אז איך אפשר להפנות תנועה גם לפרקים שפורסמו מזמן אבל עדיין סופר רלוונטיים?
יש כבר לא מעט פודקאסטרים שיש להם עשרות פרקים ומתחילים להתעניין איך זה אפשרי להפנות תנועה ותשומת לב גם לפרקים שאולי פורסמו לפני חצי שנה או יותר אבל עדיין סופר רלוונטיים, יש כאלה שהם EVERGREEN כלומר, התוכן יהיה רלוונטי לתמיד.
בלייב דיברתי על הנושאים הבאים:
- פתיח ודברי פתיחה – מדקה 0:00
- הצגת הנושא ולמה החלטתי לדבר עליו – מדקה 1:32
- האם הפרקים הישנים שלכם באמת קבורים להם אי שם בתוך ה-RSS? – מדקה 3:45
- פעולות שתוכלו לעשות כדי להפנות תנועה גם לפרקים ישנים בפודקאסט – מדקה 10:39
- כמה מילים לסיכום – מדקה 28:05
- פינת השבוע – המלצה: 6 כלים חינמיים שימושיים לתחזוק הפודקאסט שלכם – מדקה 31:00
- הודעות ודברי סיום – מדקה 43:52
כדי לקבל עדכונים בכל פעם שאעלה ללייב הצטרפו לרשימת התפוצה שלי בקישור הזה (אל דאגה, אני לא מציקה יותר מדי) ועשו לייק לעמוד הפייסבוק של “אודיובריין – פודקאסטים לעסקים”.
הקלטת הלייב
האזנה כפודקאסט
סיכום בנקודות
האם הפרקים הישנים שלכם באמת קבורים להם אי שם בתוך הרסס?
ממש ממש לא! יש אנשים שאוהבים להתחיל להאזין לפודקאסט חדש אליו נחשפו דווקא מהפרק הראשון שאי פעם פורסם.
הפרק הראשון של פודקאסט על עקבים אצלי באופן קבוע בין הפרקים המואזנים ביותר.
יש כאלה שבוחרים להאזין לפרקים לפי השם והתיאור. זו הסיבה שאני משקיעה בשניהם וממליצה לכם לעשות זאת גם כן.
אנשים מחפשים באופן יזום פודקאסטים שמעניינים אותם.
אתם מקבלים תנועה גם מהמרואיינים שלכם
האפליקציות השונות מציגות פודקאסטים רלוונטיים לפודקאסט שלכם ומקדמת פודקאסטים פופולאריים
ככל שיהיה לכם יותר מידע על הפודקאסט שלכם, יותר סטטיסטיקות ונתונים, תוכלו לדעת אילו ערוצי שיווק מביאים לכם יותר תנועה.
פעולות שתוכלו לעשות כדי להפנות תנועה גם לפרקים ישנים:
הציפו מחדש זכרונות פייסבוק – לכו לפרופיל שלכם בפייסבוק, גשו לטאב של זכרונות ושתפו ברשתות השונות. אני אוהבת להעלות זיכרון כזה גם בפרופיל שלי, גם באינסטגרם וגם בסטוריז וברילס. בנוסף, אני מתייגת את המרואיינים והמרואיינות שלי, רושמת משהו קצר ומוסיפה את תקציר הפרק וקישור!! לא לשכוח קישור לפרק המקורי.
הכינו בנק של קריאטיבס לפרקים שלכם כדי שתוכלו לפרסם אותם שוב ושוב – קריאטיב יכול להיות תמונות, ציטוטים קצרים, אודיוגרמים, וידאוים קצרים כטיזרים מהפרקים (אם מקליטים בוידאו בכלל מעולה)
פרסמו בקבוצות פייסבוק וקשרו לפרקים ספציפיים לתוכן שרלוונטי עבור הקבוצה – נניח את רוב הפרקים של פודקאסט על עקבים אני מפרסמת בקבוצות של נשים עצמאיות, יזמיות… כי רוב התוכן מדבר על הפן היזמי. כשיש פרקים שרלוונטיים גם לאמהות / הורות אני מפרסמת גם בקבוצות של הורים / אמהות.
נתקלתם בשיח ברשתות שיש לכם פרק שנותן על כך מענה? רשמו תגובה ושימו קישור לפרק (בעדינות, לא להספים).
צרו תגיות / קטגוריות מיוחדות באתר שלכם ואגדו את הפרקים הרלוונטיים כך שיהיה קל לגשת אליהם – זה מאוד תלוי בפלטפורמה בה אתם משתמשים, ובעיקר בתבנית או בבלידר שבחרתם. אם אתם משתמשים בוורדפרס אז אני סופר ממליצה על אלמנטור (PAGE BUILDER) מעולה, פשוט וקל שיעזור לכם מאוד לנהל ולהציג את התוכן שלכם בצורה פשוטה וקלה.
צרו פלייליסטים ביוטיוב ואגדו שם פרקים לפי נושאים – ניתן להציג עד 12 פלייליסטים בעמוד הבית ביוטיוב. ליצירת פלייליסט חדש גשו ל-YOUTUBE STUDIO > PLAYLISTS וצרו פלייליסט חדש. לאחר מכן גשו ל-CUSTOMIZATION והוסיפו SECTION > SINGLE PLAYLIST ואל תשכחו לשמור
בקשו מהמרואיינים שלכם
הטמיעו את הפרק שלכם / קשרו אליו באתר שלהם – יש הרבה מרואיינים ששמים קטגוריה “מן התקשורת” באתר. אם אלו מרואיינים מוכרים ויש להם המון תנועה לאתר אז זה יכול להביא תנועה גם אליכם. הציעו להם להוסיף את הפרק שלכם אצלהם ותראו שתתחילו לקבל תנועה גם אליכם.
נסו כל הזמן לחשוב איך אתם יכולים למנף נושא או סיטואציה כדי להקפיץ פרקים ישנים – דיברתי על כך המון בלייב על קידום הפודקאסט בצורה אורגנית על ידי המרואיינים שלכם.
אזכור לפרקים אחרים – תנו אזכורים לפרקים ישנים כשרלוונטי ושימו קישור בעמוד הפרק לפרק שאזכרתם והמליצו לאנשים להאזין לו (דוגמא עם ענת מישר)
קידום אורגני כמו שצריך – בארצנו הקטנטונת לא צריך לעשות יחסית הרבה כדי להגיע למקומות טובים בגוגל. רוב התנועה לאתר שלי מגיעה דרך גוגל אורגני ודרך פייסבוק. עשיתי לייב על קידום אורגני. צפו בו ויישמו.
לסיכום:
יש עוד המון דרכים להביא תנועה לפרקים הישנים שלכם. אתם פשוט צריכים לפתוח “רדאר” קבוע ולחשוב איך אתם יכולים למנף הזדמנויות לשיווק יצרתי, מהנה וויראלי.
פינת השבוע – המלצה: 6 כלים חינמים שימושיים לתחזוק הפודקאסט שלכם:
Canva – עיצוב לוגו, ציטוטים וקריאטיב שונים לפודקאסט שלכם
Headliner – יצירת טיזרים כאודיוגרמים לרשתות החברתיות
POD.LINK – מרכז לכם קישורים לאפליקציות הפודקאסטים השונות
CHARTABLE – למעקב אחר הדירוגים של הפודקאסט שלכם באפליקציות השונות
PUNYCODER – המרת קישורים בעברית שמופיעים כקוד ארוך ולא קריא (פוניקוד)
BIT.LY – קיצור קישורים ארוכים