה לא תמיד כדאי לעשות זאת

אז איך בכל זאת אתם יכולים למדוד את הצלחת הפודקאסט שלכם? (קישור ללייב מיוחד שעשיתי בנושא)

קראו עוד »

מדריכי וידאו

הפודקאסטים שלי

תוכנית ליווי מקיפה בליווי מלא שלי!

תוכנית הליווי הכי מקיפה שיש להפקת פודקאסט! כוללת קורס דיגיטלי, שיחות ייעוץ, חוברות עבודה ממוקדות ומניעות לפעולה, ליווי ותמיכה במייל ובוואטסאפ לאורך כל הדרך! התוכנית הינה אישית ונעשית בזמן ובקצב שלכם! למידע נוסף על תוכנית הליווי לחצו פה

שיעורי הקורס הדיגיטלי למכירה בנפרד:

לחצו על כל תמונה למעבר למידע נוסף

ממאזינים ללקוחות משלמים

המדריך ליצירת תוכן שיהפוך יותר מאזינים ללקוחות משלמים

בין אם יש לכם כבר פודקאסט ואתם רוצים להביא ממנו יותר לקוחות,
ובין אם אתם רק מתחילים עכשיו להקליט ואתם רוצים לראות תוצאות יותר מהר,
המדריך הזה בדיוק בשבילכם.

מלאו את פרטיכם והמדריך יישלח אליכם למייל:
דילוג לתוכן