מה הדבר שהכי מעניין פודקאסטרים? כמה אנשים מאזינים לפודקאסט שלהם…
בלייב הזה דיברתי על פעולות שאתם יכולים לעשות כדי להנגיש את הפודקאסט שלכם, בכך לחסוך למאזינים ולמאזינים פוטנציאליים המון זמן יקר ולהגדיל את מספר ההאזנות לפודקאסט לאורך זמן.
הסיבה שבגללה החלטתי לדבר על הנושא היא כדי להראות לכם איך עם קצת תשומת לב וכמה התאמות / שינויים אתם יכולים להגדיל בקלות את כמות ההאזנות לפודקאסט שלכם.
בלייב דיברתי על הנושאים הבאים:
- פתיח ודברי פתיחה – מדקה 0:00
- הצגת הנושא ולמה החלטתי לדבר עליו – מדקה 1:59
- פעולות שתוכלו לעשות כדי להנגיש את הפודקאסט שלכם – מדקה 3:34
- כמה מילים לסיכום הנושא – מדקה 25:18
- מענה על שאלות של צופים – מדקה 26:25
- פינת מושג השבוע – פודקאסט פרטי PRIVATE PODCAST – מדקה 31:00
- הודעות ודברי סיום – מדקה 39:01
כדי לקבל עדכונים בכל פעם שאעלה ללייב הצטרפו לרשימת התפוצה שלי בקישור הזה (אל דאגה, אני לא מציקה יותר מדי) ועשו לייק לעמוד הפייסבוק של “אודיובריין – פודקאסטים לעסקים”.
הקלטת הלייב
האזנה כפודקאסט
סיכום בנקודות
הנגשת הפודקאסט שלכם
פעולות הנגשה שקשורות לסאונד:
- סאונד ברור (בדקו עם אזניות מתאימות לעריכת סאונד)
פעולות הנגשה שקשורות לתוכן הפודקאסט:
- חשבו על שמות פרקים רלוונטיים המשקפים את התוכן + הוסיפו את שם המרואיין
- שימו תקציר של הפרקים באתר שלכם ובשירות האחסון (עובר לכל האפליקציות)
- הטמיעו את הנגן של הפודקאסט באתר שלכם
- שימו סיכום של הנקודות העיקריות
- שקלו להוסיף תמלול הפודקאסט (יותר רלוונטי לתוכן מקצועי, פחות לראיונות ארוכים)
- צרו TIME STAMPS / CHAPTER MARKERS
פעולות הנגשה במהלך ההקלטה:
- אזכור בפרק לפרק אחר – אמרו שתשימו (ושימו) קישור בתיאור הפרק לפרק שציינתם
- לומר למאזינים שהם יכולים להאזין על מהירות גבוהה באפליקציות השונות – לבדוק באילו ניתן (ספוטיפיי, גוגל פודקאסטס…)
פעולות הנגשה שקשורות להפצה:
- העלו את הפודקאסט ליוטיוב
- הפיצו את הפודקאסט בכל אפליקציות הפודקאסטים
- צרו עמוד דרכו ניתן לגשת ללינקים באפליקציות השונות באתר הפודקאסט (או השתמשו ב-POD.LINK)
- בכל מקום שבו אתם משתפים משהו שקשור לפודקאסט שימו לינק
כמה מילים לסיכום:
- היו בשיפור מתמיד – נסו לחשוב איך לשפר את ההנגשה כל הזמן
- התייעצו עם מאזינים – דברו איתם, לפעמים יש דברים ששמים לב אליהם רק מהצד
- שימו קישורים לפודקאסט בכל מקום – אל תתביישו לשים קישורים לפודקאסט שלכם, אל תרגישו שאתם דוחפים את הפודקאסט. חשבו על כך כשירות למאזינים שלכם
פינת השבוע: אינטרו ואאוטרו לפודקאסט
למה הכוונה?
- אינטרו ואאוטרו הכוונה לפתיח ולסיום הפודקאסט.
- לרוב יהיו מלווים במוזיקה. אפשר לעשות את הפתיח לבד או למצוא מישהו שיקריין לכם אותם.
- הפתיח צריך להיות קצר וקולע (20-30 שניות)
- לבד / קריינות – מצד אחד זה יותר אישי לעשות לבד, מצד שני קריין חיצוני יוצר סוג של מיתוג. אולי לפעמים לא נעים לכם להעיד על עצמכם ולכן מעדיפים שמישהו אחר יעשה זאת
- פתיח קבוע / משתנה – אפשר לעשות פתיח קבוע אחד ולהוסיף אותו בעריכה כל פעם – יותר קל. או לעשות פתיח תוך כדי הקלטה כל פעם מחדש – יותר גמיש, אפשר לשנות בקלות את תוכן הפתיח, לדייק אותו מפעם לפעם
למה זה חשוב?
- זה נותך נופך מקצועי לפודקאסט, נותן תחושה של תוכנית מקצועית, של תוכנית רדיו אמיתית.
- המוזיקה מכניסה את המאזינים למוד לפי המוזיקה שאתם בחורים
מה לכלול בפתיח?
- מאוד גמיש, מה שבא לכם
- שם, טייטל, שם הפודקאסט, מטרת הפודקאסט, למי הוא פונה, מה הוא נותן (ערך), טקסט שיווקי (אפשרי), הצגת המרואיין, חסות אם יש, הודעות חשובות
מה לכלול בסיום?
- גם הסיום גמיש מאוד
- פרידה מהמאזינים, איפה ניתן ליצור קשר עם המרואיין, הרשמה לעדכונים או כל הנעה לפעולה אחרת
איך תיצרו את הפתיח והסיום שלכם?
- קבלו השראה – האזינו למספר פודקאסטים והבינו לאיזה סגנון אתם מתחברים
- מצאו מוזיקה – חפשו מוזיקה שאתם מתחברים אליה ואתם רוצים להכניס את המאזינים לאנרגיות המתאימות לפי המוזיקה. אל תחפשו יותר מדי, לכו על 2-3 גג, התנסו איתם והחליטו